Το νέο Toyota GR Yaris γίνεται ακόμη πιο επιθετικό

Το εμπνευσμένο από τους αγώνες ράλλυ hot hatchback της Toyota, το GR Yaris, δέχθηκε σημαντικές αναβαθμίσεις για να γίνει ακόμη πιο ελκυστικό.

Το νέο Toyota GR Yaris γίνεται ακόμη πιο επιθετικό

Το εμπνευσμένο από τους αγώνες ράλλυ hot hatchback της Toyota, το GR Yaris, δέχθηκε σημαντικές αναβαθμίσεις για να γίνει ακόμη πιο ελκυστικό.

Το νέο Toyota GR Yaris επωφελείται από τεχνικές, σχεδιαστικές και κατασκευαστικές βελτιώσεις που υπόσχονται να προσφέρουν ακόμη πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Το αρχικό GR Yaris, που αποκαλύφθηκε το 2020, ήταν ένα εντυπωσιακό hot-hatch, το οποίο γεννήθηκε από την εμπειρία στους αγώνες ράλλυ. Έκτοτε, έγιναν εντατικές προσπάθειες από την ιαπωνική εταιρεία για να γίνει ακόμα καλύτερο: πιο ισχυρό, ευέλικτο, και ικανοποιητικό στην οδήγηση.

Ο κατάλογος αλλαγών είναι εκτενής, και τα βασικά στοιχεία περιλαμβάνουν την εξέλιξη υπερτροφοδοτούμενου 3κύλινδρου κινητήρα, ώστε να αποδίδει ακόμη περισσότερη ισχύ και ροπή, καθώς και την εισαγωγή ενός ολοκαίνουργιου αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων 8 σχέσεων. Το πλαίσιο έχει ενισχυθεί περαιτέρω και έχει εξελιχθεί ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης.

Στην καμπίνα, η διάταξη του cockpit και η θέση οδήγησης έχουν ανασχεδιαστεί για μια πιο αυθεντική σπορ αίσθηση. Η ανάρτηση έχει επίσης ρυθμιστεί για καλύτερο έλεγχο και στιβαρή απόδοση με υψηλά φορτία.

Στο λανσάρισμά του, το GR Yaris είχε τη διάκριση να διαθέτει τον ισχυρότερο 3κύλινδρο κινητήρα παραγωγής στον κόσμο. Τώρα προσφέρει ακόμα περισσότερα: η ισχύς έχει αυξηθεί κατά 19 ίππους και 30 Nm ροπής. Συνεπώς, οι μέγιστες τιμές διαμορφώθηκαν στους 280 ίππους και 390 Nm ροπής.

Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν ενισχυμένο σύστημα βαλβίδων, νέο υλικό βαλβίδων εξαγωγής και αύξηση της πίεσης ψεκασμού καυσίμου. Τοποθετήθηκαν ελαφρύτερα έμβολα με ανθεκτικούς στη φθορά δακτυλίους και προστέθηκε ένας αισθητήρας πίεσης εισαγωγής.

Η παρουσίαση ενός ολοκαίνουργιου οκτατάχυτου αυτόματου κιβωτίου Gazoo Racing Direct είναι μία από τις πιο σημαντικές αλλαγές του νέου GR Yaris, το οποίο προσφέρεται ως εναλλακτική επιλογή του καθιερωμένου μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων. Η Toyota επικεντρώθηκε στην επίτευξη της ταχύτερης δυνατής αλλαγής στα κατεβάσματα.

Ενώ οι συμβατικές αλλαγές ταχυτήτων βασίζονται στην ανίχνευση της συμπεριφοράς του οχήματος, όπως η ισχύς επιβράδυνσης και η ταχύτητα, το βελτιστοποιημένο λογισμικό του νέου κιβωτίου είναι επίσης ρυθμισμένο να αντιλαμβάνεται τον τρόπο με τον οποίο ο οδηγός χρησιμοποιεί τα φρένα και το γκάζι, προβλέποντας πότε είναι απαραίτητη η αλλαγή σχέσης, ακόμη και πριν από την εμφάνιση αλλαγών στη συμπεριφορά του οχήματος.

Στις δοκιμές στην πίστα, το νέο σύστημα απέδειξε την αξία του, βοηθώντας στην επίτευξη ταχύτερων χρόνων στο γύρο από το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Η αύξηση του αριθμού ταχυτήτων από 6 σε 8 επιτρέπει στο κιβώτιο ταχυτήτων να έχει πιο κοντές σχέσεις. Οι υψηλές επιδόσεις υποστηρίζονται από τη στάνταρ διάταξη των εμπρός και πίσω διαφορικών περιορισμένης ολίσθησης Torsen.

Μια πιο εστιασμένη γκάμα περιλαμβάνει μια έκδοση στις προδιαγραφές «Circuit» που περιλαμβάνει ένα πακέτο ψύξης υψηλών επιδόσεων. Αυτό εξοπλίζει το αυτοκίνητο με ένα πρόσθετο ψυγείο, ψεκασμό intercooler και τροποποιημένη εισαγωγή αέρα. Το νέο GR Yaris θα αρχίσει να πωλείται στην Ευρώπη από το καλοκαίρι του 2024.

Δύο ειδικές εκδόσεις του νέου GR Yaris προσθέτουν ένα επιπλέον επίπεδο ελκυστικότητας στη γκάμα του μοντέλου, με την προσωπική συμβολή των Παγκόσμιων Πρωταθλητών του WRC που αγωνίζονται με την ομάδα ράλλυ της Toyota Gazoo Racing, Sebastien Ogier και Kalle Rovanpera. Αυτά τα εξαιρετικά αποκλειστικά αυτοκίνητα απευθύνονται σε γνήσιους λάτρεις της οδήγησης, και θα κατασκευαστούν σε περιορισμένο αριθμό.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!