Alfa Romeo Giulia GTA: Με 540 ίππους και τιμή στα… ύψη

Η ειδική έκδοση του ιταλικού σπορ sedan θα κατασκευαστεί σε μόλις 500 αντίτυπα

Alfa Romeo Giulia GTA: Με 540 ίππους και τιμή στα… ύψη

Η ειδική έκδοση του ιταλικού σπορ sedan θα κατασκευαστεί σε μόλις 500 αντίτυπα

Η Alfa Romeo επαναφέρει το αρκτικόλεξο GTA στη γκάμα της, για χάρη της κορυφαίας έκδοσης της Giulia. Τα τρία γράμματα που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά στην Giulia Sprint GTA του 1965, μια ειδική έκδοση με βάση την Sprint GT, παραπέμπουν στο «Gran Turismo Alleggerita». Η τελευταία λέξη σημαίνει «ελαφρωμένη» και αποτυπώνει την προσπάθεια μείωσης του βάρους.

Η Giulia GTA και η ακόμη πιο σκληροπυρηνική GTAm θα παραχθούν σε μόλις 500 αντίτυπα και εκτός από ένα άκρως συλλεκτικό αυτοκίνητο θα προσφέρουν στους τυχερούς αγοραστές και μια σειρά μοναδικών προνομίων. Θα έχουν την ευκαιρία να επιλέξουν από μια σειρά ειδικών χρωματισμών που επιμελήθηκε το Centro Stile Alfa Romeo, αλλά και συλλεκτικά δώρα, όπως το ειδικά σχεδιασμένο κράνος της Bell και η αγωνιστική φόρμα της Alpinestars.

Η τιμή της πάντως πλησιάζει αυτή των supercars, καθώς στην Ιταλία είναι 143.000 ευρώ + τους φόρους για την GTA και 147.000 ευρώ + τους φόρους για την GTAm.

Το σπορ sedan εκτός από ισχυρότερη έκδοση του αλουμινένιου V6 Bi-Turbo των 2,9 λίτρων, με την απόδοσή του να ανεβαίνει από τους 510 στους 540 ίππους, είναι κατά 100 κιλά ελαφρύτερη (στα 1.520 κ.), χάρη στην εκτεταμένη χρήση ελαφρών υλικών, όπως είναι τα ανθρακονήματα, το αλουμίνιο και το Lexan. Ως αποτέλεσμα, διαθέτει – στην περίπτωση της GTAm) – αναλογία 2,82 κιλών/ίππο. Όλα αυτά επιτρέπουν στον οδηγό της να επιταχύνει με τη βοήθεια του Launch Mode από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα.

Με τη βοήθεια του Kimi και της Sauber

Στην εξέλιξη της GTA συμμετείχαν οι δύο οδηγοί της Alfa Romeo στη Formula 1, Kimi Raikkonen και Antonio Giovinazzi, αλλά και η Sauber Engineering. Στην ελβετική εταιρεία ανατέθηκαν οι αεροδυναμικές αναβαθμίσεις της πίσω αεροτομής (η οποία είναι ρυθμιζόμενη σε 4 θέσεις στην GTAm), καθώς και το εμπρός ενεργό σπόιλερ που μπορεί να επεκταθεί κατά 40χλστ. στην GTAm.

Άλλα ειδικά χαρακτηριστικά αποτελούν το εντυπωσιακό σύστημα εξαγωγής της Akrapovic από τιτάνιο, το οποίο έχει ενσωματωθεί στον πίσω –από ανθρακονήματα- διαχύτη, αλλά και οι τροχοί με το κεντρικό μπουλόνι ασφάλισης, μια επιλογή που για πρώτη φορά συναντάται σε σεντάν παραγωγής. Οι τροχοί διαμέτρου 20 ιντσών «ντύνονται» με ειδικά για την περίσταση εξελιγμένα ελαστικά Pilot Sport Cup 2 της Michelin. Η αεροδυναμική εξέλιξη συνεχίστηκε και στο πλήρως καλυμμένο πάτωμα, το οποίο προσφέρει στις GTA και GTAm τα πολλαπλά οφέλη του φαινομένου ground effect. Στην Giulia GTA η αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη είναι τρεις φορές μεγαλύτερη σε σχέση με την Giulia Quadrifoglio.

Η οδική συμπεριφορά έχει βελτιωθεί χάρη και στα φαρδύτερα μετατρόχια, τα οποία είναι αυξημένα κατά 25χλστ. εμπρός και κατά 50χλστ. πίσω. Παράλληλα οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων (διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και του συστήματος διεύθυνσης προσφέρουν ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα και ακρίβεια, χωρίς να περιορίζουν τα επίπεδα άνεσης.

Ξεχωριστή από κάθε γωνία

Συγκεκριμένες επιλογές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, ενισχύουν την ήδη έντονη «γεύση» της έκδοσης Quadrifoglio. Οι νέες, μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και τα στοιχεία από ανθρακονήματα εκφράζουν την αυξημένη απόδοση του συνόλου, ενώ παράλληλα παίζουν και έναν ακριβή ρόλο σε τεχνικό επίπεδο.  Ακόμα και το θρυλικό “Trilobo”, η σύνθεση της τριγωνικής μάσκας και των εκατέρωθεν αυτής αεραγωγών, έχει γίνει πιο επιθετικό, χωρίς όμως να χάνει το DNA της μάρκας, όπως και οι μικρές εισαγωγές στη μάσκα που θυμίζουν τις αντίστοιχες που είχαν τα μονοθέσια της Alfa Romeo στη Formula 1 στις αρχές της δεκαετίας του 1950.

Στο κάτω μέρος, το ενεργό σπόιλερ είναι ανασχεδιασμένο σε σχέση με την έκδοση Quadrifoglio και στην GTAm μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να λειτουργεί σε ισορροπία με την πίσω μεγάλη αεροτομή, η οποία επίσης διαθέτει τέσσερις θέσεις ρύθμισης του κεντρικού τμήματος της. Στο πλάι, τα αεροδυναμικά στοιχεία τονίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου, ενώ οι ειδικού σχεδιασμού τροχοί των 20 ιντσών, διαθέτουν κεντρικό μπουλόνι ώστε να συνδυάζουν τη δυναμική αισθητική με το χαμηλό βάρος. Η συγκεκριμένη λύση αποτελεί κανόνα στη Formula 1, αλλά κάτι μοναδικό για σεντάν παραγωγής.

Αντίστοιχα το εσωτερικό δεν κρύβει τη σύνδεση της GTA με τους αγώνες, με τα καθίσματα, το ταμπλό, τις επενδύσεις των θυρών, αλλά και τις κολόνες να είναι επενδεδυμένες με Alcantara. Το συγκεκριμένο υλικό προσφέρει εξαιρετικό κράτημα του σώματος, ενώ παράλληλα μειώνει τις αντανακλάσεις από τον ήλιο. Η Alcantara εφαρμόζεται σε ακόμα μεγαλύτερη κλίμακα στην έκδοση GTAm, όπου τη θέση των πίσω καθισμάτων έχει πάρει ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος για τα κράνη του οδηγού και του συνοδηγού, αλλά και τον πυροσβεστήρα. Παράλληλα στην GTAm, η ύπαρξη του κλωβού ασφαλείας, των αγωνιστικών ζωνών ασφαλείας 6 σημείων, η απουσία επενδύσεων στις πίσω πόρτες και οι μπροστά πόρτες που ανοίγουν με το τράβηγμα ενός ιμάντα αντί των κλασσικών χειρολαβών, τονίζουν περαιτέρω τη σύνδεση με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!