Δοκιμάζουμε το microcar XEV YOYO

Το νέο YOYO συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα που χρειάζονται για να διακριθεί στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων.

Δοκιμάζουμε το microcar XEV YOYO

Το νέο YOYO συγκεντρώνει όλα τα πλεονεκτήματα που χρειάζονται για να διακριθεί στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων.

Το XEV YOYO είναι η νεότερη άφιξη στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών μικροαυτοκινήτων. Το κινεζικό microcar εισάγεται από την ΣΠΑΝΟΣ Α.Ε. και αποτελεί μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση μικροκινητικότητας, καθώς συγκεντρώνει πλήθος πλεονεκτημάτων.

Με πρώτο – πρώτο, την εμφάνισή του. Σχεδιασμένο από τον Pininfarina, το YOYO τραβά τα βλέμματα στο δρόμο, όχι μόνο λόγω του μικρού μεγέθους του αλλά και με το ομολογουμένως χαριτωμένο ντιζάιν του.

Βοηθούν βέβαια σε αυτό και οι ζωντανοί χρωματισμοί στους οποίους είναι διαθέσιμο, καθώς οι δυνατότητες εξατομίκευσης με μια μεγάλη γκάμα από σχέδια για την πλαστική πλαϊνή επένδυση στο επάνω μέρος των θυρών – blades τα αποκαλεί η XEV.

Με μήκος 2,53 μ., πλάτος 1,50 μ. και ύψος 1,57 μ., το YOYO έχει τις διαστάσεις του Smart 1ης γενιάς. Είναι διθέσιο, προσφέροντας άνετο χώρο για οδηγό και συνοδηγό, μαζί με επαρκέστατο χώρο αποσκευών 180 λίτρων. Λείπει όμως ένα χώρισμα (π.χ. δίχτυ) που θα μπορούσε να συγκρατεί τα αντικείμενα που βρίσκονται στο πορτμπαγκάζ από το να εισέλθουν στο χώρο επιβατών. Υπάρχει βέβαια εταζέρα που καλύπτει τα αντικείμενα που βρίσκονται στο πορτμπαγκάζ από τα αδιάκριτα βλέμματα.

Ο οδηγός κάθεται ψηλά και απολαμβάνει σωστή εργονομία και καλή ορατότητα περιμετρικά, χάρη και στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Τα καθίσματα ρυθμίζονται τόσο κατά μήκος, όσο και στην κλίση της πλάτης. Τα υλικά στο εσωτερικό είναι σκληρά και μέτριας ποιότητας – όπως είθισται σε αυτά τα οχήματα – δείχνουν ωστόσο καλά συναρμολογημένα. Η συνολική εικόνα είναι ευχάριστη, χάρη σε στοιχεία όπως ο χρωματιστός διάκοσμος, η στάνταρ (διπλή) ηλιοροφή και η κεντρική οθόνη αφής.

Η τελευταία έχει διαγώνιο 7’’ στη βασική έκδοση και 10,2’’ με ράδιο και λειτουργία Mirror Screen για σύνδεση smartphone στο αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε. Έχει ωραία γραφικά που προσφέρει πλούσια πληροφορία, αν και η ποιότητα ήχου στις hands-free τηλεφωνικές κλήσεις είναι μέτρια – κυρίως για τον συνομιλητή παρά στην καμπίνα του YOYO.

Στα θετικά συμπεριλαμβάνονται οι επαρκείς θήκες: μία μικρή δεξιά στο ταμπλό, μία ποτηροθήκη και μία λεπτή αλλά βαθιά θήκη στην κονσόλα και μία μεγαλύτερη στο υποβραχιόνιο.

Πρακτικός είναι και ο χώρος στο πάτωμα μεταξύ κονσόλας και ταμπλό, είτε για τσάντες είτε για να περνά ο οδηγός στη θέση του συνοδηγού, αν χρειαστεί π.χ. να βγει από τη δεξιά πόρτα του οχήματος. Τα λάστιχα συγκράτησης αντικειμένων στις πόρτες, από την άλλη, δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικά.

Ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του YOYO είναι ο πλούσιος εξοπλισμός. Από τη βασική κιόλας έκδοση (Entry) περιλαμβάνονται στάνταρ air-condition, το οποίο είναι μάλιστα αποτελεσματικότατο, ABS, Hill-Start Assist, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες, κεντρικό κλείδωμα και είσοδο χωρίς κλειδί, ηλιοροφή, κεντρική οθόνη 7’’ με Bluetooth και 3 θύρες USB.

Στην έκδοση Easy προστίθεται ηλεκτρική υποβοήθηση τιμονιού, στην Joy η οθόνη αναβαθμίζεται σε 10,2’’ με ραδιόφωνο και Mirror Screen και η κορυφαία Sprint αποκτά και ζάντες αλουμινίου 15’’.

Microcar με αίσθηση αυτοκινήτου

Το έχουμε ξαναπεί και θα το λέμε συνεχώς: τα microcars δεν είναι κανονικά αυτοκίνητα. Είναι μικρά οχήματα για χρήση στην πόλη, με μικρές ταχύτητες και για σύντομες διαδρομές. Παρόλα αυτά, το YOYO έχει ευρύτερο πεδίο δράσης

Φυσικά και διακρίνεται για την μεγάλη του ευελιξία σε αστικό περιβάλλον, τόσο στην οδήγηση όσο και στο παρκάρισμα. Ο κύκλος στροφής των 9 μ. από την άλλη, υστερεί του ανταγωνισμού, κάτι που οφείλεται στα μεγάλα μετατρόχια.

Το βασικότερο πλεονέκτημα είναι πως η εμπειρία οδήγησης πλησιάζει πολύ αυτή ενός κανονικού αυτοκινήτου πόλης. Η ανάρτηση (ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς) συμπεριφέρεται σωστά και απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες, προσφέροντας υψηλό για την κατηγορία επίπεδο άνεσης και ποιότητας κύλισης.

Παράλληλα, ο ηλεκτροκινητήρας των 20,5 ίππων (15 kW) κινεί πρόθυμα το όχημα. Η μέγιστη ταχύτητα των 80 χλμ./ώρα (εύκολα βλέπεις 90 χλμ./ώρα στο ψηφιακό κοντέρ) σημαίνει πως το ηλεκτρικό XEV μπορεί να κινηθεί με άνεση και σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας.

Στην κίνηση σε ανηφόρες με μεγάλη κλίση και στις προσπεράσεις συνιστάται η επιλογή “S” (αντί της D) στον περιστροφικό επιλογέα κίνησης, όπου απελευθερώνεται όλη η ισχύς του μοτέρ.

Θα θέλαμε πάντως να είναι πιο αποτελεσματικό το Hill-Start Assist, το οποίο ενεργοποιείται αφού το XEV κυλίσει αρκετά προς τα πίσω/εμπρός, καθώς και πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, αφού υπάρχει μια μικρή καθυστέρηση ακόμη και στο σανίδωμα του δεξιού πεντάλ στις εκκινήσεις από στάση. Αυτό από την άλλη σημαίνει πως είναι δύσκολο να σπάσεις την πρόσφυση των πίσω (κινητήριων) τροχών. Ακόμη και στην περίπτωση που το καταφέρεις, σε ολισθηρό οδόστρωμα, δύσκολα χάνεται ο έλεγχος του οχήματος.

Γενικά το YOYO κινείται με ασφάλεια, σταθερότητα και φρενάρει δυνατά, χωρίς να μπλοκάρει εύκολα τους τροχούς του. Τα εύσημα πάνε στα 4 δισκόφρενα και το στάνταρ ABS. Ακόμη και όταν επιβραδύνεις απότομα από μεγάλη ταχύτητα, αρκεί να σκαρφαλώσεις στο πεντάλ των φρένων και να ξεπεράσεις τη μέτρια αίσθησή του για να έχεις το μέγιστο αποτέλεσμα.

Επίσης σημαντικό να αναφέρουμε είναι το γεγονός πως το YOYO είναι κατασκευασμένο με αυτοφερόμενο αμάξωμα και κλωβό με μπάρες ασφαλείας που προστατεύουν καλύτερα σε περίπτωση ατυχήματος συγκριτικά με ένα αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού που διαθέτουν πλαίσιο – χωροδικτύωμα.

Κόστος 1 €/100 χλμ. & Battery Swapping

Ο ηλεκτροκινητήρας του YOYO τροφοδοτείται με ενέργεια από μια μπαταρία 10,4 kW που υπόσχεται αυτονομία 150 χλμ.. Στην πράξη, οδηγώντας κυρίως στο πρόγραμμα “S” και συχνά σε λεωφόρους με ταχύτητα 70-80 χλμ./ώρα, διαπιστώσαμε πως τα 120-130 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση είναι εφικτά.

Η μπαταρία φορτίζει με ισχύ 2 kW, ακόμη και σε μονοφασική πρίζα και μπορεί να φτάσει από το 30% στο 100% σε περίπου 4 ώρες. Σύμφωνα με υπολογισμούς της ελληνικής αντιπροσωπείας, το κόστος ενέργειας για την κίνηση του YOYO είναι μόλις 1 ευρώ/100 χλμ.!

Πολύ σύντομα θα είναι διαθέσιμη και η υπηρεσία Battery Swapping, σε συνεργασία με την ελληνική εταιρία Microsun. Ο οδηγός του YOYO θα μπορεί να επισκεφθεί ένα από τα επιλεγμένα σημεία που θα δημιουργηθούν αρχικά στην Αθήνα και να ανταλλάξει μέσα σε μόλις 5 λεπτά τις άδειες μπαταρίες του οχήματος με άλλες φορτισμένες. Η διαδικασία είναι εύκολη και θα την κάνει ο οδηγός από μόνος του, ενώ η υπηρεσία θα είναι συνδρομητική και θα καλύπτει τη μπαταρία εφ’ όρου ζωής.

Τελικά;

Το XEV YOYO αποτελεί αναμφίβολα μια από τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις στην κατηγορία των microcars. Τα επιχειρήματά του ξεκινούν με μια δελεαστική τιμή (από 13.990 € με την επιδότηση των 3.000 € μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2») για την βασική έκδοση που διαθέτει στάνταρ όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας, προσφέρει ευελιξία στην πόλη και μπορεί να κινηθεί με άνεση έξω από αυτή, χωρά δύο επιβάτες και τα πράγματά τους, προσφέρει αίσθηση οδήγησης κανονικού αυτοκινήτου και έχει μεγάλη αυτονομία που ξεπερνά στην πράξη τα 120 χλμ.. Αξίζει λοιπόν.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ XEV YOYO

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!