Δοκιμάζουμε το Plug-in υβριδικό Audi Q3 45 TFSI e

Η επαναφορτιζόμενη έκδοση του Q3 αποτελεί το πρώτο σκαλοπάτι της Audi στα SUV για εισαγωγή σε αυτή την άκρως ενδιαφέρουσα κατηγορία των Plug-in υβριδικών μοντέλων

Δοκιμάζουμε το Plug-in υβριδικό Audi Q3 45 TFSI e

Η επαναφορτιζόμενη έκδοση του Q3 αποτελεί το πρώτο σκαλοπάτι της Audi στα SUV για εισαγωγή σε αυτή την άκρως ενδιαφέρουσα κατηγορία των Plug-in υβριδικών μοντέλων

Οι εκδόσεις Plug-in Hybrid παρουσιάζουν έντονο ενδιαφέρον, αφού προσφέρουν τη δυνατότητα να κινηθείς αμιγώς ηλεκτρικά, με μηδενικούς ρύπους και κατανάλωση καυσίμου, ενώ σου παρέχουν παράλληλα την ελευθερία να ταξιδέψεις κάνοντας χρήση και του θερμικού κινητήρα βενζίνης που δεν θέτει περιορισμούς χιλιομέτρων, όπως ένας ηλεκτρικός.

Το Q3 σε αυτή την εκδοχή του έρχεται να κάνει πιο προσιτή την τεχνολογία αυτή, όσον αφορά την Audi και τα μοντέλα “Q”. Στην ουσία στοιχίζει 46.550 ευρώ, αλλά λόγω των ευεργετικών διατάξεων που ισχύουν για εξηλεκτρισμένα οχήματα και μεταξύ αυτών τα Plug-in υβριδικά, που μπαίνουν στην πρίζα και έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά, το Q3 45 TFSI e επωφελείται των φοροελαφρύνσεων και δεν έχει επιβαρύνσεις στον εταιρικό χρήστη, έχοντας και απαλλαγή από την καταβολή Τελών Κυκλοφορίας, αποτελεί δίχως άλλο μια ενδιαφέρουσα πρόταση.

Μηχανικά, το Q3 45 TFSI e δανείζεται την τεχνολογία από άλλα μοντέλα του Ομίλου, όπως το Audi A3 45 TFSI e, κάνοντας χρήση του υβριδικού συστήματος που περιλαμβάνει ένα θερμικό 4κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.4 TFSI 150 ίππων και 250 Nm ροπής και ενός ηλεκτρικού μόνιμου μαγνήτη με απόδοση 85 kW (116 ίππους) και 330 Nm ροπής.

Συνδυαστικά αποδίδουν 245 ίππους και 400 Nm ροπής, με τη μετάδοση να περνάει μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη S tronic 6 σχέσεων στους εμπρός τροχούς, αλλά και ενός ξεχωριστού για τον ηλεκτρικό κινητήρα. Έτσι, το 1.740 κιλών Q3 45 TFSI e επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 7,3 δλ. με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα.

Η μπαταρία των 13 kW είναι αυτή που δίνει ζωή στον ηλεκτροκινητήρα και ξεκινάει το αυτοκίνητο ως αμιγώς ηλεκτρικό. Ο θερμικός κινητήρας εμπλέκεται όταν υπάρχει απαίτηση σε επιπλέον δύναμη, με την ηλεκτρική αυτονομία να είναι σύμφωνα με τον κατασκευαστή 45 με 51 χιλιόμετρα. Στην πράξη θα βγάλει τα 45 χιλιόμετρα, με τη χρήση και τις συνθήκες να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην αυτονομία.

Σε κάθε περίπτωση το Plug-in υβριδικό Q3 45 TFSI e έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά με ταχύτητα που φτάνει μέχρι τα 140 χλμ./ώρα, ενώ μετά από εκεί εμπλέκεται και ο κινητήρας βενζίνης. Στο πρόγραμμα Auto το υβριδικό σύστημα φροντίζει αυτόματα τη συνεργασία των δύο κινητήρων, δίνοντας προτεραιότητα στον ηλεκτρικό. Αν από την άλλη κινείσαι σε ανοιχτό δρόμο, μπορείς να επιλέξεις το πρόγραμμα Battery Hold, διατηρώντας την ενέργεια της μπαταριάς για μέσα στην πόλη, ενώ θα μπορούσες επίσης να επιλέξεις και το Battery Charge όπου ο κινητήρας εσωτερικής καύσης αναλαμβάνει να φορτίσει τη μπαταρία εν κινήσει.

Επιπλέον, μέσω το δυναμικού προγράμματος οδήγησης και αφού επιλέξεις το “S” στο αυτόματο κιβώτιο S tronic και βυθίσεις βαθιά μέσα στη μοκέτα το γκάζι, τότε ο ηλεκτρικός κινητήρας δίνει 330 Nm ροπής για 10 δευτερόλεπτα. Μόλις τραβήξεις το πόδι σου από δεξί πεντάλ, το ηλεκτρικό μοτέρ γυρίζει στην ανάκτηση ενέργειας, επιστρέφοντας στη γεννήτρια την ενέργεια που χρησιμοποιήθηκε, ενώ παράλληλα το αυτοκίνητο επιβραδύνει δυνατά από τη λειτουργία του συστήματος ανάκτησης μέσω της πέδησης. Κάτι που κάνει κάθε φορά που θα πατήσεις το πεντάλ του φρένου, με το σύστημα να έχει τη δυνατότητα ανάκτησης μέχρι και 40 kW ενέργειας.

Αυτό που δίνει πραγματικά νόημα σε ένα Plug-in υβριδικό μοντέλο είναι η λειτουργία του αυτοκινήτου με την μπαταρία πάντα φορτισμένη. Ο χρόνος που απαιτείται είναι 3 ώρες και 45 λεπτά σε φορτιστή 3,6 kW. Σε αυτή την περίπτωση περιορίζεται σημαντικά η κατανάλωση καυσίμου, ιδιαίτερα σε χρήση μέσα στην πόλη, όπου γίνεται ανάκτηση ενέργειας και ο ηλεκτρικός κινητήρας πρωταγωνιστεί. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε πέριξ των 5,0 λίτρων/100 χλμ. με τα περισσότερα χιλιόμετρα να αφορούν κίνηση μέσα στην πόλη.

Αισθητικά το Q3 45 TFSI e δεν διαφέρει από τα αφελφά μοντέλα Q3. Ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Audi, όντας δυναμικό, αλλά χωρίς σχεδιαστικές εξάρσεις και υπερβολές. Το μοναδικό στοιχείο που το διαφοροποιεί από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μικρομεσαίου SUV είναι η τάπα φόρτισης που βρίσκεται τοποθετημένη στο εμπρός αριστερό φτερό.

Ανάλογα είναι τα πράγματα και στο εσωτερικό με την ποιότητα να κυριαρχεί και την πρακτικότητα να παίρνει τη σκυτάλη. Τα πίσω καθίσματα έχουν ρυθμιζόμενες πλάτες σε επτά θέσεις, με τον χώρο για τα πόδια, αλλά και το κεφάλι να περισσότερο από αρκετός. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη βγαίνει ζημιωμένος σε αυτή την έκδοση, λόγω των μπαταριών, με τον όγκο του να περιορίζεται από τα 530 στα 380 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή αυτή φτάνει τα 1.375 λίτρα. Τέλος, οι δύο ψηφιακές οθόνες κυριαρχούν στο ταμπλό, με τις ενδείξεις πλέον να περιλαμβάνουν και πληροφορίες για το υβριδικό σύστημα.

Συμπερασματικά, το Audi Q3 45 TFSI e αποτελεί μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των Plug-in υβριδικών μοντέλων που εστιάζει σε ένα ειδικό κοινό, λόγω τιμής και φορολογικών ελαφρύνσεων για εταιρική χρήση. Σε κάθε περίπτωση σε αποζημιώνει απλόχερα με την ποιότητα στα γνωστά υψηλά πρότυπα του Γερμανού κατασκευαστή, την άνεση και την τεχνολογία που προσφέρει. Αρκεί να την αξιοποιείς κρατώντας το υβριδικό Q3 φορτισμένο και αυτό θα στο ανταποδώσει με εξαιρετική οικονομία στην καθημερινή χρήση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!