Ηλεκτρικά και υβριδικά: Μία “σταγόνα” στον ωκεανό των οχημάτων στους δρόμους

Μπορεί οι πωλήσεις των πράσινων αυτοκινήτων να αυξάνονται σταθερά στην Ευρώπη, το μερίδιό τους όμως επί του συνόλου των οχημάτων σε κυκλοφορία είναι πολύ μικρό

Ηλεκτρικά και υβριδικά: Μία “σταγόνα” στον ωκεανό των οχημάτων στους δρόμους

Μπορεί οι πωλήσεις των πράσινων αυτοκινήτων να αυξάνονται σταθερά στην Ευρώπη, το μερίδιό τους όμως επί του συνόλου των οχημάτων σε κυκλοφορία είναι πολύ μικρό

Η αγορά των εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων γνωρίζει άνθηση στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό, ότι από 30.820 αμιγώς ηλεκτρικά που πωλήθηκαν στην ΕΕ το 2014, έφθασαν τις 538.000 το 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Όσον αφορά τα plug-in υβριδικά, από 24.536 το 2014, ανήλθαν σε 507.000 το 2020.

Μπορεί το συνδυαστικό μερίδιο των αυτοκινήτων που μπαίνουν στην πρίζα να ξεπέρασε το 10% στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2020, όμως σε σχέση με όλα τα επιβατικά ΙΧ που κυκλοφορούν στα κράτη-μέλη της, ο αριθμός τους φαντάζει “σταγόνα στον ωκεανό”.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ACEA, μόλις το 0,2% των κυκλοφορούντων επιβατικών οχημάτων στους δρόμους της ΕΕ αφορά ηλεκτρικά αυτοκίνητα! Άλλο ένα 0,2% είναι plug-in υβριδικά και 0,8% υβριδικά (που δεν φορτίζουν δηλαδή την μπαταρία τους σε εξωτερική πηγή).

Το ποσοστό των οχημάτων υδρογόνου είναι μηδενικό, ενώ αυτών με φυσικό αέριο ανέρχεται σε 0,5%. Τέλος, ποσοστό 2,8% αφορά αυτοκίνητα που καταναλώνουν υγραέριο ή βιοκαύσιμα.

Είναι σαφές, ότι χωρίς κίνητρα για την αντικατάσταση συμβατικής τεχνολογίας αυτοκινήτων με “πράσινα”, αλλά και μέτρα που θα κάνουν πιο ελκυστική τη χρήση των ηλεκτρικών μοντέλων (όπως ανεπτυγμένο δίκτυο φόρτισης), το μερίδιο των οικολογικών οχημάτων θα παραμείνει εξαιρετικά χαμηλό και τα επόμενα χρόνια.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!