Μια ματιά στο εσωτερικό του Volkswagen ID. 2all concept

Το επερχόμενο μικρό αμιγώς ηλεκτρικό της Volkswagen θα διαθέτει τον ολοκαίνουργιο εσωτερικό σχεδιασμό της μάρκας.

Μια ματιά στο εσωτερικό του Volkswagen ID. 2all concept

Το επερχόμενο μικρό αμιγώς ηλεκτρικό της Volkswagen θα διαθέτει τον ολοκαίνουργιο εσωτερικό σχεδιασμό της μάρκας.

Η Volkswagen αποκάλυψε ένα λειτουργικό εσωτερικό του ID. 2all concept, που θα επηρεάσει τις μελλοντικές καμπίνες της εταιρείας και το Auto Express προσκλήθηκε να το δοκιμάσει για πρώτη φορά. Το concept car αποκαλύφθηκε τον περασμένο Μάρτιο ως μια ελάχιστα συγκαλυμμένη προεπισκόπηση ενός νέου, μικρού αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου που θα τοποθετηθεί στη γκάμα κάτω από το ID.3, αν και σύμφωνα με τις πληροφορίες, δεν είναι δεδομένο ότι θα ονομάζεται ID.2. Ωστόσο, εκτός από μερικά σχεδιαστικά σκίτσα, το concept δεν είχε πραγματικό εσωτερικό, μέχρι τώρα.

«Θέλαμε πραγματικά να αναβαθμίσουμε την αξία», μας είπε ο επικεφαλής σχεδιασμού της Volkswagen, Andreas Mindt. «Απαλλασσόμαστε από κάθε σκληρό πλαστικό και ανεβάζουμε την ποιότητα, ενώ παράλληλα κατεβάζουμε την τιμή. Το κάνουμε αυτό με νέα σκέψη και μειώνοντας την πολυπλοκότητα. Για παράδειγμα, στις θύρες συνδυάζουμε το μπράτσο με τη χειρολαβή και το άνοιγμα της πόρτας».

Ο Mindt τόνισε ότι η Volkswagen θέλει να θεωρείται ως μια «μάρκα αγάπης» με «τους πιο έντονους δεσμούς μεταξύ μάρκας και καταναλωτή». Και όπως μας είχε πει προηγουμένως ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Thomas Schafer, αυτό ξεκινά με το να ακούει τους πελάτες και να ενεργεί σύμφωνα με αυτά που ακούει. «Θα δείτε μερικούς φυσικούς διακόπτες και επιλογείς πέραν από την οθόνη αφής, αυτό είναι άμεση ανταπόκριση στην ανατροφοδότηση», δήλωσε ο Mindt.

Το ταμπλό του ID. 2all ακολουθεί μια μινιμαλιστική προσέγγιση, καλύπτεται από ύφασμα και διαθέτει κρυμμένους αεραγωγούς, οι οποίοι υπογραμμίζονται από μια μεταλλική λωρίδα από κάτω και σε όλο το πλάτος. Κάτω από αυτό βρίσκεται ένα ξύλινο τμήμα με ύφασμα που καλύπτει και πάλι το κάτω μέρος, το οποίο τέμνεται από μια λεπτή λωρίδα φωτισμού LED. Μια άλλη λωρίδα LED βρίσκεται στη βάση του παρμπρίζ, εκεί όπου αυτό συναντά το ταμπλό, και υπάρχει μια ακόμη λωρίδα φωτισμού στις θύρες, οι οποίες είναι καλυμμένες με ύφασμα.

Ο σχεδιαστής εσωτερικού της VW, Darius Watola, κάθισε μαζί μας και μας μίλησε για το σχεδιασμό, ξεκινώντας από την απόφαση να διατηρηθεί μια οθόνη μπροστά από τον οδηγό, ενώ άλλες μάρκες επιμένουν σε μια ενιαία κεντρική οθόνη. «Πιστεύουμε ότι μια σωστή οθόνη πίνακα οργάνων είναι σημαντική», δήλωσε ο Watola. «Χρειάζεστε τις σημαντικές πληροφορίες οδήγησης μπροστά σας, για αυτό τη διατηρήσαμε, είναι πιο ασφαλές. Και σε αυτή την περίπτωση είναι μεγαλύτερη από τα άλλα αυτοκίνητα στο ID.3 είναι 5″ και σε αυτό το αυτοκίνητο τρέχουμε με μια οθόνη οργάνων 11″ για τον οδηγό και μια κεντρική οθόνη 13″».

Κάτω από την κεντρική οθόνη βρίσκεται μια λεπτή σειρά από εννέα κουμπιά που ελέγχουν τον κλιματισμό και τα αλάρμ. Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, πίσω από μια διπλή πλατφόρμα ασύρματης φόρτισης smartphone, βρίσκεται ένα περιστροφικό χειριστήριο, το οποίο, στην περίπτωση του concept, χρησιμοποιείται για την εναλλαγή τριών διαφορετικών λειτουργιών οθόνης.

Αυτά αποτελούν μέρος αυτού που ο Mindt περιγράφει ως Secret Sauce της Volkswagen, ένα από τα τρία χαρακτηριστικά σχεδιασμού που χρησιμοποιούνται σε όλη την γκάμα της μάρκας, μαζί με τα Stable και Likeable. Η Secret Sauce προσθέτει μια αίσθηση χιούμορ και έκπληξης στα αυτοκίνητα. Σε αυτή την περίπτωση, δίνει στις δύο οθόνες είτε ρετρό γραφικά εμπνευσμένα από το αρχικό Beetle, ή το Golf της δεκαετίας του 1970, ή μια μοντέρνα εμφάνιση. Και όταν η μεσαία οθόνη εισέρχεται σε λειτουργία αδρανοποίησης, υπάρχει ένα γραφικό ενός κοιμώμενου λύκου, μια αναφορά στα κεντρικά γραφεία της VW στο Wolfsburg, ο οποίος ξυπνάει και τεντώνεται καθώς η οθόνη επανέρχεται σε λειτουργία.

Οι υαλοκαθαριστήρες και τα φλας ελέγχονται από το αριστερό στέλεχος, ενώ ο επιλογέας κίνησης βρίσκεται πίσω από το τιμόνι μίας ακτίνας, στα δεξιά. Αυτό το τιμόνι διαθέτει όμορφα διαμορφωμένους επιλογείς scolling αντί για τα ευαίσθητα στην αφή κουμπιά που συναντώνται σε ορισμένα σημερινά μοντέλα, και πάλι ως αποτέλεσμα της ανατροφοδότησης των πελατών.

Ακόμα και τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν χαρακτηριστικά εστιασμένα στην απόλαυση που προκαλούν έκπληξη και όπως εξηγεί ο Watola: «Υπάρχουν ηχεία στα προσκέφαλα και μαγνήτες για να τοποθετούν οι πίσω επιβάτες το κινητό τους τηλέφωνο στο πίσω μέρος των καθισμάτων. Και κάθεστε στον πάγκο που αναδιπλώνεται προς τα πάνω για επιπλέον αποθηκευτικό χώρο».

Ο πίσω πάγκος ανασηκώνεται προς τα πάνω, απελευθερώνοντας χώρο από κάτω με εγκαταστάσεις φόρτισης, ή μπορείτε ακόμη και να αποθηκεύσετε ένα ποδήλατο, έχοντας αφαιρέσει τον εμπρός τροχό του, εκεί που συνήθως βρίσκονται τα πίσω καθίσματα, μια λειτουργία στην οποία έχει πρωτοπορήσει το Honda Jazz. Υπάρχει μια άλλη ωραία λειτουργία στο χώρο αποσκευών, όπου το δάπεδο ανυψώνεται για να αποκαλύψει έναν ακόμη κρυφό αποθηκευτικό χώρο, σε αυτή την περίπτωση αρκετά βαθύ για δύο μεγάλα κιβώτια με ποτά.

Παρότι ορισμένα από τα πιο πολυτελή εξαρτήματα πιθανότατα θα βρουν το δρόμο τους μόνο στα πιο ακριβά μοντέλα, ο Watola επιβεβαίωσε ότι ο στόχος εξακολουθεί να είναι να κυκλοφορήσει το αυτοκίνητο στην αγορά σε τιμή κοντά στα 25.000 ευρώ. Η έκδοση παραγωγής θα εμφανιστεί κάποια στιγμή την επόμενη χρονιά, με τα πρώτα αυτοκίνητα να παραδίδονται το 2026.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!