Ήταν 1999 όταν η Audi έβαλε στην παραγωγή το πρώτο της μοντέλο που κυκλοφόρησε με το λογότυπο «RS»: το RS4 Avant. Επρόκειτο για ένα «καυτό» station wagon, με κινητήρα 2,7 λίτρων τροποποιημένο από την Cosworth ο οποίος απέδιδε 380 ίππους.
Έχοντας διανύσει πλέον 25 χρόνια και 4 διαφορετικές γενιές οχημάτων, η γερμανική εταιρεία ανακοίνωσε μια νέα, ειδική έκδοση του RS 4 Avant, ονόματι «edition 25 years». Μάλιστα, αυτή η έκδοση επαναφέρει το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα «Imola Yellow», αλλά και το «Nardo Grey» και το «Mythos Black», τα οποία ήταν επίσης διαθέσιμα στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Εξωτερικά – εκτός από το χρώμα – δεν υπάρχουν συνταρακτικές αλλαγές. Τα τμήματα που είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα (όπως μέρη στην μπροστά και την πίσω αεροτομή, το πλαίσιο γύρω από τα παράθυρα και τα καπάκια στους καθρέφτες) αλλά και οι 4 κύκλοι του σήματος στη μπροστά μάσκα θα είναι μαύρου χρώματος.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Στο τρίτο πλευρικό κρύσταλλο η Audi έχει τοποθετήσει την λεπτομέρεια «RS 4 edition 25 years», ενώ οι ζάντες 20 ιντσών είναι επίσης επανασχεδιασμένες και φοράνε ελαστικά Pirelli P Zero Corsa. Στο πακέτο υπάρχει και ένα δεύτερο σετ τροχών, τα οποία φοράνε ελαστικά P Zero Trofeo RS, αποκλειστικά για σπορ οδήγηση σε στεγνή πίστα, καθώς και… ένα ζευγάρι γάντια για τον οδηγό, τα οποία θα φοράει πίσω από το τιμόνι.
Σίγουρα θα χρειαστεί να φοράει γάντια πίσω από το τιμόνι, καθώς το ειδικό σουέτ τιμόνι επηρεάζεται περισσότερο από τον ιδρώτα στα χέρια. Είναι όμως ιδιαίτερα όμορφο, με κίτρινες λεπτομέρειες, όπως και το υπόλοιπο εσωτερικό. Οι κίτρινες ραφές συνεχίζονται στην κονσόλα, τα καθίσματα, τα πατάκια και το δέρμα στον λεβιέ ταχυτήτων, ενώ ακριβώς μπροστά από τον λεβιέ αναγράφεται ο αριθμός παραγωγής του κάθε μοντέλου. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, όπως και στο κανονικό RS 4, αλλά η Audi έδωσε την επιλογή λευκού φόντου για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο – όπως ακριβώς και στο πρώτο Audi RS2.
Παρά τις όλες διακοσμητικές παρεμβάσεις, το RS 4 Avant edition 25 years δεν είναι απλά «ομορφόπαιδο». Κάτω από το καπό η Audi κατάφερε να τροποποιήσει τον V6 κινητήρα 2,9 λίτρων με νέο λογισμικό ώστε να παράγει 20 παραπάνω ίππους, αυξάνοντας τη συνολική ισχύ στους 470 ίππους. Το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και το Sport Quattro διαφορικό έχουν επίσης δεχθεί μικροαλλαγές, ενώ η εξάτμιση είναι πιο ελεύθερη, βελτιώνοντας τον ήχο. Η ανάρτηση έχει αναβαθμιστεί και αυτή με ελατήρια και αμορτισέρ τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν χειροκίνητα, για πιο σπορ και σφιχτή οδήγηση, ενώ ρίχνουν και την απόσταση από το έδαφος κατά έως και 20 χιλιοστά.
Όλα τα παραπάνω μεταφράζονται σε επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα, 4 δέκατα γρηγορότερα από το «βασικό» RS4. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 300 χιλιόμετρα την ώρα. Καθόλου άσχημα για ένα πενταθέσιο «οικογενειακό» αυτοκίνητο.
Η παραγωγή του Audi RS 4 Avant edition 25 years θα περιοριστεί σε 250 αντίτυπα, με αρχική τιμή εκκίνησης τα 142.905 ευρώ.