Lotus Type 66: Ωδή στο αγωνιστικό παρελθόν

Η Type 66 παραπέμπει στο σχέδιο της Lotus να συμμετάσχει στο Πρωτάθλημα αγώνων της Βόρειας Αμερικής Can-Am το 1970, το οποίο όμως δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Lotus Type 66: Ωδή στο αγωνιστικό παρελθόν

Η Type 66 παραπέμπει στο σχέδιο της Lotus να συμμετάσχει στο Πρωτάθλημα αγώνων της Βόρειας Αμερικής Can-Am το 1970, το οποίο όμως δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Στο πλαίσιο του εορτασμού 75 ετών από την ίδρυσή της, η Lotus έκανε ένα ξεχωριστό δώρο στον εαυτό της, δημιουργώντας το αγωνιστικό αυτοκίνητο Can-Am που δεν υλοποιήθηκε ποτέ: την Type 66. Μόλις 10 μονάδες θα παραχθούν από το νέο αυτοκίνητο, ένα νεύμα στον αριθμό των αγώνων που θα είχε συμμετάσχει κατά τη διάρκεια της σεζόν 1970 του Can-Am, του Πρωταθλήματος αγώνων σε ΗΠΑ και Καναδά που διεξαγόταν από το 1966 έως το 1987.

Η Lotus Type 66 έχει τιμή πάνω από 1,2 εκατομμύρια ευρώ και έκανε το δημόσιο ντεμπούτο της στη φετινή εκδήλωση Monterey Car Week στην Καλιφόρνια. Η βρετανική μάρκα δεν κατάφερε ποτέ να συμμετάσχει στο Can-Am, αλλά είχε σχεδιάσει ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο προοριζόμενο για το Πρωτάθλημα αυτό στα τέλη της δεκαετίας του 1960, το οποίο πιθανότατα θα ονομαζόταν Lotus Type 66.

Σε αυτό το νέο εγχείρημα, η Lotus Advanced Performance ανασχεδίασε πολλά κλασικά στοιχεία που θα εμφανίζονταν σε εκείνο το αγωνιστικό αυτοκίνητο για το Can-Am. Χρησιμοποιεί ένα χρώμα εμπνευσμένο από την κληρονομιά της ομάδας, και παρότι προορίζεται μόνο για την πίστα, η Lotus αναφέρει ότι συμμορφώνεται με τα σύγχρονα πρότυπα ασφαλείας μέσω του ανασχεδιασμού των επιμέρους στοιχείων και το αμάξωμα από ανθρακονήματα.

Ο εντυπωσιακός σχεδιασμός δεν είναι μόνο για επίδειξη. Το εμπρός μέρος είναι διαμορφωμένο έτσι ώστε να διοχετεύει στις αεροτομές, ώστε να παράγει αεροδυναμικό φορτίο που ξεπερνά το βάρος του αυτοκινήτου.

Ένας κεντρικά τοποθετημένος «αντιπροσωπευτικός της εποχής» κινητήρας V8 τροφοδοτεί το Type 66 με 842 ίππους και 746 Nm ροπής. Στο επάνω μέρος του κινητήρα εξέχουν οι αυλοί εισαγωγής αέρα που τονίζουν ακόμη περισσότερο την παλιομοδίτικη εμφάνιση του Type 66. Η ισχύς μεταδίδεται στον πίσω άξονα μέσω ενός σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων και για να αποκτήσει το Type 66 σύγχρονα πρότυπα οδηγικής συμπεριφοράς, διαθέτει ABS και σύστημα anti-stall.

Το τμήμα ειδικών εγχειρημάτων της Lotus Advanced Performance σκοπεύει να παρέχει μια σειρά από άλλες υπηρεσίες εκτός από μοναδικά project όπως το Type 66. Το εξειδικευμένο τμήμα θα παράγει περιορισμένες εκδόσεις αυτοκινήτων παραγωγής της Lotus, παράλληλα με μια ευρεία γκάμα επιλογών προσαρμογής για τα στάνταρ αυτοκίνητα. Η LAP θα διοργανώνει επίσης ημέρες με ξεναγήσεις στις νέες εγκαταστάσεις παραγωγής της εταιρείας στο Hethel, των οποίων η κατασκευή κόστισε 120 εκατομμύρια ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!