Οδηγούμε στην Μασσαλία το νέο Volkswagen ID.7

Ευρυχωρία λιμουζίνας και ευελιξία μικρομεσαίου. Η ανώτερη αρίθμηση στην οικογένεια ID υποδηλώνει ανέσεις, τεχνολογίες και αποτέλεσμα που σε κερδίζει.

Οδηγούμε στην Μασσαλία το νέο Volkswagen ID.7

Ευρυχωρία λιμουζίνας και ευελιξία μικρομεσαίου. Η ανώτερη αρίθμηση στην οικογένεια ID υποδηλώνει ανέσεις, τεχνολογίες και αποτέλεσμα που σε κερδίζει.

Volkswagen ID.7: Η Volkswagen συνεχίζει να ανεβάζει την ταχύτητα του ηλεκτρικού
μετασχηματισμού της και μετά τα ήδη πετυχημένα ID.3, ID.4, ID.5 και το νοσταλγικό σε σχέση με την ιστορία της Volkswagen, ID.Buzz, ήρθε η στιγμή για το κορυφαίο και πέμπτο μοντέλο στην ηλεκτρική οικογένεια ID.

Το fastback saloon της Volkswagen ανακηρύχθηκε πρόσφατα “Γερμανικό αυτοκίνητο της χρονιάς 2024” (www.gcoty.de) και όχι μόνο κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία Premium, αλλά και στο συνολικό διαγωνισμό.

Το ID.7 θα αποτελεί την ηλεκτρική ναυαρχίδα της γερμανικής εταιρείας, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στην Ευρώπη σε δύο εκδόσεις, Pro με μπαταρία 82 kWh (77 kWh καθαρή χωρητικότητα) και Pro S με 91 kWh (86 kWh καθαρά). Εντός του 2024 θα εμφανιστεί η σπορ έκδοση GTX με κίνηση σε όλους τους τροχούς, και μια έκδοση estate, η οποία θα ονομάζεται Tourer.

Με μήκος σχεδόν πέντε μέτρα, το ID.7 είναι για την Volkswagen τοποθετημένο στην ανώτερη μεσαία κατηγορία οχημάτων και προσφέρει σύμφωνα με τον κατασκευστή του υψηλό επίπεδο απόδοσης, αυτονομίας, γρήγορης φόρτισης και τεχνολογίας σε ένα πακέτο με υψηλά πρότυπα ποιότητας και γενναιοδωρίας σε χώρους και εξοπλιστικές παροχές.

Το μεγαλύτερο ID. μέχρι σήμερα

Το νέο μοντέλο, ναυαρχίδα για την Volkswagen στην ηλεκτρική της γκάμα, κάνει την ηλεκτρική κινητικότητα άνετη και βολική όπως τα αδέρφια του και συμπληρώνει την απαίτηση για μέγιστη αυτονομία που κουμπώνει με το ταλέντο του απέναντι στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.

Το ID.7 είναι ένα από τα έντεκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα λανσάρει η Volkswagen μέχρι το 2027 και το πιο υποσχόμενο για την ώρα σε επίπεδο προσφοράς. Μπορεί εύκολα να πει κανείς ότι με τις καινοτόμες τεχνολογίες του και την συνολική του υπόσταση το νέο ID.7 τοποθετείται ξεκάθαρα ως η ηλεκτρική λιμουζίνα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, όντας ένα executive αυτοκίνητο που απέναντί του βρίσκει δυνατούς αντιπάλους, όπως τα BMW i4 και Tesla Model 3. Οι βελτιώσεις στην τεχνολογία μπαταριών κατά τη διάρκεια των ετών που μεσολάβησαν, δίνουν το επιχείρημα στην Volkswagen να υποστηρίζει ότι το ID.7 μπορεί να ανταποκριθεί στον τίτλο δρομέας μεγάλων αποστάσεων με βάση την εντυπωσιακή αυτονομία που ανακοινώνει (στα 621 χλμ.).

Σχεδιαστικά βασίζεται σε ρέουσες και μυώδεις γραμμές, με το μπροστινό μέρος να είναι σε μεγάλο βαθμό κλειστό και το συνολικό του στιλ να σερβίρει μοτίβο 5θυρου coupe, τουλάχιστον στην απόληξη της οροφής. Το κάτω μέρος του αμαξώματος του ID.7 είναι τελείως κλειστό, συμπληρώνεται από νέα πτερύγια στους εμπρός τροχούς, που καθοδηγούν τον αέρα κάτω από το όχημα, ελαχιστοποιώντας τις αναταράξεις. Οι αεροκουρτίνες στα πλαϊνά της εμπρός μάσκας κατευθύνουν τον αέρα γύρω από το όχημα, ενώ τα διογκωμένα πλαϊνά μαρσπιέ εμποδίζουν τη ροή του αέρα στο κάτω μέρος του αμαξώματος και την κατευθύνουν μακριά απο τους πίσω τροχούς. Αφιερώθηκε πολύ δουλειά στον εξωτερικό σχεδιασμό, τόσο για την εικόνα του, όσο και για το ιδανικό αεροδυναμικό αποτέλεσμα που προέκυψε ύστερα απο πολυάριθμες προσομοιώσεις στον υπολογιστή, για τον υπολογισμό της ροής αέρα που στη συνεχεια ολοκληρώθηκαν με δοκιμές σε αεροδυναμική σήραγγα.

Αυτό επιβεβαιώνεται με ενα εντυπωσιακό Cd 0,23 που είναι ο καλύτερος συντελεστής οπισθέλκουσας σε ολόκληρη την οικογένεια ID. ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Volkswagen. Οι αναλογίες του πρακτικά δημιουργούν μια κομψή και δυναμική εντύπωση από το πλάι και φανερώνουν σχετικά κοντούς πρόβολους και ένα μεγάλο μεταξόνιο στα 2.971 χιλ.. Η τρισδιάστατη σχεδίαση του καπό με τους LED προβολείς και η στενή λωρίδα LED για τα φώτα ημέρας είναι χαρακτηριστικό της οικογένειας ID. όπως συμβαίνει και με την αντίστοιχη φωτεινή λωρίδα LED πίσω, που γεφυρώνει τα επίσης LED φωτιστικά σώματα.

Στα ενδότερα του ID.7

Στο εσωτερικό υπάρχουν αρκετές αλλαγές σε σχέση με τα άλλα αδελφά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας. Ενσωματωμένος στο μινιμαλιστικό ταμπλό του ID.7 είναι ένας μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων, ο οποίος είναι παρόμοιος με τη διάταξη που υπάρχει στο Skoda Enyaq iV. Τον πίνακα συμπληρώνει μια στάνταρ προβολή επαυξημένης πραγματικότητας (head-up display), η οποία φαίνεται να προβάλλει χαρακτηριστικά όπως οι οδηγίες δορυφορικής πλοήγησης στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Το νέο cockpit μάλιστα στο ID.7 φανερώνει ότι είναι το πρώτο Volkswagen και το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία του που λανσάρεται με την οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας (head-up display) στον στάνταρ εξοπλισμό.

Μια μεγάλη οθόνη αφής 15 ιντσών δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό, για το στάνταρ σύστημα infotainment που είναι φυσικά αναβαθμισμένο στο λογισμικό και στις παρεχόμενες λειτουργίες του. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχουν φυσικά χειριστήρια κλιματισμού. Αντ’ αυτού, η ροή του αέρα ρυθμίζεται μέσω της κεντρικής οθόνης, ενώ σε ορισμένες λειτουργίες το αυτοκίνητο την αλλάζει αυτόματα. Εναλλακτικά, οι ιδιοκτήτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν το βελτιωμένο σύστημα φωνητικών εντολών «IDA», με προτροπές όπως «τα χέρια μου κρυώνουν». Η ταχύτητα, η κατεύθυνση και η θερμοκρασία της ροής του αέρα προσαρμόζονται ανάλογα, ενώ συμπληρώστε επίσης ότι τα νέα ηλεκτρικά καθίσματα ergoActive προσφερουν λειτουργίες κλιματισμού και μασάζ. 

Η προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή περιέχει ένα ειδικό «υγρό κρύσταλλο διασκορπισμένο σε πολυμερές», ώστε να γίνεται αδιαφανής ή διαφανής με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ διατίθεται ηχοσύστημα Harman Kardon 700 Watt με 14 ηχεία. Η λειτουργία Travel Assist  έχει αναβαθμιστεί για το ID.7 και χρησιμοποιεί δεδομένα swarm (σμήνους) από άλλα οχήματα του Ομίλου, για ακριβέστερη καθοδήγηση στη λωρίδα κυκλοφορίας και έλεγχο της ταχύτητας. Φυσικά η ομπρέλα συστημάτων υποβοήθησης οδηγού που κορυφώνουν την ασφάλεια, είναι δεδομένη και πλήρης. 

Το μήκος του ID.7 στα 4,961 μ. και το μεταξόνιο στα 2,966 μ., υποδηλώνει και ευρυχωρία κάτι που επιβεβαιώνεις σε κάθε πιθανή θέση που θα κληθείς να καθήσεις. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές στο πίσω μέρος με τον γενναιόδωρο χώρο για τα πόδια, ενώ και στην περιοχή του κεφαλιού τα πάει εξαιρετικά. Μπορεί η ενσωματωμένη στο δάπεδο μπαταρία σε συνδυασμό με το χαμηλότερο ύψος σε σύγκριση με όλα τα άλλα μοντέλα ID. (εξαιρείται το ID.Buzz), να μην είναι υπέρ του, όμως είναι το αποτέλεσμα. Ο χώρος αποσκευών απο την άλλη είναι αναμενόμενα εντυπωσιακός στα 532 λίτρα, ενώ ο όγκος αυξάνεται έως και 1.586 λίτρα με πεσμένα καθίσματα.

ID.7: Απόδοση, ευελιξία, αυτονομία

Το ID.7 είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και διαθέτει τον νέο ηλεκτροκινητήρα APP550, ο οποίος αναπτύχθηκε από το Volkswagen Group Components στο Κάσελ, όπου και παράγεται. Πρόκειται για τον ισχυρότερο και με την υψηλότερη ροπή ηλεκτροκινητήρα που έχει τοποθετηθεί μέχρι σήμερα σε ένα Volkswagen ID. μοντέλο. Βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω μέρος του οχήματος και αποδίδει 286 ίππους και 545 Nm ροπής, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,5’’ και μια περιορισμένη ηλεκτρονικά τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.

Με μέση κατανάλωση ενέργειας 14,1- 16,3 kWh ανά 100 χιλιόμετρα, προσφέρει αυτονομία έως 621 χιλιόμετρα στην έκδοση Pro, στοιχείο που το καθιστά ιδανικό για μεγάλες αποστάσεις. Η χωρητικότητας 77 kWh μπαταρία δείχνει ικανή – με βάση την κατανάλωση των περίπου 20 kWh/100 χλμ. που έδειχνε το αυτοκίνητο που οδηγούσαμε στα περίχωρα της Μασσαλίας – να προσεγγίζει τα 400 χλμ. αυτονομίας. Μια κατανάλωση ρεαλιστική για τον δυναμικό ρυθμό που κινηθήκαμε κυρίως στο ορεινό στροφιλίκι της Προβηγκίας. Σαφώς εύκολα μπορείς να κερδίσεις εκατό χιλιόμετρα επιπλέον αν οδηγείς με ελαφρύτερο πόδι, ενώ αναμένεται και η έκδοση με την μεγαλύτερη μπαταρία των 86 kWh, που εικάζει μια θεωρητική αυτονομία 700 χλμ. Η ταχύτητα φόρτισης για την “μικρή” μπαταρία φτάνει τα 175 kW σε DC ταχυφορτιστή, κάτι που στην πράξη σημαίνει ότι μπορεί να φτάσει από το 10% στο 80%, πριν συμπληρώσει το μισάωρο. Φυσικά και εδώ ισχύει η 8ετής εγγύηση (ή 160.000 χλμ.).

Παρά το μήκος των σχεδόν 5 μέτρων, είναι εκπληκτικά ευέλικτο με κύκλο στροφής μόλις 10,9 μέτρα. Εκτός της μεγάλης αυτονομίας και την υψηλού επιπέδου ασφάλεια, νιώθεις ότι οδηγείς κάτι ελαφρύτερο (απο 2,2 τόνους), ευχάριστο, καλοστημένο και σβέλτο σε όποιο απο τα τρία προγράμματα οδήγησης (ECO, Comfort και Sport) και αν έχεις επιλέξει. Την ίδια στιγμή προσφέρει αξιοσημείωτη άνεση και ησυχία στο ταξίδι.

Σύντομα κοντά μας

Τα ID.7 θα παράγονται στο εργοστάσιο ηλεκτροκίνησης της Volkswagen στο Emden της Γερμανίας. Η έκδοση Pro που αρχικά θα εισαχθεί στην Ελληνική αγορά, απο το Ιανουάριο του 2024 θα έχει τιμή 59.500 χωρίς την κρατική επιδότηση των € 8.000 που δεν έχει ξεκλειδώσει ακόμα (πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2). Θα ακολουθήσει η ειδική έκδοση Launch Edition στα € 64.800 που επιπροσθέτως θα διαθέτει τους IQ. LIGHT LED Matrix προβολείς, εσωτερικό φωτισμό Ambient 30 χρωμάτων και εξωτερικό φωτισμό Ambient στις χειρολαβές και ανάμεσα στους εμπρός προβολείς, σκούρα θερμομονωτικά κρύσταλλα, επενδύσεις καθισμάτων σε Artvelours ECO Microfleece και εμπρός ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα ergoActive με λειτουργία μνήμης. Και βέβαια το χαρτοφυλάκιο ID.7 πρόκειται να διευρυνθεί σημαντικά εντός του 2024, με τις εκδόσεις GTX  και Tourer.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!