Νέο Jeep Avenger 4xe: Τετρακίνητο και υβριδικό με 136 ίππους

Η γκάμα του Jeep Avenger εμπλουτίζεται με την τετρακίνητη έκδοση 4xe που υπόσχεται υψηλές ικανότητες σε κάθε καιρό και έδαφος.

Νέο Jeep Avenger 4xe: Τετρακίνητο και υβριδικό με 136 ίππους

Η γκάμα του Jeep Avenger εμπλουτίζεται με την τετρακίνητη έκδοση 4xe που υπόσχεται υψηλές ικανότητες σε κάθε καιρό και έδαφος.

Η Jeep αποκάλυψε την πολυαναμενόμενη τετρακίνητη έκδοση του B-SUV της. Το νέο Avenger 4xe εγκαινιάζει ένα νέο σύστημα τετρακίνησης που μαζί με το Selec-Terrain υπόσχονται εκτός δρόμου ικανότητες αντάξιες της παράδοσης της Jeep.

Οι παραγγελίες για το νέο μοντέλο στην ελληνική αγορά θα ξεκινήσουν προς το τέλος του 2024, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην χώρα μας στις αρχές του 2025.

Η τετρακίνηση του μικρότερου Jeep ουσιαστικά βασίζεται στις αρετές της ηλεκτροκίνησης.

Συγκεκριμένα, το 48V υβριδικό σύστημα κίνησης αποτελείται από:

  • Κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo ο οποίος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και χρησιμοποιεί τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) προκειμένου να αποδώσει 136 ίππους και 230 Nm.
  • Έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη και μπορεί να κινήσει και αμιγώς ηλεκτρικά το αυτοκίνητο.
  • Ένα ακόμα ηλεκτρικό κινητήρα 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω σύστημα και κινεί τους πίσω τροχούς μέσω μειωτήρα με σχέση μετάδοσης 22,7:1. Χάρη στην τεχνολογία “power looping” η ενέργεια για την λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα είναι εξασφαλισμένη ανά πάσα στιγμή, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι το Avenger 4xe είναι τετρακίνητο όποτε και για όσο χρειάζεται, ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας

Η μέγιστη απόδοση των 136 ίππων βελτιώνει και τις επιδόσεις συγκριτικά με τις βενζινοκίνητες και υβριδικές εκδόσεις των 100 ίππων. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,5” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 194 χλμ./ώρα.

Μέχρι τα 30 χλμ./ώρα το Avenger 4xe μπορεί να είναι μόνιμα τετρακίνητο με κατανομή ροπής έως και 50:50 σταθερά ανάμεσα στους εμπρός και τους πίσω τροχούς. Με ταχύτητα μεταξύ 30 και 90 χλμ./ώρα, ο πίσω ηλεκτροκινητήρας ενεργοποιείται μόνο όταν χρειάζεται και σε αυτήν την περίπτωση η κατανομή της ισχύος μεταβάλλεται σε πραγματικό χρόνο ανάλογα με τις ανάγκες. Πάνω από τα 90 χλμ./ώρα, η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς για ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης.

Εκτός από την αυξημένη ισχύ και την τετρακίνηση, όπλα του Avenger 4xe στις εκτός δρόμου εξορμήσεις είναι επίσης η κατά 10 χιλ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος συγκριτικά με την έκδοση e-Hybrid των 100 HP και οι βελτιωμένες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης: 22, 21 και 35 μοίρες αντίστοιχα.

Το τετρακίνητο Avenger μπορεί επίσης να διασχίζει περάσματα με νερό βάθους έως 40 εκ. και διαθέτει ελαστικά M+S που βελτιώνουν την πρόσφυση σε συνθήκες χιονιού και λάσπης. Υπάρχει μάλιστα και επιλογή για ελαστικά με τη σφραγίδα All Terrain 3PMSF, για δύσκολες καιρικές συνθήκες και πολύ ολισθηρά τερέν.

Σε εδάφη με χώμα ή χαλίκι, το νέο μοντέλο μπορεί επίσης να σκαρφαλώσει σε κλίση έως και 40%, ενώ ακόμα και με τους εμπρός τροχούς να μην έχουν καθόλου πρόσφυση, μπορεί να αντιμετωπίσει κλίση έως 20%.

Παρόν δηλώνει φυσικά και το σύστημα Hill Descent Control για τις απότομες κατηφόρες, ενώ ειδική φροντίδα έχει δεχθεί σύμφωνα με την Jeep και το Selec-Terrain:

  • Στο πρόγραμμα “Auto” η τετρακίνηση λειτουργεί μόνο όταν χρειάζεται προκειμένου να διατηρούνται χαμηλά η κατανάλωση και οι ρύποι.
  • Στο “Snow” εξασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή σταθερότητα.
  • Στο “Sand&Mud” οι αλλαγές σχέσεων και ο έλεγχος της πρόσφυσης μπαίνουν σε ειδική λειτουργία.
  • Στο “Sport” μεγιστοποιείται η ισχύς και η ροπή μέσω της λειτουργίας E-Boost.

Τις μηχανολογικές αλλαγές συγκριτικά με την υπόλοιπη γκάμα ολοκληρώνει η ολοκαίνουργια ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση που χρησιμοποιεί το Avenger 4xe, η οποία εξασφαλίζει τη βέλτιστη κινηματική των πίσω τροχών και αντίστοιχη άνεση στην εκτός δρόμου κίνηση.

To 4xe ξεχωρίζει και αισθητικά από τα υπόλοιπα Avenger. Υπάρχουν λεπτομέρειες σε πράσινη “lime” απόχρωση, οι ζάντες είναι μαύρες, οι προβολείς ομίχλης βρίσκονται τοποθετημένοι πιο ψηλά για καλύτερη αποτελεσματικότητα και προστασία, οι μπάρες οροφής είναι στάνταρ και το σημείο ρυμούλκησης στο πίσω μέρος εμφανές.

Επίσης, ο εμπρός προφυλακτήρας είναι επανασχεδιασμένος για να αντιμετωπίζει τις ιδιαιτερότητες της εκτός δρόμου οδήγησης, δίνοντας χώρο στους τροχούς να υπερβούν εμπόδια όπως ογκώδεις πέτρες.

Το ραντάρ των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού είναι τοποθετημένο έτσι ώστε να προστατεύεται κατά το δυνατόν από μικροχτυπήματα ενώ υπάρχουν και επιλογές εξατομίκευσης όπως το αυτοκόλλητο για το εμπρός καπό. Είναι κάτι που εκτός από αισθητική έχει και λειτουργική αξία, αφού η ματ υφή του αμβλύνει τις αντανακλάσεις του ήλιου.

Ειδικές πινελιές υπάρχουν και στην καμπίνα, όπως τα νέα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων περιλαμβάνουν και πληροφορίες για τον πίσω ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι αδιάβροχες και δύο φορές πιο ανθεκτικές από των υπόλοιπων εκδόσεων, ενώ μπορούν να πλένονται ώστε να διατηρούνται σαν καινούργιες.

Η γκάμα του νέου Jeep Avenger 4xe θα περιλαμβάνει, τέλος, δύο νέα επίπεδα εξοπλισμού, τα Upland και Overland.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!