Το e-tron, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής της Audi, θα ανανεωθεί στα τέλη του 2022. Τα ανανεωμένα μοντέλα θα παρουσιαστούν εντός του 2022, προσφέροντας σημαντική αύξηση στην αυτονομία και αναβαθμίσεις σχετικά με τη φόρτισή τους. Στα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα διακρίνονται και εμφανισιακές τροποποιήσεις.
Γερμανικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι ταυτόχρονα το SUV θα μετονομαστεί σε Q8 e-tron, για να ευθυγραμμιστεί με την υπόλοιπη ηλεκτρική γκάμα της μάρκας. Η αλλαγή του ονόματος θα βοηθήσει στη διάκριση του μοντέλου από τα υπόλοιπα «e-tron» που έχουν παρουσιαστεί μετά την κυκλοφορία του πολυτελούς SUV το 2018, καθώς και από τα αναμενόμενα μοντέλα, όπως το Q6 e-tron. Το όνομα Q8 e-tron αναμενόταν να δοθεί στον διάδοχο του τρέχοντος μοντέλου, που θα κυκλοφορήσει το 2026, αλλά φαίνεται ότι η αλλαγή θα γίνει νωρίτερα.
Επίσημα δεν υπάρχει ενημέρωση για τις τεχνικές λεπτομέρειες των ανανεωμένων e-tron και e-tron Sportback, ωστόσο ο Oliver Hoffman, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Audi και υπεύθυνος για την τεχνική ανάπτυξη, αποκάλυψε στο Driving Electric το 2021, ότι τα μοντέλα θα έχουν αναβαθμίσεις στα ηλεκτρονικά συστήματα και την μπαταρία. Συγκεκριμένα είπε: «Το e-tron είναι πραγματικά ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο για την Audi, γιατί ήταν ο πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης για εμάς. Επομένως, είναι σημαντικό να διατηρείται φρέσκο και γι’ αυτό κάνουμε μια μεγάλη αναβάθμιση όσον αφορά την αυτονομία και τον χρόνο φόρτισης».
Ο Hoffman δεν θέλησε να δώσει λεπτομέρειες, αλλά αναμένουμε να εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας άνω των 100 kWh. Αυτή, σε συνδυασμό με την αυξημένη αποδοτικότητα των ηλεκτροκινητήρων, σημαίνει αυτονομία μεγαλύτερη από τα 409 χιλιόμετρα του σημερινού μοντέλου. Μια αυτονομία άνω των 480 χιλιομέτρων θα έκανε το Audi πιο ανταγωνιστικό απέναντι στα Tesla Model X και BMW iX.
Το ανανεωμένο e-tron δεν είναι πολύ πιθανό να διαθέτει την ίδια δυνατότητα εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης 350 kW με το επερχόμενο Q6 e-tron, καθώς αυτό απαιτεί ένα ηλεκτρικό σύστημα 800 volt που δεν υποστηρίζεται από την πλατφόρμα του e-tron. Αλλά αναμένουμε μια πιο γρήγορη φόρτιση από αυτή των 155 kW του σημερινού μοντέλου.
Μια πρωτότυπη έκδοση του ανανεωμένου e-tron έχει εντοπιστεί σε δοκιμές στο δρόμο δύο φορές, μία στη Γερμανία και μία σε χειμερινές συνθήκες στη Σουηδία. Οι αλλαγές στην εμφάνιση δεν αναμένεται να είναι πολλές, αλλά θα γίνουν τόσο στο e-tron όσο και στο coupe Sportback. Μια νέα μάσκα και νέοι προβολείς θα εναρμονίσουν την εικόνα του e-tron με το νεότερο Q4 e-tron. Είναι πιθανό να υπάρχουν αλλαγές και στο εσωτερικό, με τις δύο οθόνες του τρέχοντος μοντέλου να δίνουν τη θέση τους σε μια μεγάλη οθόνης αφής που θα εκτείνεται σε όλο το ταμπλό.
Το ανανεωμένο e-tron θα χρησιμοποιεί μια έκδοση της πλατφόρμας MLB του Ομίλου Volkswagen, η οποία υπάρχει και σε μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως το Audi Q7 και το Q8. Η μετάβαση σε μια πλατφόρμα αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να γίνει στη δεύτερη γενιά του μοντέλου, το 2026.