Η αποκάλυψη της νέας McLaren Solus GT των 840 ίππων

Το νέο μονοθέσιο McLaren Solus GT προσφέρει μια γεύση από Formula 1 σε 25 μόλις τυχερούς.

Η αποκάλυψη της νέας McLaren Solus GT των 840 ίππων

Το νέο μονοθέσιο McLaren Solus GT προσφέρει μια γεύση από Formula 1 σε 25 μόλις τυχερούς.

Η McLaren έκανε πραγματικότητα το εικονικό Vision Gran Turismo concept car με τη νέα McLaren Solus GT. Το hypercar των 322 χλμ/ώρα είναι ταχύτερο από οποιαδήποτε άλλη McLaren σε πίστα, χάρη σε έναν ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα με ψηλό όριο στροφών και μια επαναστατική αεροδυναμική που παράγει περισσότερα από 1.200 κιλά κάθετης δύναμης. Θα κατασκευαστούν μόλις 25 αυτοκίνητα, τα οποία έχουν ήδη πωληθεί πριν καν φτάσει στην πίστα, τον επόμενο χρόνο.

Προερχόμενη από το McLaren Ultimate Vision Gran Turismo που σχεδιάστηκε ειδικά για το αγωνιστικό παιχνίδι του PlayStation, η McLaren είναι ο πρώτος κατασκευαστής που μεταβαίνει από τον εικονικό κόσμο στις πραγματικές πίστες αγώνων.

Αφού είναι μόνο για πίστα, αυτή η McLaren είναι ελεύθερη να επιδιώξει την απόλυτη αεροδυναμική απόδοση χωρίς τα δεσμά της νομοθεσίας για τους δρόμους – ή ακόμη και τους κανόνες των αγώνων μιας συγκεκριμένης οργάνωσης. Ως τέτοιο λοιπόν, έχει μια οροφή σε στιλ μαχητικού αεροσκάφους, η οποία μετακινείται προς τα εμπρός για να δώσει πρόσβαση στο εσωτερικό.

Το μεγάλο αεροδυναμικό splitter εμπρός στέλνει τον αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, ο οποίος επιταχύνεται μέσω μεγάλων diffuser για να δημιουργηθεί αναρρόφηση, ενώ στους θόλους έχουν τοποθετηθεί καλύμματα για να μειωθούν οι αναταράξεις από τον αέρα.

Οι βαθιές εισαγωγές φιλοξενούν τα ψυγεία, ενώ μια άλλη εισαγωγή πάνω από το κεφάλι του οδηγού παροχετεύει κρύο αέρα στον V10 κινητήρα των 5,2 λίτρων ο οποίος θα συνοδεύεται από έναν οξύ ήχο στο πάτημα του γκαζιού. Στο πίσω μέρος υπάρχει μια μεγάλη σταθερή αεροτομή, με δύο πτερύγια που συνεργάζεται με το diffuser για να επιτύχει την τεράστια αυτή αρνητική δύναμη.

Η McLaren, με το Solus GT δεν επιδιώκει τις απόλυτες επιδόσεις στην ευθεία, αλλά ο V10 των 5,2 λίτρων θα πρέπει να το κάνει με ευκολία και αυτό, χάρη στους 840 ίππους και τα 650 Nm ροπής. Επιταχύνει το αυτοκίνητο από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα, με το όριο περιστροφής να ξεπερνάει τις 10.000 σ.α.λ., προσφέροντας μια εντελώς διαφορετική αίσθηση και χαρακτήρα, από του τον turbo V8  και τον υβριδικό V6 της φίρμας.

Ο κινητήρας είναι κατασκευασμένος επεξεργασμένα εσωτερικά εξαρτήματα, ενώ δεν χρησιμοποιείται αλυσίδα ή ιμάντας, αφού για την κίνηση φροντίζουν γρανάζια που έχουν μεγαλύτερη αντοχή. Ο κινητήρας, για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο παραγωγής της McLaren, αποτελεί μέρος του πλαισίου από ανθρακονήματα, απλοποιώντας έτσι τη σχεδίαση και ενισχύοντας την ακαμψία του αμαξώματος, ενώ δεν υπάρχει ανάγκη για υποπλαίσιο πίσω.

Ο V10 συνδυάζεται με ένα σειριακό κιβώτιο επτά σχέσεων. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια. Χρησιμοποιούνται παραδοσιακές αντιστρεπτικές ράβδοι, σε αντίθεση με συστήματα ανάρτησης που χρησιμοποιούνται σε ορισμένα αυτοκίνητα δρόμου που έχουν υδραυλικές συνδέσεις, που ρυθμίζονται για να προσφέρουν την ιδανική ισορροπία στο αυτοκίνητο. Καθώς μερικά από τα εξαρτήματα είναι εκτεθειμένα, η McLaren έχει καλύψει τα εμπρός ψαλίδια με ανθρακονήματα.

Για την κατασκευή του έχει γίνει εκτεταμένη χρήση εξωτικών υλικών, κάτι που επέτρεψε στον κατασκευαστή να διατηρήσει πολύ χαμηλά το βάρος του Solus GT και πιο συγκεκριμένα κάτω από τα 1.000 κιλά. Για παράδειγμα ο κλωβός ασφαλείας και οι δομές προστασίας halo είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο και οι μονομπούλονες ζάντες 18 ιντσών είναι από σφυρήλατα στοιχεία αλουμινίου.

Το αυτοκίνητο πατάει σε slick ελαστικά Le Mans Prototype, ενώ υπάρχουν διαθέσιμα και βρόχινα ελαστικά. Το σύστημα πέδησης αποτελείται από carbon αγωνιστικά φρένα, με 6πίστονες δαγκάνες, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ρύθμισης τους από τον οδηγό.

Κάθε πελάτης παίρνει μαζί με το αυτοκίνητο, αγωνιστική στολή προδιαγραφών FIA, κράνος και συσκευή HANS, καθώς και μια υπηρεσία τοποθέτησης καθίσματος κατά παραγγελία, ακριβώς όπως ένας οδηγός της Formula 1. Το κάθισμα θα διαμορφώνεται ειδικά για κάθε οδηγό, με τα πεντάλ να είναι ρυθμιζόμενα, ενώ το τιμόνι διαθέτει ψηφιακή οθόνη και αμέτρητα χειριστήρια, σχεδιασμένα έτσι ώστε να χρησιμοποιούνται εν κινήσει.

Φυσικά, όπως είναι λογικό, ένα τέτοιο αυτοκίνητο για να το οδηγήσει απαιτείται να έχεις γνώση, την οποία σου προσφέρει η McLaren μαζί με την αγορά του Solus GT, μέσω ενός προγράμματος εκπαίδευσης.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!