Δοκιμάζουμε το Honda CR-V e:HEV

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα στην κατηγορία C-SUV, το Honda CR-V, διαθέτει υβριδικό κινητήρα νέας τεχνολογίας σε συνδυασμό με τετρακίνηση.

Δοκιμάζουμε το Honda CR-V e:HEV

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα στην κατηγορία C-SUV, το Honda CR-V, διαθέτει υβριδικό κινητήρα νέας τεχνολογίας σε συνδυασμό με τετρακίνηση.

Πόσο συχνά σας έχει συμβεί να ερωτευτείτε ένα αυτοκίνητο μέσα στα πέντε πρώτα λεπτά που το οδηγήσατε; Σας προειδοποιούμε ότι είναι πολύ πιθανό να το πάθετε με το Honda CR-V e:HEV. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το συγκεκριμένο μοντέλο έχει πιστούς οπαδούς, καθώς πολλοί από τους αγοραστές του το επιλέγουν ξανά.

Το C-SUV της Honda βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην 5η γενιά του και δέχθηκε τη σημαντική αναβάθμιση υβριδικού κινητήριου συνόλου νέας τεχνολογίας, που εφαρμόζει σε ολόκληρο σχεδόν το στόλο της η ιαπωνική μάρκα. Εξακολουθεί όμως να διατηρεί πάντα τον ξεχωριστό χαρακτήρα του CR-V.

Πρόκειται για ένα μοντέλο που απευθύνεται σε αυτούς που ενδιαφέρονται περισσότερο για αυτό που μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο για να διευκολύνει τη ζωή τους και όχι απαραίτητα για αυτό που εκπροσωπεί η επιλογή του στα μάτια των άλλων. Αποφεύγει τις περιττές εκκεντρικότητες και απευθύνεται σε οικογενειάρχες με ενεργό lifestyle, με το σχεδιασμό του να επικεντρώνεται στην ευκολία χρήσης.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός είναι χαμηλών τόνων καθώς, στοχεύει να ταιριάζει στο μέσο γούστο, χωρίς πομπώδες styling, έξυπνα gadget ή υπερβολική ισχύ, αλλά με εντυπωσιακή ροπή και εκπληκτικά χαμηλά επίπεδα θορύβου. Δεν εστιάζει στο να τραβήξει βλέμματα, αλλά να κερδίσει τον οδηγό με την απαλή αίσθηση που προσφέρει στο δρόμο, τη χρηστικότητα και την εκλεπτυσμένη άνεση.

Νέα υβριδική τεχνολογία

Το Honda CR-V e:HEV είναι εφοδιασμένο με ένα 2λιτρο κινητήρα εσωτερικής καύσης ο οποίος συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που έχουν διαφορετικές αποστολές: ο ένας μεταδίδει κίνηση και ο άλλος ανακτά ενέργεια (κατά τη διαδικασία πέδησης), η οποία αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται μεταξύ των πίσω τροχών.

Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, παρέχοντας ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος στη συνέχεια μεταδίδει κίνηση στους τροχούς (υβριδική λειτουργία). Μόνο σε υψηλότερες ταχύτητες -ή με την ενεργοποίηση της λειτουργίας Sport– ο βενζινοκινητήρας μεταδίδει απευθείας κίνηση στους τροχούς. Αυτή η λειτουργία είναι η πιο ενεργοβόρα.

Το CR-V e:HEV κινείται μέσω του ηλεκτροκινητήρα για το 80% του χρόνου εντός πόλης, 40% ενώ το αυτοκίνητο κινείται με 65 χλμ./ώρα και περίπου 33% όταν κινείται με ταχύτητα 100 χλμ./ώρα, σύμφωνα με τον κατασκευαστή. Ένα έξυπνο σύστημα λειτουργίας (i-MMD) εναλλάσσει απρόσκοπτα μεταξύ των κινητήρων, προσφέροντας ομαλή συμπεριφορά.

Με αυτό τον τρόπο, το κινητήριο σύνολο δίνει την αίσθηση οδήγησης ενός αμιγώς ηλεκτρικού οχήματος στις περισσότερες περιπτώσεις, κινούμενο σχεδόν αθόρυβα. Ακόμα και όταν παρεμβαίνει ο βενζινοκινητήρας, αυτό συμβαίνει διακριτικά. Μπορεί να κινηθεί και αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια παρεχόμενη από τη μπαταρία (στη λειτουργία οδήγησης ΕV), για πολύ μικρές αποστάσεις κάτω των 2 χλμ. -εφόσον η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη.

Με τους μοχλούς πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει το βαθμό ανάκτησης ενέργειας του υβριδικού συστήματος, αλλάζοντας πόσο επεμβαίνει στο ρυθμό επιβράδυνσης. Όσο περισσότερο επιβραδύνει το όχημα, αυξάνεται η συλλεγόμενη ενέργεια. Κατά συνέπεια, μειώνεται ο χρόνος που χρειάζεται να λειτουργήσει ο βενζινοκινητήρας και ως αποτέλεσμα και η κατανάλωση.

Επιδόσεις

Η οικονομία καυσίμου είναι εντυπωσιακή για ένα αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους -και βάρους 1.743 κιλών– που μπορεί να πέσει έως τα 6 λτ./100 χλμ. (WLTP). Ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι ότι η τιμή αυτή ανταποκρίνεται σε εξαιρετική οικονομία σε πραγματικές συνθήκες, με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας να είναι εξαιρετικά αποδοτικό.

Ο ηλεκτροκινητήρας είναι ικανός να παράγει 135 kW (184 ίππους), με μέγιστη ροπή 315 Nm, ενώ ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 145 ίππους και 175 Nm ροπής. H τελική ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 180 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από 0 -100 χλμ./ώρα διαρκεί 8,9 δλ.

Με την Honda να επικεντρώνεται αποκλειστικά στο προαναφερθέν κινητήριο σύνολο, δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου ή τρίτης σειράς καθισμάτων. Αντί να χρησιμοποιεί συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων, διαθέτει μία μετάδοση σταθερής σχέσης δημιουργεί άμεση σύνδεση μεταξύ των κινούμενων εξαρτημάτων, με αποτέλεσμα την ομαλότερη μεταφορά ροπής. Η Honda αποκαλεί αυτό το σύστημα e-CVT.

Μόλις βυθίσεις πιο απότομα το πόδι στο γκάζι ένας… μελωδικός ήχος κινητήρα με ελκυστικό -αγωνιστικό- ηχόχρωμα να αντηχεί, δημιουργώντας μία ατμόσφαιρα που κάποιοι θα εκτιμήσουν ιδιαίτερα. Όταν όμως ο οδηγός προσπαθήσει να πιέσει λίγο περισσότερο, σύντομα διαπιστώνει ότι υπάρχει ένα «ταβάνι» στις επιδόσεις. Άλλωστε, δεν απευθύνεται σε οδηγούς με… βαρύ πόδι στο γκάζι. Είναι κατασκευασμένο για να προσφέρει άνεση και ποιότητα ταξιδιού.

Τετρακίνηση

Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση με δυνατότητα τετρακίνησης και επιπέδου εξοπλισμού Elegance. Το σύστημα ενεργής τετρακίνησης AWD με έξυπνη διαχείριση σε πραγματικό χρόνο βασίζεται σε ένα ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενο συμπλέκτη πολλαπλών δίσκων που είναι ρυθμισμένο να μεταφέρει περισσότερη ροπή στους τροχούς.

To AWD μπορεί να κατανέμει έως και 60% της ισχύος στον πίσω άξονα, όταν ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης σε αυτόν. Η τετρακίνηση είναι σχεδιασμένη για να αντιμετωπίζει κυρίως ολισθηρές συνθήκες και όχι off-road εξορμήσεις παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 200 χλστ.

H πιο άκαμπτη πλατφόρμα που χρησιμοποιεί η 5η γενιά του CR-V μειώνει την κλίση του πλαισίου στις στροφές σε συνθήκες δυναμικής οδήγησης. Το σύστημα ελέγχου της ροπής Agile Handling Assist βελτιώνει την πρόσφυση στις στροφές, ενώ η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων επιτυγχάνει εντυπωσιακή απόσβεση κραδασμών σε ανομοιόμορφη άσφαλτο, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά μαλακή.

Στο εσωτερικό

To πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσει κάποιος εισερχόμενος στην καμπίνα επιβατών, πέραν της πολύ εύκολης πρόσβασης, δεδομένου του συνολικού ύψους 1.689 χλστ. είναι ότι ο επιλογέας κιβωτίου έχει αντικατασταθεί από… κουμπιά σε μία κεντρική κονσόλα, δίπλα από τις επιλογές λειτουργίας οδήγησης (Sport, Econ και EV). Drive, Neutral, Parking, όπισθεν και το ηλεκτρικό χειρόφρενο βρίσκονται σε βολική διάταξη στο δεξί χέρι του οδηγού, καθώς και το Brake Hold, το οποίο είναι ιδιαίτερα χρήσιμο εντός πόλης, διατηρώντας το αυτοκίνητο ακινητοποιημένο, ακόμα και αν ο οδηγός τραβήξει το πόδι του από το πεντάλ του φρένου.

Η υψηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, τα άνετα και θερμαινόμενα -εμπρός- καθίσματα και η εργονομία του δερμάτινου τιμονιού και των πεντάλ αγγίζει το ιδεατό, όπως περιμένει κανείς από την Honda. Με χαμηλό καπό και λεπτές πρώτες κολώνες, η ορατότητα εμπρός είναι υποδειγματική. Προς τα πίσω οι γραμμές του αμαξώματος περιορίζουν λίγο το οπτικό πεδίο, αλλά τη λύση έρχεται να δώσει η κάμερα οπισθοπορείας.

Η κεντρική οθόνη αφής 7 ιντσών μοιάζει λίγο μικρή για τα σύγχρονα δεδομένα, αν και είναι εύκολη στη χρήση με πολύχρωμη αρχική οθόνη. Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν διαφορετικές επιλογές απεικόνισης των στοιχείων λειτουργίας του αυτοκινήτου και συμπεριλαμβάνονται γραφικά που αναφέρουν σε πραγματικό χρόνο πόσο οικονομικός -ή όχι- είναι ο τρόπος οδήγησης που εφαρμόζεται.

Η καμπίνα επιβατών διαθέτει ενεργό σύστημα ελέγχου θορύβου. Δύο μικρόφωνα τοποθετημένα στην οροφή και το πίσω μέρος της καμπίνας, ανιχνεύουν συνεχόμενους μονότονους θορύβους. Το εξαιρετικό -σε ευκρίνεια και ποιότητα- σύστημα 9 ηχείων (συμπεριλαμβανομένου subwoofer) παράγει αντίστοιχες συχνότητες σε αναστροφή φάσης για να «ακυρώσουν» τους ανεπιθύμητους θορύβους, προσφέροντας ένα από τα πιο ειρηνικά εσωτερικά περιβάλλοντα που πρόκειται να συναντήσει κάποιος στην κατηγορία αυτή.

Χώροι

Ο αποθηκευτικός χώρος μεταξύ των δύο εμπρός καθισμάτων είναι… τεράστιος, ενώ η θήκη των γυαλιών στην οροφή έχει ανακλαστική επιφάνεια για να επιτρέπει την επίβλεψη των παιδιών που κάθονται πίσω. Ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και η πρόσβαση γίνεται πιο εύκολη χάρη στις πόρτες που ανοίγουν διάπλατα, χαρακτηριστικό ιδιαίτερα χρήσιμο για γονείς μικρών παιδιών, τα οποία είναι προστατευμένα και από αδιάκριτα βλέμματα χάρη στα φιμέ κρύσταλλα.

Ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών φτάνει σχεδόν τα 800 χλστ. με τη βοήθεια και της αύξησης του μεταξονίου κατά 40 χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και μεγάλο ύψος για το κεφάλι. Με χαμηλό κεντρικό τούνελ, μπορεί να φιλοξενήσει με ευκολία τρεις ενήλικες στην πίσω σειρά καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών497 λίτρα με δυνατότητα επέκτασης σε 1.692 λίτρα με αναδιπλωμένα τα καθίσματα- δεν είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, λόγω της ύπαρξης της μπαταρίας στο πίσω μέρος.

Εντυπώσεις

Στο σύνολο, μείναμε ενθουσιασμένοι από την ποιότητα κύλισης, την αίσθηση ακρίβειας του τιμονιού ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες, τη θέση οδήγησης, το χαμηλό επίπεδο θορύβου καθώς επίσης και με το χώρο στα πίσω καθίσματα. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας όμως κοστίζει 44.800 ευρώ και μπορεί να θεωρηθεί κάπως αυξημένη, ιδίως αν λάβει κανείς υπ’ όψη ότι οι πιο πλούσιες εκδόσεις φτάνουν σε τιμές που πλησιάζουν στην περιοχή των 50.000 ευρώ. Από την άλλη, διατηρεί σχετικά υψηλή τιμή μεταπώλησης.

Φωτογραφίες: MotorOne

Honda CR-V e:HEV

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!