Το Alpine A290 παραγωγής θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι του 2024

Η έκδοση παραγωγής του Alpine A290 θα πραγματοποιηθεί στα μέσα του 2024 και θα φέρει ειδικά ελαστικά Michelin.

Το Alpine A290 παραγωγής θα παρουσιαστεί το καλοκαίρι του 2024

Η έκδοση παραγωγής του Alpine A290 θα πραγματοποιηθεί στα μέσα του 2024 και θα φέρει ειδικά ελαστικά Michelin.

Το λανσάρισμα του hot hatchback Alpine A290 με βάση το Renault 5 πλησιάζει ολοένα και περισσότερο, με τη γαλλική εταιρεία να επιβεβαιώνει ότι η έκδοση παραγωγής θα αποκαλυφθεί στα μέσα του 2024. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι η εταιρεία σχεδιάζει να παρουσιάσει το A290, σε κάποια μορφή, στις 24 Ώρες του Le Mans τον Ιούνιο, έναν αγώνα στον οποίο η μάρκα θα συμμετάσχει με το hypercar A424_B.

Η είδηση συνοδεύεται από μια ανακοίνωση ότι το αναβαθμισμένο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα φοράει ένα σετ ελαστικών της Michelin που εξελίχθηκαν ειδικά για αυτό. Η Alpine ανέφερε ότι οι δύο εταιρείες κατέληξαν τελικά σε ένα ελαστικό 225/40 R19, γεγονός που υποδηλώνει ότι το A290 θα αποκτήσει στάνταρ μεγάλους τροχούς 19 ιντσών.

Η Alpine έχει προϊστορία με τη Michelin, χρησιμοποιώντας τον ίδιο κατασκευαστή ελαστικών για το σπορ αυτοκίνητο A110. Ο Philippe Merimee, υπεύθυνος οδήγησης και χειρισμού της Alpine, δήλωσε: «Με ελαστικά Michelin, το Alpine A110 αναδείχθηκε σε σημείο αναφοράς της αγοράς όσον αφορά τη δυναμική οδήγησης. Γιατί να ψάχναμε αλλού για τα ελαστικά του A290;»

Η γαλλική μάρκα επιβεβαίωσε ότι έχουν εξελιχθεί τρία ελαστικά για το νέο μοντέλο: δύο καλοκαιρινά και ένα χειμερινό. Τα ελαστικά Michelin Pilot Sport EV βελτιστοποιούν την ενεργειακή απόδοση, συνδυάζοντας πρόσφυση, μακροζωία και αυτονομία, ενώ το Pilot Sport S5 είναι ένα σπορ ελαστικό για μέγιστη απόδοση.

Τα ελαστικά Pilot Alpin 5 αναφέρεται ότι είναι σε θέση να «αντιμετωπίσουν ένα φάσμα χειμερινών συνθηκών, ιδιαίτερα σε κρύο και κακοκαιρία και σε βρεγμένες ή χιονισμένες επιφάνειες». Η Alpine A290 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά νωρίτερα φέτος με το αυτοκίνητο επίδειξης A290_ß. Η γαλλλική εταιρεία θα πάρει τη σκυτάλη του hot hatchback από τη Renault Sport, με το μικρό αυτοκίνητο να είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την επωνυμία της Alpine.

Αν και το αυτοκίνητο επίδειξης A290_ß βασίζεται σε μια μοναδική ειδική πλατφόρμα που δε διαφέρει από εκείνη του Renault R5 Turbo 3E concept που παρουσιάστηκε πέρυσι, η έκδοση παραγωγής θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B EV της αδελφής εταιρείας Renault, την οποία το A290 θα μοιράζεται με το μελλοντικό αμιγώς ηλεκτρικό supermini Renault 5.

Τα δύο concept μοιράζονται παρόμοια σιλουέτα και βασικό σχήμα, αλλά το A290_ß προσφέρει ακόμα πιο σπορ στάση, χάρη στο μεγαλύτερο πλάτος των τροχών που καλύπτονται από ογκώδες αμάξωμα. Η Alpine επιβεβαίωσε ότι το μελλοντικό A290 θα έχει μήκος 3,99 μέτρα, δηλαδή 54 χιλιοστά μικρότερο από ένα Renault Clio. Ενώ οι εικόνες του αυτοκινήτου παραγωγής παραμένουν κρυφές μέχρι το καλοκαίρι, αλλά αναμένεται να μεταφερθούν πολλά από τα στυλιστικά στοιχεία του concept.

Πράγματι, σύμφωνα με τον διευθυντή σχεδιασμού της Alpine, Antony Villain, το αμάξωμα του A290 βρίσκεται πολύ κοντά στην παραγωγή. Αναμένεται να έχει πιο συμβατικούς εξωτερικού καθρέπτες και κάποια ελαφρώς διαφορετική επεξεργασία εξωτερικών λεπτομερειών (τα σφυρήλατα ανθρακονήματα είναι απίθανο να εμφανιστούν, σε μια προσπάθεια να κρατηθεί χαμηλά το κόστος). Αλλά το συνολικό σχήμα και η στάση, το εμπρός μέρος και τα φωτιστικά σώματα αναμένεται να διατηρηθούν όταν αποκαλυφθεί το μοντέλο παραγωγής.

«Το εξωτερικό είναι πολύ κοντά σε αυτό που θα δείτε σύντομα στο δρόμο», δήλωσε ο Villain στο Auto Express. «Ωστόσο, το εσωτερικό είναι ένας φόρος τιμής στους αγώνες. Θα έχουμε μια πιο συμβατική διάταξη για το αυτοκίνητο παραγωγής, αλλά εξακολουθούμε να επαναπροσδιορίζουμε την καθημερινή σπορ διάθεση μέσω του EV και να στοχεύουμε σε νέους πελάτες, και το εσωτερικό θα αποτελέσει βασικό μέρος αυτού».

Όπως περιέγραψε ο Villain, η καμπίνα του A290 είναι καθαρά ενός concept. Ενώ αυτό το μοντέλο ß εξακολουθεί να διαθέτει μια πεντάθυρη σιλουέτα (μόνο οι εμπρός πόρτες ανοίγουν, λόγω του εκτεταμένου roll cage του αυτοκινήτου), η τριθέσια διάταξη στο εσωτερικό αντλεί έμπνευση από τα αγωνιστικά κατορθώματα της Alpine, με κεντρική θέση οδήγησης, όπως στη Formula 1.

Υπάρχει χώρος για έναν επιβάτη εκατέρωθεν και ελαφρώς πίσω από τον οδηγό, ενώ ο μπλε φωτισμός LED διατρέχει οριζόντια το ταμπλό, που τέμνεται από μια πορφυρή λωρίδα LED η οποία τονίζει την κεντρική θέση οδήγησης. Τα ελαφριά, 100% «ακατέργαστου άνθρακα» καθίσματα μπάκετ είναι διακοσμημένα με Alcantara, και ενώ υπάρχει μια κονσόλα πάνω από το κεφάλι για το διακόπτη τερματισμού, τα φλας και τα φώτα του αυτοκινήτου. Το A290_ß δεν διαθέτει οθόνη, ωστόσο, υπάρχει ένα λεπτό head-up display.

Ενώ το αυτοκίνητο παραγωγής A290 θα έχει μια πιο συμβατική εσωτερική διάταξη, η Alpine έχει δεσμευτεί για μια σχεδίαση που θα εξακολουθεί να επικεντρώνεται στον οδηγό. Αναμένονται ελάχιστα διακοσμητικά στοιχεία και μια χαμηλότερη θέση οδήγησης από ό,τι σε πολλά ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να εμπλέκεται πραγματικά ο οδηγός. Τεχνικές λεπτομέρειες για το A290_ß δεν έχουν αποκαλυφθεί, αλλά γνωρίζουμε ότι διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός άξονα (το αυτοκίνητο παραγωγής θα διαθέτει μόνο μία μονάδα), με τεχνολογία torque-vectoring για τη βελτίωση της ευελιξίας.

Υπάρχουν τρεις λειτουργίες οδήγησης: Wet, Dry και Full. Στο Wet το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται πιο ήπια για περισσότερη σταθερότητα και εμπιστοσύνη, στο Dry η επιθετικότητα και η απόδοση αυξάνονται, ενώ στο Full εκδηλώνεται η μέγιστη απόδοση. Μπορείτε επίσης να έχετε πρόσβαση σε αυτές τις λειτουργίες χρησιμοποιώντας το κόκκινο κουμπί boost στο τιμόνι του αυτοκινήτου, με την ένδειξη «OV» για το Overtake (προσπέρασμα) το οποίο προσφέρει επιπλέον ισχύ για 10 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με τον Robert Bonetto, αντιπρόεδρο μηχανολογίας της Alpine, αυτή η λειτουργία θα υπάρχει σε όλα τα μοντέλα παραγωγής της Alpine στο μέλλον.

Το πλαίσιο διαθέτει εμπρός ανάρτηση με ψαλίδια και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα, με υδραυλικά bump stop στα αμορτισέρ του A290_ß, τεχνολογία που μεταφέρθηκε από το σπορ αυτοκίνητο A110 της Alpine. Έχουν επίσης τοποθετηθεί τα φρένα αυτού του μοντέλου, οπότε μαζί με τις ρυθμιζόμενες λειτουργίες αναγεννητικής πέδησης του ß, τετραπίστονες δαγκάνες φρένων της Brembo συνδυάζονται με δίσκους 320 χιλιοστών μπροστά.

Ένα πράγμα που θα είναι νέο για το μοντέλο παραγωγής A290 -και το οποίο προανήγγειλε αυτό το concept- είναι τα τριγωνικά γραφικά του αυτοκινήτου. Λέγεται ότι θυμίζουν το πνεύμα των Άλπεων, από όπου η μάρκα πήρε το όνομά της, και ο σχεδιασμός θα αποτελέσει πιθανότατα επιλογή εξατομίκευσης για τα μελλοντικά μοντέλα, με τον Villain να επισημαίνει ότι αυτός είναι ένας βασικός τομέας ανάπτυξης για την Alpine.

Alpine A290_ß

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!