Parking. Ο καθημερινός γολγοθάς και το επιτυχημένο case study της Θεσσαλονίκης 

Το parking αποτελεί αναμφίβολα πονοκέφαλο για εκατομμύρια οδηγούς που αναγκάζονται ή επιλέγουν να μετακινούνται στις πόλεις με το αυτοκίνητο.

Parking. Ο καθημερινός γολγοθάς και το επιτυχημένο case study της Θεσσαλονίκης 

Το parking αποτελεί αναμφίβολα πονοκέφαλο για εκατομμύρια οδηγούς που αναγκάζονται ή επιλέγουν να μετακινούνται στις πόλεις με το αυτοκίνητο.

Η μαύρη τρύπα της στάθμευσης δεν εξαφανίζει μόνο τον χρόνο των οδηγών και τα ακριβά πλέον καύσιμά τους (κατανάλωση καυσίμων για εύρεση θέσης). Είναι και σημαντικός παράγοντας επιβάρυνσης του περιβάλλοντος και υποβάθμισης της ποιότητας ζωής κατοίκων και επισκεπτών.

Το πρόβλημα είναι παγκόσμιο, ωστόσο οι ελληνικές μεγαλουπόλεις μοιάζουν να βρίσκονται μπροστά σε αδιέξοδο. Στην απουσία λύσεων από την ελεγχόμενη στάθμευση έρχεται να προστεθεί το άναρχο παρκάρισμα, ακόμη και πάνω σε πεζοδρόμια. Η καθημερινότητα -οδηγών και μη- μετατρέπεται σε έναν εφιάλτη δίχως τέλος.

Η ενίσχυση του δικτύου των ΜΜΜ και οι πολιτικές αποθάρρυνσης/αποτροπής της κυκλοφορίας οχημάτων στην πόλη, όπως ο δακτύλιος στην Αθήνα, δεν έχουν φέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, ενώ πρακτικές όπως το carpooling έχουν ακόμη ελάχιστη απήχηση.

Το βάρος μιας ακόμη στρεβλής κατάστασης πέφτει στην τοπική αυτοδιοίκηση και στην ικανότητα των δήμων να σχεδιάσουν ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης της στάθμευσης.

Το επιτυχημένο παράδειγμα της Θεσσαλονίκης    

Τα τελευταία χρόνια, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, έχει αναβαθμίσει το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης (THESi), αλλάζοντας την εμπειρία, αλλά και την καθημερινότητα για χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες της πόλης. Το Σύστημα αποτελεί ένα από τα πιο προηγμένα και ολοκληρωμένα τεχνολογικά συστήματα στην Ευρώπη, με online διασύνδεση λειτουργιών/υπηρεσιών/ελέγχου και πληροφόρησης των χρηστών.

Χρησιμοποιώντας το σύστημα της ParkPal ο επισκέπτης-οδηγός μπορεί εύκολα, γρήγορα και απλά να βρει θέση στάθμευσης στους δρόμους της πόλης, πληρώνοντας αντίτιμο που αντιστοιχεί ακριβώς στην ώρα στάθμευσης.

Τα χαρτάκια και οι ξυστές κάρτες αποτελούν ήδη παρελθόν, ενώ ο έλεγχος και η βεβαίωση προστίμων για παράνομη στάθμευση από τη δημοτική αστυνομία έχει μετατραπεί σε μια ταχύτατη και κυρίως αποτελεσματική διαδικασία που περιορίζει δραστικά την εικόνα των σταθμευμένων αυτοκινήτων σε πεζοδρόμια και ράμπες αναπήρων, αυξάνοντας ταυτόχρονα τα έσοδα για τον Δήμο.

Σημαντική όμως είναι και η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής για τους κατοίκους του Δήμου, οι οποίοι μπορούν να εκδίδουν ηλεκτρονικά τις δωρεάν κάρτες τους, χωρίς χρονοβόρες διαδικασίες και ταλαιπωρία.

Ο Κωνσταντίνος Ζέρβας τοποθέτησε ψηλά στην ατζέντα του Δήμου Θεσσαλονίκης την επέκταση και αναβάθμιση του Συστήματος. Και η επιλογή του μοιάζει να δικαιώνεται, με τη Θεσσαλονίκη να δείχνει τον δρόμο και σε άλλους δήμους, προκειμένου οι πόλεις να είναι πραγματικά -και όχι απλώς να δείχνουν- «έξυπνες».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!