Το εντυπωσιακό Mazda Iconic SP θα μπορούσε να είναι το επόμενο RX-7

Η Mazda με το πρωτότυπο Iconic SP πειραματίζεται για την επόμενη μέρα του περιστροφικού κινητήρα (Wankel) στη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή της αυτοκίνησης.

Το εντυπωσιακό Mazda Iconic SP θα μπορούσε να είναι το επόμενο RX-7

Η Mazda με το πρωτότυπο Iconic SP πειραματίζεται για την επόμενη μέρα του περιστροφικού κινητήρα (Wankel) στη νέα εξηλεκτρισμένη εποχή της αυτοκίνησης.

Η Mazda μας επεφύλασσε μια μεγάλη έκπληξη στο Ιαπωνικό Σαλόνι Κινητικότητας (Japan Mobility Show 2023). Ο λόγος για το εντυπωσιακό πρωτότυπο Iconic SP που θα μπορούσε να αποτελεί τον προπομπό για τον διάδοχο των θρυλικών RX-7 και RX-8.

Πέρα από την ομολογουμένως πολύ όμορφη σχεδίασή του, το πρωτότυπο κουπέ της Mazda κεντρίζει το ενδιαφέρον και για έναν ακόμη λόγο: επαναφέρει στη συζήτηση τον περιστροφικό κινητήρα (γνωστό στους περισσότερους ως Wankel) με τον οποίο η ιαπωνική μάρκα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη.

Το Mazda Iconic SP έχει μήκος 4,18 μ., όσο περίπου και η τελευταία γενιά του RX-7 (FD). Το σύστημα κίνησης είναι εξηλεκτρισμένο και θυμίζει το αντίστοιχο του MX-30 R-EV που λανσαρίστηκε πρόσφατα, αλλά πολύ αναβαθμισμένο. Και αυτό επειδή αποτελείται από περιστροφικό μοτέρ με δύο ρότορες (αντί για έναν) που (όπως και στο MX-30) δεν κινεί το όχημα, αλλά παράγει ηλεκτρική ενέργεια με την οποία τροφοδοτείται ο ηλεκτροκινητήρας των 370 ίππων!

Το ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι πως ο περιστροφικός κινητήρας έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί μια σειρά από διαφορετικά καύσιμα, μεταξύ των οποίων και υδρογόνο. Το ιδιαίτερα ελκυστικό σπορ μοντέλο διακρίνεται επίσης για το χαμηλό (για εξηλεκτρισμένο όχημα) βάρος που δεν ξεπερνά τα 1.450 κιλά – μόλις 100 περισσότερα από το RX-7 – και την ιδανική αναλογία βάρους που αγγίζει το 50/50 μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.

Το εσωτερικό θυμίζει κόκπιτ και ξεχωρίζει για τη λιτή αισθητική, το ψηλό κεντρικό τούνελ και τις δύο οθόνες, μια για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια για το infotainment.

Παραμένει άγνωστο αν τελικά το Iconic SP θα μπει στην παραγωγή ή θα αποτελέσει τη βάση για ένα νέο σπορ κουπέ από τη Mazda. Αν συμβεί κάποιο από τα δύο σενάρια, το πιθανότερο είναι πως θα χρειαστεί να περιμένουμε τουλάχιστον μέχρι το 2025.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!