Με το Concept EQG, η Mercedes-Benz παρουσιάζει ένα μοντέλο σχεδόν έτοιμο για παραγωγή μιας πλήρως ηλεκτροκίνητης έκδοσης της G-Class. Οπτικά, το πρωτότυπο αυτοκίνητο συνδυάζει την εντυπωσιακή εμφάνιση της G-Class, με κάποια χαρακτηριστικά στοιχεία που συναντάμε σε όλα τα ηλεκτρικά Mercedes.
Οι υψηλές εκτός δρόμου δυνατότητες της «G», όχι μόνο θα υπάρχουν την εποχή της ηλεκτρικής κινητικότητας, αλλά θα αναπτυχθούν ακόμη περισσότερο σε ορισμένους τομείς. Το Concept EQG προσφέρει λοιπόν μια πολλά υποσχόμενη προεπισκόπηση των δεξιοτήτων μιας αμιγώς ηλεκτρικής Mercedes-Benz G-Class.
Στην παγκόσμια πρεμιέρα της τρέχουσας γενιάς του μοντέλου τον Ιανουάριο του 2018 στο Detroit, ο Χολιγουντιανός αστέρας και θαυμαστής της G-Class Arnold Schwarzenegger, απέσπασε μια υπόσχεση από τον τότε Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Η Daimler AG, Dieter Zetsche, η οποία ήταν απροσδόκητη για πολλούς εκείνη την εποχή: Ο επερχόμενος εξηλεκτρισμός όλων των μοντέλων της εταιρίας θα περιλαμβάνει και την G-Class.
Λίγο πριν συμπληρωθούν τρεισήμισι χρόνια από εκείνη την ημέρα, η Mercedes-Benz ανταποκρίνεται στην υπόσχεση της και παρουσιάζει το Concept EQG, ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο, σχεδόν έτοιμο για παραγωγή. «Όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες της αγοράς, η Mercedes-Benz θα είναι έτοιμη να πουλά αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το τέλος της δεκαετίας», τονίζει ο Markus Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler AG και COO της Mercedes-Benz Cars.
«Με αυτό το στρατηγικό βήμα από το «Electric first» στο «Electric only», συμπεριλαμβανομένης της βιώσιμης παραγωγής και του κύκλου ζωής των μπαταριών μας, με ουδέτερο CO2, επιταχύνουμε τον μετασχηματισμό σε ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Θέλουμε να εμπνεύσουμε τους πελάτες μας να στραφούν στην ηλεκτρική κινητικότητα με πειστικά προϊόντα. Η εμβληματική G-Class εκπληρώνει τέλεια αυτό το σκοπό».
Το μοντέλο άρχισε τη ζωή του το 1979 και για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες ενσωματώνει την πολυτέλεια και τις off-road δυνατότητες. Η εξωτερική εμφάνιση του G-Class άλλαξε ελάχιστα όλα αυτά τα χρόνια. Ακόμα και στο πλαίσιο του εκτεταμένου επανασχεδιασμού το 2018, που έφερε μαζί του το μεγαλύτερο τεχνολογικό άλμα στην ιστορία του μοντέλου, η Mercedes-Benz χειρίστηκε με προσοχή τον εξωτερικό σχεδιασμό του, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι πλέον κάποια στοιχεία έχουν ταυτιστεί με το μοντέλο. Τέτοια είναι η χαρακτηριστική λαβή της πόρτας και ο ήχος κλεισίματος, η στιβαρή εξωτερική λωρίδα προστασίας, ο εκτεθειμένος εφεδρικός τροχός στην πίσω πόρτα και τα εντυπωσιακά μπροστινά φλας.
Το Concept EQG μπορεί να αναγνωριστεί με την πρώτη ματιά ως G-Class. Η μπροστινή όψη είναι οικεία, κυρίως λόγω των κλασικών στρογγυλών προβολέων. Αντί για μάσκα, όπως στις συμβατικές εκδόσεις μοντέλων, αυτή η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση διαθέτει μια βαθιά μαύρη γρίλια ψυγείου με το αστέρι της μάρκας φωτισμένο. Γύρω του, το κινούμενο μοτίβο των «στρογγυλών τετραγώνων» στο μπλε χρώμα των ηλεκτρικών μοντέλων Mercedes-EQ δημιουργεί έναν οπτικό σύνδεσμο με τα υπόλοιπα μοντέλα.
Διαθέτει ζάντες αλουμινίου 22 ιντσών σε αποκλειστικό σχεδιασμό και στη θέση του καλύμματος του εφεδρικού τροχού, στην πίσω πόρτα, υπάρχει ένα κουτί που κλειδώνει με λευκές φωτεινές πινελιές που θυμίζει wallbox. Αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, για να αποθηκεύεται το καλώδιο φόρτισης.
«Είμαστε υπερήφανοι για τα περισσότερα από 400.000 G-Class που έχουμε κατασκευαστεί μέχρι σήμερα”, τονίζει ο Dr Emmerich Schiller, Managing Director της Mercedes-Benz G GmbH και Επικεφαλής του Τμήματος Οχημάτων Off-Road της Mercedes-Benz AG. «Στα περισσότερα από 40 χρόνια ιστορίας μοντέλου, η G-Class χρησιμοποιούσε πάντα την πιο σύγχρονη και κατάλληλη τεχνολογία της εποχής. Με φόντο τη στρατηγική μας «Electric Only», ο εξηλεκτρισμός αυτού του εκτός δρόμου μοντέλου, ήταν απλά το λογικό επόμενο βήμα. Το θρυλικό μας μοντέλο είναι και παραμένει «Ισχυρότερο από το χρόνο» από κάθε άποψη».
Ο σχεδιασμός του πλαισίου του Concept EQG παραμένει εξαιρετικός, με ανεξάρτητη ανάρτηση στον μπροστινό άξονα και άκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος, που αναπτύχθηκε πρόσφατα για την ενσωμάτωση της ηλεκτροκίνησης. Με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες κοντά στους τροχούς και ανεξάρτητα ελεγχόμενους, το όχημα θα προσφέρει μοναδικά χαρακτηριστικά οδήγησης τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.
Η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση της G-Class θα δοκιμαστεί στη θρυλική πίστα δοκιμών στο βουνό Schöckl ύψους 1.445 μέτρων στο Graz πριν μπει στη γραμμή παραγωγής. Με κλίσεις έως 60 μοίρες, η διαδρομή των 5,6 χιλιομέτρων θεωρούνταν πάντα μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στον κόσμο για τον άνθρωπο και την τεχνολογία. Αφού περάσει τη δοκιμασία θα μπορεί επίσης να πάρει το πιστοποιητικό ποιότητας «Schöckl proven» που είναι υποχρεωτικό για τη σειρά 463. Και όπως τα αδέρφια του με συμβατικούς κινητήρες, θα λάμψει με τις ικανότητες του.