Η Ford παρουσίασε για πρώτη φορά το αμιγώς ηλεκτρικό Explorer τον Μάρτιο του 2023, ενώ το επίσης αμιγώς ηλεκτρικό Capri έκανε την εμφάνισή του τον Ιούλιο του 2024.
Τα δύο μοντέλα μπήκαν στην παραγωγή μέσα στο 2024 – τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο αντίστοιχα – ωστόσο φαίνεται πως η μειωμένη ζήτηση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες τις αγορές αναγκάζει την Ford να περιορίσει τον όγκο παραγωγής και των δύο καινούργιων μοντέλων.
Η γερμανική εφημερίδα Kölner Stadt-Anzeiger έμαθε από εκπρόσωπο της Ford ότι οι «ραγδαία επιδεινούμενες συνθήκες της αγοράς για τα ηλεκτρικά οχήματα» επιβραδύνουν την παραγωγή των Explorer και Capri.
Οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία θα δεχθούν τροποποιήσεις στο ωράριο εργασίας τους, καθώς έως την περίοδο των Χριστουγέννων θα εργάζονται μία εβδομάδα και θα παίρνουν μία εβδομάδα άδεια εναλλάξ. Πρόκειται για ένα τεράστιο πλήγμα για τις παραγωγικές δραστηριότητες του εργοστασίου, δεδομένου ότι η εταιρεία επένδυσε περί τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ για να το επανεξοπλίσει ώστε να παράγει αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.
Το χειρότερο όμως για την Ford είναι πως, μέσα στην έντονη προσπάθειά της να μεταβεί στην αμιγώς ηλεκτρική εποχή, σταμάτησε την παραγωγή ιδιαίτερα δημοφιλών μοντέλων με βενζινοκινητήρες. Τέτοια «θύματα» των περιστάσεων ήταν το Fiesta και το Mondeo, ενώ μέσα στο 2025 θα σταματήσει και η παραγωγή του Focus.
Το αποτέλεσμα είναι ότι σύμφωνα με την Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων Ford μέσα στο πρώτο 9μηνο του 2024 μειώθηκαν κατά 18% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023, ενώ υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω μείωση της παραγωγής στο γερμανικό εργοστάσιο μέσα στο 2025. Και όλα αυτά, όταν αρχικά, η εταιρεία υπολόγιζε ότι θα μπορούσε να παράξει περί τα 250.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάθε χρόνο.
Η Ford αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα και στην Αμερική, με το pick-up F-150 Lightning. Η παραγωγή στο εργοστάσιο του Ντίρμπορν στο Μίσιγκαν θα διακοπεί από τις 15 Νοεμβρίου έως τις 6 Ιανουαρίου 2025, λόγω της χαμηλής ζήτησης. Αυτή θα είναι η δεύτερη φορά που η εταιρεία «παγώνει» την παραγωγή, καθώς τον Φεβρουάριο η παραγωγή σταμάτησε για εννέα εβδομάδες λόγω προβλημάτων στον έλεγχο ποιότητας που δεν επιλύθηκαν μέχρι τον Απρίλιο.