Επίσημη αποκάλυψη της Alfa Romeo Tonale – Η μεταμόρφωση

Οι Ιταλοί επέλεξαν μια ελληνική λέξη (Metamorfosi) για προσδιορίσουν τη φιλοσοφία της νέας τους δημιουργίας, αλλά και των μελλοντικών τους πλάνων.

Επίσημη αποκάλυψη της Alfa Romeo Tonale – Η μεταμόρφωση

Οι Ιταλοί επέλεξαν μια ελληνική λέξη (Metamorfosi) για προσδιορίσουν τη φιλοσοφία της νέας τους δημιουργίας, αλλά και των μελλοντικών τους πλάνων.

Η Alfa Romeo αλλάζει και η νέα Tonale με την παρουσίασή της δίνει το στίγμα. Η νέα αυτή εποχή σηματοδοτεί τον εξηλεκτρισμό της γκάμας της και τις διευρυμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας, διατηρώντας όμως, όπως μαρτυρά και η σχεδίασή της, αναλλοίωτα τα γονίδιά της και τις ρίζες της.

Εξάλλου θα είναι ένα αυθεντικό ιταλικό αυτοκίνητο, αφού η συναρμολόγηση της Tonale θα γίνεται στο εργοστάσιο Giambattista Vico, μια από τις πιο σύγχρονες μονάδες παραγωγής που έχει έδρα τη γείτονα χώρα. Η Tonale αποτελεί τη συνέχεια της Stelvio, η οποία άνοιξε το δρόμο στην κατηγορία των SUV και όπως και εκείνη, έλκει… το όνομά της από το ομώνυμο πέρασμα στις Άλπεις.

Αισθητικά η Tonale δείχνει τολμηρή, με τους Ιταλούς να μην διστάζουν να διατηρήσουν στο αυτοκίνητο παραγωγής τους στενούς σχεδιαστικά δεσμούς με το πρωτότυπο μοντέλο που είδαμε για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2019.

Ο δυναμισμός συναντά την παράδοση, με τον μεγάλο θυρεό να διατηρεί την περίοπτη θέση του στο κέντρο του εμπρός τμήματος. Οι τροχοί με τις πέντε οπές, -19 ή 20 ιντσών πλέον-, αποτελούν μέρος και συνέχεια της ιστορίας της φίρμας, όπως εξάλλου και το κάλυμμα που συναντάμε στο πίνακα οργάνων ο οποίος όμως τώρα είναι ψηφιακός.

Τα τριπλά φωτιστικά σώματα εμπρός, τεχνολογίας Full LED Adaptive Matrix και τα ισάριθμα πίσω αποτελούν τη νέα φωτεινή επιγραφή της Tonale, ενώ η αρμονία στη σχεδίαση κρύβει τις μεγάλες σχετικά διαστάσεις αυτού το C-SUV. Το μήκος της είναι 4,53 μ., το πλάτος της 1,84 μ. και το ύψος 1,6 μ. με τις αθλητικές αναλογίες της να τονίζονται από τη χαρακτηριστική “GT Line” γραμμή του προφίλ, που παραπέμπει στα ένδοξα μοντέλα της ιστορίας της φίρμας, όπως η Giulia GT.

Στο εσωτερικό όλα είναι σχεδιασμένα με γνώμονα τον οδηγό, τον οποίο αγκαλιάζουν τα πάντα γύρω του. Το χαρακτηριστικό τριάκτινο τιμόνι με το button εκκίνησης βρίσκει εφαρμογή και στην Tonale, με τα όργανα όμως να είναι ψηφιακά. Πάνω και όχι μέσα στο ταμπλό κάθεται μια μεγάλη οθόνη αφής με σύγχρονο λογισμικό που την καθιστά εύκολη στη χρήση. Το ενσωματωμένο σύστημα φωνητικών εντολών σε συνεργασία με την Amazon Alexa αλλά και το “Secure Delivery Service” καθιστά το αυτοκίνητο ένα ασφαλές μέρος παράδοσης μιας αποστολής, όπου το αυτοκίνητο ανοίγει στον διανομέα για να αφήσει αυτός το δέμα και μετά κλειδώνει ξανά.

Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα ελέγχου του αυτοκινήτου εξ αποστάσεων μέσω του smartphone, για λειτουργίες όπως αυτή της ενεργοποίησης του κλιματισμού, των φώτων, αλλά και κλειδώματος ή ξεκλειδώματος του αυτοκινήτου. Οι αναβαθμίσεις γίνεται Over the Air, έτσι ώστε το σύστημα να είναι πάντα ενημερωμένο με τις πιο πρόσφατες εξελίξεις των εφαρμογών ή προκειμένου να κατεβάσει κάποιες νέες.

Η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων έχει μέγεθος 10,25 ίντσες και σε συνδυασμό με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,25 ιντσών προσφέρουν ένα άθροισμα 22,5 ίντσες που αναβαθμίζει την τεχνολογική εικόνα του μοντέλου. Επιπλέον, η Tonale εξοπλίζεται με τα πιο πρόσφατα συστήματα ασφάλειας και δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Η νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται την επιτρέπει τη χρήση εξηλεκτρισμένων συνόλων, που δείχνουν το δρόμο για όλη τη μελλοντική γκάμα της Alfa Romeo. Πιο αναλυτικά, η Tonale εφοδιάζεται με το νέο κινητήρα Hybrid VGT (Variable Geometry Turbo) με απόδοση 160 ίππων. Αυτός συνδυάζεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη και έναν ηλεκτροκινητήρα 48V με απόδοση 15 kW και 55 Nm ροπής.

Η διαφορά με συστήματα αντίστοιχης τεχνολογίας είναι ότι αυτό της Alfa Romeo επιτρέπει την κίνηση του αυτοκινήτου και χωρίς της χρήση του θερμικού κινητήρα των 1,5 λίτρων, όπως για παράδειγμα σε εκκίνηση στο φανάρι ή κατά τους ελιγμούς παρκαρίσματος. Μια ακόμα έκδοση με μικρότερη ισχύ στους 130 ίππους συμπληρώνει τη γκάμα.

Στην κορυφή της γκάμας τοποθετείται μια έκδοση Plug-in Hybrid Q4. Σε αυτή την περίπτωση η συνδυαστική απόδοση φτάνει του 275 ίππους, με τους 180 να πηγαίνουν από το υπερτροφοδοτούμενο θερμικό κινητήρα των 1,3 λίτρων στους εμπρός τροχούς και 90 kW από τον ηλεκτρικό στους πίσω. Για την μπαταρία των 15,5 kWh ο χρόνος φόρτισης σε φορτιστή 7,4 kW είναι μόλις 2,5 ώρες. Τη γκάμα κινητήρων της νέας Tonale ολοκληρώνει μια έκδοση diesel 1,6 λίτρων με απόδοση 130 ίππων και 320 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.

Στο δρόμο η Tonale τιμά την παράδοσή της, υιοθετώντας λύσεις από τα πάνω ράφια της φίρμας. Η αρχιτεκτονική της ανάρτησης αποτελείται από γόνατα McPherson, ενώ χρησιμοποιούνται προσαρμοζόμενα αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping), που διαβάζουν την κίνηση του αμαξώματος και των τροχών και προσαρμόζουν την απόσβεση. Το σύστημα πέδησης IBS (Integrated Brake System) αποτελείται από τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω.

Η νέα στρατηγική περιλαμβάνει και τη διαφορετική σχέση μεταξύ Alfa Romeo και πελάτη, με την εταιρεία να επενδύει πολλά, προσφέροντας σύγχρονες υπηρεσίες, όπως αγορά μέσω του διαδικτύου, αλλά και εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή έως 200.000 χιλιομέτρων, που ενισχύει την εμπιστοσύνη. Οι παραγγελίες της Tonale αναμένεται να ξεκινήσουν τον προσεχή Απρίλιο με την αποκλειστική ειδική έκδοση λανσαρίσματος «Edizione Speciale».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!