Δεν πρόλαβε να περάσει χρόνος από τότε που η Toyota ανανέωσε το «αλήτικο» GR Yaris και ήδη αποκάλυψε επιπρόσθετες αλλαγές, που ενισχύουν τον χαρακτήρα του εντυπωσιακού hot-hatchback.
H δημιουργία αλλά και η εξέλιξη του GR Yaris επωφελείται κατά κύριο λόγο από την τεχνολογία και την γνώση που αποκτά η εργοστασιακή ομάδα της Toyota, με το όνομα Gazoo Racing.
Οι αλλαγές που παρουσιάζει η ιαπωνική εταιρεία προκύπτουν μετά από εκτεταμένες «δοκιμές» στο ακραίο περιβάλλον των ράλλυ και των αγώνων, όπως το Super Taikyu (ιαπωνικό πρωτάθλημα με αγώνες αντοχής 3 και 5 ωρών), το Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Ράλλυ και, φυσικά, το WRC.
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
Το αποτέλεσμα είναι ότι το εξελιγμένο GR Yaris, σύμφωνα πάντα με την Toyota: «προσφέρει παραπάνω επιδόσεις, ενισχύει τη σύνδεση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου και κάνει την οδήγηση πιο διασκεδαστική».
Τα μηχανικά μέρη του GR Yaris παραμένουν ίδια, με τον 3κύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων να αποδίδει 280 ίππους και 390 Nm ροπής. Η ισχύς περνά στον δρόμο μέσω ενός ηλεκτρονικού συστήματος τετρακίνησης, με την επιλογή για 6τάχυτο χειροκίνητο ή 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο παρουσιάστηκε το 2024, διαθέτει αλλαγές οι οποίες έχουν ως στόχο να βελτιώσουν την απόκρισή του και την αίσθηση στις αλλαγές, κυρίως με την επιθετική οδήγηση. Τροποποιήσεις έχουν γίνει και στο σύστημα διεύθυνσης, με νέες βίδες οι οποίες έχουν ως στόχο να βελτιώσουν την αμεσότητα και την αίσθηση στον δρόμο, ενώ αντίστοιχες προσαρμογές έγιναν και στην πίσω ανάρτηση, για βελτιωμένη σταθερότητα.
Τα αμορτισέρ και η ηλεκτρική κρεμαγιέρα έχουν εξελιχθεί, προκειμένου να προσφέρουν πιο άμεση απόκριση, χωρίς όμως να θυσιάζουν την άνεση του αυτοκινήτου. Μάλιστα, ο Kazuya Oshima, επαγγελματίας οδηγός αγώνων, συνέβαλε στην ενσωμάτωση αυτών των αλλαγών στο GR Yaris.
Στο εσωτερικό, οι τροποποιήσεις είναι πιο περιορισμένες, με την κυριότερη να αφορά το προαιρετικό κάθετο χειρόφρενο, το οποίο πλέον είναι διαθέσιμο τόσο με το χειροκίνητο όσο και με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Το αναβαθμισμένο Toyota GR Yaris είναι πλέον διαθέσιμο για παραγγελία στην Ευρώπη, ενώ αναμένεται και η άφιξή του στην χώρα μας, σε άγνωστη προς το παρόν τιμή.