Αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων για τη Mercedes Vision EQXX Concept

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο ταξίδεψε από τη Γερμανία στη νότια ακτή της Γαλλίας, καλύπτοντας απόσταση 1.007 χιλιομέτρων και η μπαταρία του είχε ενέργεια για άλλα 140 χιλιόμετρα.

Αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων για τη Mercedes Vision EQXX Concept

Το πρωτότυπο αυτοκίνητο ταξίδεψε από τη Γερμανία στη νότια ακτή της Γαλλίας, καλύπτοντας απόσταση 1.007 χιλιομέτρων και η μπαταρία του είχε ενέργεια για άλλα 140 χιλιόμετρα.

Μετά την αποκάλυψή του, στην Έκθεση Consumer Electronics στο Las Vegas, η Vision EQXX concept της Mercedes, ένα αυτοκίνητο που χρησιμεύει ως πεδίο δοκιμής μελλοντικής τεχνολογίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ολοκλήρωσε ένα ταξίδι 1.007 χιλιομέτρων χωρίς ενδιάμεση φόρτιση.

Στις 5 Απριλίου το αυτοκίνητο ταξίδεψε από τη Γερμανία στη νότια ακτή της Γαλλίας, διασχίζοντας τις Άλπεις και όταν έφτασε στη Μεσόγειο η μπαταρία είχε ακόμα ενέργεια για περισσότερα από 140 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι η Vision EQXX έχει πραγματική αυτονομία 1.150 χιλιομέτρων. Εάν υποβαλλόταν σε επίσημη πιστοποίηση WLTP, αυτό το ποσοστό θα μπορούσε να είναι ακόμη υψηλότερο, δήλωσε ο Chief Technology Officer της μάρκας, Markus Schafer. Σύμφωνα με τον Schafer, το αυτοκίνητο κινήθηκε με ταχύτητες 140 χλμ./ώρα στον Γερμανικό αυτοκινητόδρομο, ενώ συνολικά η μέση ταχύτητα της διαδρομής ήταν λίγο κάτω από τα 90 χλμ./ώρα.

Μια πρώτη γεύση αυτής της τεχνολογίας θα έρθει το 2024, όταν η Mercedes θα παρουσιάσει νέα μοντέλα που βασίζονται στην επερχόμενη πλατφόρμα MMA. Η μεγάλη αυτονομία του μοντέλου δεν οφείλεται σε κάποια τεράστια μπαταρία. Το τετραθέσιο οικογενειακό αυτοκίνητο «απογειώνει την αυτονομία και την απόδοση σε ένα εντελώς νέο επίπεδο επανεξετάζοντας τις θεμελιώδεις αρχές» χρησιμοποιώντας ελαφριά υλικά και μια σχετικά συμβατικού μεγέθους μπαταρία, επιτρέπει στο Vision EQXX «να κινηθεί περισσότερο με λιγότερα», σύμφωνα με τη Mercedes.

Το αυτοκίνητο τροφοδοτείται από μια πρόσφατα σχεδιασμένη μπαταρία 100 kWh η οποία είναι κατά 50% μικρότερη και κατά 30% ελαφρύτερη από της EQS και έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την ομάδα της Mercedes-AMG στη Formula 1. Το EQXX χρησιμοποιεί ηλεκτρική αρχιτεκτονική άνω των 900 V και ζυγίζει περίπου 1.750 κιλά.

Συγκριτικά με τη σημερινή γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας, η ισχύς της Vision EQXX δεν είναι μεγάλη, περίπου στους 201 ίππους. Η επιτάχυνση δεν είναι τόσο σημαντική στην εξέλιξη του μοντέλου όσο η αυτονομία, η οποία υποστηρίζεται από έναν νέο σύστημα κίνησης που επίσης αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την ομάδα F1 και αποδίδει 95% μεταξύ της μπαταρίας και των τροχών. Αυτό είναι το ποσοστό ενέργειας που φτάνει από τις κυψέλες του αυτοκινήτου απευθείας στους τροχούς. Σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής κάυσης το ποσοστό αυτό είναι 30%.

Σημαντικό ρόλο βέβαια παίζει και η αεροδυναμική απόδοση του EQXX, με το αυτοκίνητο να πετυχαίνει συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις Cd 0,17. Σύμφωνα με τη Mercedes μια μείωση μόλις 0,01 μπορεί να προσθέσει έως και 2,5% στην αυτονομία.

Με γνώμονα τη μείωση βάρους σχεδιάστηκαν τα υποπλαίσια του σασί, τα δισκόφρενα και πολλά εξαρτήματα που κατασκευάστηκαν σε 3D εκτυπωτές, εξοικονομώντας μεταξύ 15% και 20% σε σύγκριση με εξαρτήματα συμβατικής παραγωγής. Είναι αυτό που η Mercedes ονομάζει «βιονική μηχανική». Οι ζάντες 20 ιντσών από κράμα μαγνησίου έχουν ελαστικά με εξαιρετικά χαμηλή αντίσταση κύλιση και βελτιωμένη αεροδυναμική. Λεπτοί ηλιακοί συλλέκτες στην οροφή του αυτοκινήτου συμβάλλουν με επιπλέον 25 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Στο εσωτερικό η τεχνολογία συνδυάζεται με πολλά ανακυκλωμένα και φυτικά υλικά, υπογραμμίζοντας την εστίαση του μοντέλου στη βιωσιμότητα και μειώνοντας το ανθρακικό αποτύπωμα του EQXX. Μια οθόνη 8k 47,5 ιντσών καλύπτει όλο το πλάτος του εσωτερικού του αυτοκινήτου.

Απόδοση Χριστίνα Μυρτώ Σταθάκη

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!