Νέο MINI Countryman 1.5 MHEV 170PS. Το οδηγούμε στην Ελλάδα (+τιμές)

Η ολοκαίνουρια γενιά Countryman πάτησε τροχούς στην Ελλάδα και το οδηγούμε στην ήπια υβριδική έκδοση των 170 ίππων.

Νέο MINI Countryman 1.5 MHEV 170PS. Το οδηγούμε στην Ελλάδα (+τιμές)

Η ολοκαίνουρια γενιά Countryman πάτησε τροχούς στην Ελλάδα και το οδηγούμε στην ήπια υβριδική έκδοση των 170 ίππων.

Το Countryman αποτελεί αναμφίβολα έναν άσο στη γκάμα της MINI, όντας το δεύτερο πιο σημαντικό μοντέλο μετά το χάτσμπακ που έχει λανσάρει η μάρκα τις τελευταίες 2,5 δεκαετίες – το έχει αποδείξει άλλωστε με την ζηλευτή εμπορική του πορεία.

Αναμενόμενο θα μου πείτε, αφού κάνει καριέρα στην πλέον δημοφιλή κατηγορία των SUV. Είχε πάντως από την αρχή να κερδίσει ένα μεγάλο στοίχημα: να μετουσιώσει τις αρχές MINI σε ένα MAXI αμάξωμα. Κάτι που πέτυχε. Και αυτή του την επιτυχία οφείλουμε να του την αναγνωρίσουμε.

Στην τρίτη γενιά πλέον, με μήκος 4,4 μ., το νέο Countryman μοιράζεται πάτωμα και μηχανικά μέρη με την BMW X1 και είναι αισθητά μεγαλύτερο συγκρινόμενο με τον προκάτοχό του: κατά 13 εκατοστά μακρύτερο και κατά 6 εκ. ψηλότερο! Δεν αποτελεί έκπληξη λοιπόν το γεγονός πως πρόκειται για το μεγαλύτερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Βρετανική εταιρεία.

Κάτι που οι σχεδιαστές του φαίνεται πως δεν προσπάθησαν να κρύψουν. Αντίθετα, μάλλον τόνισαν ηθελημένα το μέγεθος του νέου Countryman με τις ευθείες, σχεδόν επίπεδες μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος και την επιβλητική μάσκα στο εμπρός μέρος.

Η λογική των ευθείων γραμμών επικρατεί και στην καμπίνα, η οποία ξεχωρίζει ακόμη για την μινιμαλιστική της διάθεση, την ευρυχωρία και τον ευχάριστο, χρωματιστό διάκοσμο. Το εμπρός μέρος του ταμπλό και το επάνω μέρος των θυρών είναι ντυμένα με ένα χοντρό, καλαίσθητο ύφασμα, ενώ τα σκληρά πλαστικά που δεν είναι σε πρώτο πλάνο είναι οικονομικής επιλογής, χωρίς όμως να το δείχνουν.

Τα μάτια πέφτουν άλλωστε στη μεγάλη, κυκλική οθόνη αφής OLED 9,4 ιντσών που είναι ο πρωταγωνιστής στο κέντρο του ταμπλό και βάζει υποψηφιότητα για την πιο όμορφη και περισσότερο διαμορφώσιμη οθόνη αυτοκινήτου.

Εκτός από τη φιλοξενία του συστήματος infotainment και του ψηφιακού βοηθού που απαντά στο Hey MINI, αναλαμβάνει μαζί με το head-up display να αντισταθμίσει την απουσία πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι. Έχει πάρα πολλές λειτουργίες και διαθέσιμες ρυθμίσεις και χρειάζεται εξοικείωση στην περιήγηση του μενού της. Από την άλλη, διακρίνεται για την ευκρίνεια και τα όμορφα γραφικά της.

Γενικά οι διακόπτες είναι ελάχιστοι στο ταμπλό, αφού ακόμη και ο χειρισμός του κλιματισμού γίνεται μέσα από το infotainment. Στο ξεχωριστό στυλ συμβάλλει το πάνελ στην κονσόλα με τους διακόπτες εκκίνησης, χειροφρένου, επιλογής του κιβωτίου ταχυτήτων και των προφίλ οδήγησης και της έντασης ήχου. Αναλόγως του επιλεγμένου driving mode προσαρμόζεται και το στυλ της οθόνης.

Ως οικογενειακό C-SUV πλέον, το νέο Countryman οφείλει να προσφέρει μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Και το κάνει, προσθέτοντας μάλιστα αξιοσημείωτη πρακτικότητα, χάρη στα πίσω καθίσματα που μπορούν να μετακινηθούν εμπρός – πίσω έως και 13 εκατοστά, δίνοντας προτεραιότητα είτε στο χώρο για τα γόνατα των επιβατών είτε στο χώρο αποσκευών (460 έως 1.450 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα). Στα θετικά και η πληθώρα πρακτικών θηκών για αντικείμενα.

Στο δρόμο με το νέο Countryman C

Όπου “C” αναφέρεται στη βασική έκδοση της γκάμας, την οποία είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε για λίγο στην παραλιακή διαδρομή από την Ανάβυσσο προς το Σούνιο, λίγες μόλις μέρες μετά την πρώτη μας οδηγική γνωριμία με την κορυφαία έκδοση John Cooper Works των 300 ίππων στην Πορτογαλία.

Ακούγοντας «βασική», μη φανταστείτε καμιά έκδοση με εξοπλισμό ανάγκης και αδύναμο κινητήρα. Το Countryman 1.5 Essential διαθέτει στάνταρ μεταξύ άλλων αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων, κεντρική οθόνη αφής για το infotainment, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, Parking Assistant και ζάντες αλουμινίου 17΄΄. Οι επιλογές συμπληρώνονται με τα επίπεδα εξοπλισμού Classic, Favoured και John Cooper Works, καθώς και με προαιρετικά διαθέσιμα πακέτα εξατομίκευσης

Αλλά και κάτω από το καπό, τα πράγματα είναι αρκετά ενδιαφέροντα. Ο 3κύλινδρος 1.500άρης turbo βενζινοκινητήρας συνεργάζεται αρμονικά με ήπια υβριδικό σύστημα 48V και παράγει μέγιστη ισχύ 170 ίππους και ροπή 280 Nm. Υψηλή απόδοση που φτάνει στους εμπρός τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.

Κάνοντας μια παρένθεση, να πούμε πως η γκάμα περιλαμβάνει επίσης τις εξής εκδόσεις:

  • S ALL4 με 2λιτρο turbo βενζίνης 218 ίππων και τετρακίνηση
  • John Cooper Works με 2λιτρο turbo βενζίνης 300 ίππων και τετρακίνηση
  • D με 2λιτρο turbo diesel 163 ίππων
  • Ε αμιγώς ηλεκτρική με 204 ίππους και αυτονομία έως 462 χλμ.
  • SE ALL4 αμιγώς ηλεκτρική με 313 ίππους, τετρακίνηση και αυτονομία έως 433 χλμ.

Πλέον, δεν υπάρχει έκδοση Plug-in Hybrid.

Επιστρέφοντας στο Countryman C των 170 ίππων, στην οδήγηση διακρίνεται για την πλουσιοπάροχη δύναμη στο πάτημα του γκαζιού που μεταφράζεται σε εξαιρετικές επιταχύνσεις. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 8,3 δευτερόλεπτα, ενώ η ταχύτητα κορυφώνεται στα 212 χλμ./ώρα.

 

Οι πολύ καλές επιδόσεις έρχονται παρέα με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία σύμφωνα με την MINI κυμαίνεται από 6,1-6,5 λτ./100 χλμ..

Οδηγικά, το νέο Countryman έχει χάσει την κλασική ταυτότητα MINI που μεταφράζεται σε ξυραφένια αίσθηση τιμονιού και αμεσότητα go-kart στις αντιδράσεις. Πλέον μιλάμε για ένα στιβαρό και ασφαλέστατο C-SUV με υψηλό περιθώριο πρόσφυσης, αποτελεσματικό κράτημα και ποιοτική κύλιση που συμπεριφέρεται άψογα στη γρήγορη οδήγηση χωρίς υπερβολές. Στην έντονη πίεση δείχνει το βάρος του και ανοίγει την τροχιά του εμπρός μέρους, αντίδραση που ελέγχεται εύκολα χάρη και στο πλούσιο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.

Στη γρήγορη οδήγηση – και μόνον εκεί – μας έλειψαν τα paddles αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, τα οποία αποτελούν στοιχείο εξοπλισμού της έκδοσης John Cooper Works trim.

Τελικά;

Το νέο Countryman δείχνει και είναι ένα MAXI MINI. Με ξεχωριστό στυλ μέσα – έξω, αισθητά μεγαλύτερο σε διαστάσεις που μεταφράζονται σε χώρους και πρακτικότητα καμπίνας, πλούσια εξοπλισμένο από τη βασική κιόλας έκδοση, σβέλτο και οικονομικό με τον ήπια υβριδικό 1.5 των 170 ίππων και με ελκυστική τιμή από 34.500 €, αποτελεί ένα σωστά στημένο πακέτο στην απαιτητική κατηγορία των C-SUV και αναμένεται να συνεχίσει την εμπορική πορεία των προκατόχων του.

Τιμές νέου MINI Countryman

  • Countryman C 1.5 170 PS: PS 34.500 ευρώ
  • Countryman S ALL4 2.0 218 PS: από 44.600 ευρώ
  • Countryman D 2.0 diesel 163 PS: από 39.900 ευρώ
  • Countryman Ε electric 204 PS: από 43.950 ευρώ
  • Countryman SΕ electric ALL4 313 PS: από 49.950 ευρώ
  • Countryman John Cooper Works 2.0 300 PS: από 57.750 ευρώ

ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Ακολουθήστε μας στο Tik Tok

@motorone.gr Η νέα γενιά Countryman στην Ελλάδα! @MINI #mini #minicountryman #carsoftiktok #motorone ♬ Strawberry – Prod. By Rose

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!