Ταχυφορτιστές 400 kW κάθε 60 χλμ. στους αυτοκινητόδρομους μέχρι το 2026

Τι προβλέπουν οι νέοι κανόνες που ενέκρινε το Ευρωκοινοβούλιο σχετικά με τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τις χρεώσεις και τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Ταχυφορτιστές 400 kW κάθε 60 χλμ. στους αυτοκινητόδρομους μέχρι το 2026

Τι προβλέπουν οι νέοι κανόνες που ενέκρινε το Ευρωκοινοβούλιο σχετικά με τους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τις χρεώσεις και τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Το Κοινοβούλιο ενέκρινε την Τρίτη 11 Ιουλίου 2023 νέους κανόνες για περισσότερους σταθμούς φόρτισης επαναφορτιζόμενων οχημάτων, αλλά και τη δημιουργία σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο.

Οι νέοι κανόνες εντάσσονται στο πλαίσιο του πακέτου για την προσαρμογή στο «Fit for 55», το στόχο δηλαδή για μείωση στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% μέχρι το 2030 σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, με απώτερο σκοπό να απαλλάξει τις μεταφορές από τις εκπομπές άνθρακα.

Περισσότεροι και πιο εύχρηστοι σταθμοί φόρτισης

Σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς του Ευρωκοινοβουλίου, μέχρι το 2026 θα πρέπει να εγκατασταθούν σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ελάχιστη ισχύ 400 kW ανά τουλάχιστον 60 χλμ. κατά μήκος του κεντρικού διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Η ισχύς των ταχυφορτιστών θα πρέπει μάλιστα να αυξηθεί στα 600 kW μέχρι το 2028.

Για φορτηγά και λεωφορεία, θα πρέπει να παρέχονται σταθμοί φόρτισης ανά 120 χλμ. Οι σταθμοί αυτοί θα πρέπει να εγκατασταθούν στις μισές κύριες οδούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέχρι το 2028 και με ισχύ 1400 kW έως 2800 kW, ανάλογα με την εκάστοτε οδό.

Οι χώρες της ΕΕ πρέπει επίσης να διασφαλίσουν ότι μέχρι το 2031 θα εγκατασταθούν σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο κατά μήκος του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ-Μ ανά τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα.

Χρέωση εναλλακτικών καυσίμων & ηλεκτρικής ενέργειας

Οι χρήστες ηλεκτρικών και υδρογονοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να μπορούν να πληρώνουν εύκολα στα σημεία επαναφόρτισης (με κάρτες πληρωμής ή συσκευές ανέπαφων συναλλαγών και χωρίς να χρειάζεται να έχουν συνδρομή), ενώ η τιμή αυτών των «καυσίμων» θα πρέπει να εμφανίζεται ανά κιλοβατώρα, ανά κιλό ή ανά λεπτό/συνεδρία.

Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν επίσης ότι μέχρι το 2027 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συστήσει μια βάση δεδομένων της ΕΕ στην οποία θα συγκεντρώνονται όλα τα στοιχεία σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα. Στόχος είναι να παρέχονται στους καταναλωτές πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα, τους χρόνους αναμονής και τις τιμές σε διάφορους σταθμούς.

Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν επίσης νέους κανόνες για καθαρότερα ναυτιλιακά καύσιμα, ενώ για να μειωθεί δραστικά η ατμοσφαιρική ρύπανση στα λιμάνια, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα επιβατηγά πλοία θα είναι υποχρεωμένα να χρησιμοποιούν από το 2030 την ηλεκτροδότηση από την ξηρά για όλες τις ανάγκες τους σε ηλεκτρική ενέργεια, όσο βρίσκονται αγκυροβολημένα σε προβλήτες μεγάλων λιμένων της ΕΕ.

Επόμενα βήματα

Οι νέοι κανόνες για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων εγκρίθηκαν με 514 ψήφους υπέρ, 52 κατά και 74 αποχές, ενώ οι νέοι κανόνες για τα βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα εγκρίθηκαν με 555 ψήφους υπέρ, 48 κατά και 25 αποχές. Μόλις το Συμβούλιο εγκρίνει τους δύο νόμους, οι κανόνες για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων θα αρχίσουν να εφαρμόζονται 6 μήνες αφότου τεθούν σε ισχύ, ενώ οι κανόνες για τα βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από την 1η Ιανουαρίου του 2025.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!