Νέα Porsche Cayenne με περισσότερη πολυτέλεια και καλύτερες επιδόσεις

Στην τρίτη γενιά της η Porsche Cayenne ανανεώνεται στα σημεία, με αλλαγές στο σύστημα κίνησης, το πλαίσιο, τη σχεδίαση και τον εξοπλισμό, αποκτώντας παράλληλα ένα τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό.

Νέα Porsche Cayenne με περισσότερη πολυτέλεια και καλύτερες επιδόσεις

Στην τρίτη γενιά της η Porsche Cayenne ανανεώνεται στα σημεία, με αλλαγές στο σύστημα κίνησης, το πλαίσιο, τη σχεδίαση και τον εξοπλισμό, αποκτώντας παράλληλα ένα τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό.

Η Porsche ανανέωσε το πολυτελές σπορ SUV της, πραγματοποιώντας αλλαγές ουσίας. Το μέρος παρουσίασης της νέας Cayenne, ήταν η έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης στην Κίνα, εκεί όπου οι Γερμανοί προσβλέπουν πολλά όσον αφορά την αγορά και τη δυναμική της.

Σχεδιαστικά η νέα Cayenne έχει μεγαλύτερη δυναμική, με πιο έντονα φτερά, νέο καπό και ανασχεδιασμένους προβολείς, που συνολικά ενισχύουν την αίσθηση του πλάτους. Πίσω τα φωτιστικά σώματα είναι τρισδιάστατα, με τη σχεδίαση εδώ να είναι πιο λιτή, με νέα ποδιά και ανάλογα με την έκδοση και θέσεις για απολήξεις εξατμίσεων που φτάνουν έως και τις τέσσερις.

Τρία νέα χρώματα προστέθηκαν στη διαθέσιμη παλέτα, που εξοικονομούν έως και 33 κιλά βάρους στην Cayenne Coupe, όπως και με νέα γκάμα τροχών ελαφρού κράματος, διαστάσεων 20, 21 και 22 ιντσών. Οι προβολείς LED Matrix ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.

Προαιρετικά διαθέσιμοι είναι οι προβολείς LED HD Matrix, με δυο μονάδες υψηλής ευκρίνειας και 32.000 pixels ανά προβολέα. Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα κλιματισμού, έτσι ώστε να παροχετεύει πάντα καθαρό αέρα στην καμπίνα των επιβατών, με χρήση ιονιστή και αυτόματη αλλαγή από εξωτερικό αέρα σε ανακυκλωμένο.

Αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Μεταξύ αυτών είναι ο ενεργός περιοριστής ταχύτητας και η υποβοήθηση εκτροπής, όπως και το βελτιωμένο Porsche InnoDrive ως μέρος του προσαρμοζόμενου cruise control.

Οδηγοκεντρική καμπίνα

Μια εντελώς νέα σχεδιαστική φιλοσοφία ακολουθήθηκε στο εσωτερικό της τρίτης γενιάς της Cayenne. Επηρεασμένο από την ηλεκτρική Taycan, εστιάζει ακόμα περισσότερο στον οδηγό, με τις όποιες λειτουργίες έχει ανάγκη να είναι άμεσα διαθέσιμες, στο τιμόνι ή αμέσως δίπλα.

Ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων έχει μετακομίσει ψηλά στο ταμπλό δεξιά του τιμονιού. Έτσι απελευθερώνεται περισσότερος χώρος για μικροαντικείμενα στην κεντρική κονσόλα. Οι σχεδιαστές φρόντισαν να διατηρήσουν κάποια φυσικά χειριστήρια, με σωστή αναλογία μεταξύ ψηφιακών και αναλογικών στοιχείων.

Για πρώτη φορά ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός 12,6 ιντσών, με καμπύλη οθόνη και δυνατότητα διαμόρφωσης της προβολής. Αναβαθμισμένο είναι και το προαιρετικά διαθέσιμο head-up display. Από την άλλη στο βασικό εξοπλισμό ανήκει η οθόνη αφής 12,3 ιντσών του συστήματος πολυμέσων PCM (Porsche Communication Management), η οποία παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

Σε επίπεδο συνδεσιμότητας η νέα Cayenne προσφέρει το Spotify και το Apple Music. Μια οθόνη 10,9 ιντσών είναι προαιρετικά διαθέσιμη, -για πρώτη φορά-, στην πλευρά του συνοδηγού. Αυτή προβάλει πληροφορίες για τις επιδόσεις, αλλά και ξεχωριστή πρόσβαση στο infotainment και ανάλογα με την χώρα και δυνατότητα παρακολούθησης βίντεο καθώς το αυτοκίνητο κινείται. Για την ασφάλεια, φροντίζει μια μεμβράνη, η οποία δεν επιτρέπει στον οδηγό να παρακολουθήσει αυτό που προβάλει η συγκεκριμένη οθόνη.

Επιδόσεις και άνεση μαζί

Η Porsche εξοπλίζει την Cayenne με μια ανάρτηση με χαλύβδινα ελατήρια, συμπεριλαμβανομένης της Porsche Active Suspension Management (PASM). Τα νέα αμορτισέρ με τεχνολογία δύο βαλβίδων και κατά συνέπεια ξεχωριστά στάδια επαναφοράς και συμπίεσης, επιτρέπουν καλύτερη απόδοση σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις.

Ειδικότερα, η άνεση σε χαμηλές ταχύτητες, η συμπεριφορά σε δυναμική οδήγηση και η υποστήριξη σε επίπεδο κλίσεων στις στροφές και κύλισης έχουν βελτιωθεί αισθητά. Η οδηγική εμπειρία μπορεί να βελτιωθεί επιπλέον με τη νέα προσαρμοζόμενη ανάρτηση αέρα με τεχνολογία δύο θαλάμων και δύο βαλβίδων. Η ανάρτηση προσφέρει επίσης πιο έντονη διαφοροποίηση μεταξύ των λειτουργιών οδήγησης Normal, Sport και Sport Plus.

Υβριδική με 90 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας

Στην Ευρώπη, η νέα Cayenne κάνει πρεμιέρα με τρεις διαφορετικές εκδόσεις κινητήρων. Μια σημαντικά βελτιωμένη εκδοχή του 4λιτρου V8 biturbo κινητήρα που εξελίχθηκε από την Porsche αντικαθιστά τον προηγούμενο V6 κινητήρα στη νέα Cayenne S. Η απόδοση είναι 349 KW (474 ίπποι), με τη ροπή να είναι 600 Nm – 25 kW (34 ίπποι) και 50 Nm περισσότερα από την προηγούμενη γενιά, με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται και στις εκδοχές αμαξώματος σε 4,7 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα είναι 273 χλμ./ώρα.

Η εισαγωγική έκδοση της νέας Cayenne εφοδιάζεται με τον αναβαθμισμένο V6 turbo κινητήρα που αποδίδει πλέον 260 kW (353 ίππους) και 500 Nm, δηλαδή 10 kW (13 PS) και 50 Nm περισσότερα από πριν.

Ο 6κύλινδρος κινητήρας αποτελεί επίσης τη βάση για την Cayenne E-Hybrid. Σε συνδυασμό με έναν νέο ηλεκτροκινητήρα που έχει βελτιωθεί κατά 30 kW στα 130 kW (176 ίπποι), με τη συνδυαστική ισχύ να αυξάνεται στα 346 kW (470 ίπποι). Η μπαταρία υψηλής τάσης με χωρητικότητα αυξημένη από 17,9 kWh σε 25,9 kWh, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με τον WLTP έως και 90 χιλιόμετρα. Ένας νέος ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW συντομεύει τώρα το χρόνο φόρτισης σε κατάλληλη πηγή ρεύματος σε λιγότερο από δυόμισι ώρες, παρά την αυξημένη χωρητικότητα της μπαταρίας.

Εκτός της ΕΕ, η Turbo GT που έχει σχεδιαστεί για μέγιστη απόδοση στο δρόμο εξακολουθεί να είναι το κορυφαίο μοντέλο στη γκάμα της Cayenne. Διατίθεται αποκλειστικά με κουπέ αμάξωμα και εφοδιάζεται με τον 4λιτρο V8 biturbo κινητήρα με απόδοση 485 kW (659 ίππων). Η Cayenne Turbo GT επιταχύνει από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα, έχοντας μέγιστη ταχύτητα 305 χλμ./ώρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!