Παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου 6.734 μ. για την Porsche 911

Ο Γάλλος οδηγός αγώνων Romain Dumas σημείωσε παγκόσμιο ρεκόρ επίτευξης υψόμετρου με αυτοκίνητο πίσω από το τιμόνι μίας σημαντικά τροποποιημένη Porsche 911, φτάνοντας τα 6.734 μ.

Παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου 6.734 μ. για την Porsche 911

Ο Γάλλος οδηγός αγώνων Romain Dumas σημείωσε παγκόσμιο ρεκόρ επίτευξης υψόμετρου με αυτοκίνητο πίσω από το τιμόνι μίας σημαντικά τροποποιημένη Porsche 911, φτάνοντας τα 6.734 μ.

Κανένα αυτοκίνητο δεν έχει ανέβει ποτέ ψηλότερα. Στις 2 Δεκεμβρίου, ο οδηγός αγώνων Romain Dumas σημείωσε νέο παγκόσμιο ρεκόρ στην κορυφή της δυτικής κορυφογραμμής του ηφαιστείου Ojos del Salado στη Χιλή, οδηγώντας μια τροποποιημένη Porsche 911 με καύσιμα eFuel σε υψόμετρο 6.734 μ. πάνω από το επίπεδο της θάλασσας. Την προσπάθεια του Γάλλου τρεις φορές νικητή του αγώνα αντοχής 24 Ωρών του Le Mans, υποστήριξε μια διεθνής ομάδα οδηγών, μηχανικών, οδηγών και ορειβατών με τεχνογνωσία και τεχνολογία, αποτελούμενη από μέλη από τη Χιλή, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά και την Ελβετία.

Η ομάδα που υποστήριξε το Γάλλο οδηγό αντιμετώπισε ακραίες συνθήκες. Ο αέρας στο αυξημένο υψόμετρο είχε τη μισή πυκνότητα από ό,τι στο επίπεδο της θάλασσας, ενώ οι θερμοκρασίες κυμαίνονταν γύρω στους -20 βαθμούς Κελσίου. Το εγχείρημα σηματοδότησε την επιστροφή του αυτοκινήτου και της ομάδας στο ηφαίστειο Ojos del Salado, το οποίο είχε επισκεφθεί το 2022 και μόλις είχε υπερβεί τα 6.000 μέτρα σε μια εξερευνητική διαδρομή. Το προηγούμενο ρεκόρ, που είχε σημειωθεί το 2020, ήταν στα 6.694 μέτρα.

Καθ’ όλη τη διάρκεια της αποστολής, η ομάδα ακολουθούσε μια προσεκτική προσέγγιση με γνώμονα την ασφάλεια. Η ομάδα χρειάστηκε δύο εβδομάδες για να εγκλιματιστεί σιγά-σιγά στο υψόμετρο, ανεβαίνοντας σε μεγαλύτερο ύψος μέρα με τη μέρα. Τα αυτοκίνητα δεν αντιμετώπισαν τέτοιες δυσκολίες τα στάνταρ συστήματα της 911 αντιλήφθηκαν τον αραιότερο αέρα και προσάρμοσαν ανάλογα την τροφοδοσία καυσίμου, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιδόσεις μεγιστοποιήθηκαν.

Η ομάδα παρακολουθούσε στενά όχι μόνο το υψόμετρο, αλλά και τον καρδιακό ρυθμό, τα πρότυπα ύπνου και τις καύσεις θερμίδων μέσω των έξυπνων ρολογιών Connected, που παρείχε η Tag Heuer. Αυτό επιβλέπονταν από δύο γιατρούς που αποτελούσαν μέρος της ομάδας λόγω της απομονωμένης τοποθεσίας και του πανταχού παρόντος κινδύνου της νόσου μεγάλου υψομέτρου και άλλων κινδύνων για την υγεία που προκαλούνται από το μείγμα του αραιού αέρα και παγωμένων θερμοκρασιών.

Ο Romain Dumas δήλωσε: «Δε θα ξεχάσω ποτέ αυτή την εμπειρία. Ήταν ένα εξαιρετικό συναίσθημα να οδηγείς εκεί που κανένα αυτοκίνητο δεν έχει πάει πριν. Η 911 κατάφερε να πάει ψηλότερα από οποιοδήποτε άλλο επίγειο όχημα στην ιστορία. Φτάσαμε σε ένα σημείο όπου συναντήσαμε την πραγματική κορυφή της δυτικής κορυφογραμμής, δεν μπορούσαμε να πάμε ψηλότερα. Έτσι, αυτό ήταν πραγματικά το μέγιστο υψόμετρο που μπορεί να επιτευχθεί. Μια περήφανη στιγμή για όλη την ομάδα, και είμαστε ευγνώμονες για την υποστήριξη και την πίστη όλων των συνεργατών μας, καθένας από τους οποίους το έκανε αυτό δυνατό».

Το αυτοκίνητο

Δύο τροποποιημένες Porsche 911 με τα προσωνύμια «Doris» και «Edith» έλαβαν μέρος στην προσπάθεια για το ρεκόρ. Το αυτοκίνητο που έσπασε το ρεκόρ εξελίχθηκε από την RD Limited σε συνεργασία με την Porsche. Το ρεκόρ επιτεύχθηκε με την ελαφρύτερη και πιο ευέλικτη Edith. Το αυτοκίνητο βασίζεται στην τρέχουσα 911 Carrera 4S. Ο 6κύλινδρος 3λιτρος boxer κινητήρας των 443 ίππων παρέμεινε στη βασική του μορφή και συνδυάστηκε με το στάνταρ μηχανικό κιβώτιο 7 σχέσεων.

Το αυτοκίνητο λειτουργούσε με εργοστασιακά λιπαντικά της Mobil 1, τα οποία επέτρεπαν στο σύστημα κίνησης να λειτουργεί χωρίς προβλήματα ακόμη και στο εξαιρετικά ψυχρό κλίμα. Τα δύο αυτοκίνητα ήταν εξοπλισμένα με καθίσματα από ανθρακονήματα και ζώνες ασφαλείας πέντε σημείων. Στη συνέχεια, έκκεντροι άξονες για να αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος στα 350 χλστ. Οι έκκεντροι άξονες είχαν επίσης ως αποτέλεσμα τη μείωση των σχέσεων μετάδοσης, επιτρέποντας πιο ακριβή και ήπιο χειρισμό του γκαζιού σε χαμηλές ταχύτητες. Επιπλέον, τα αυτοκίνητα εξοπλίστηκαν με ειδική ελαφριά, αλλά εξαιρετικά ανθεκτική προστασία κάτω από το αμάξωμα από ίνες αραμιδίου, για να επιτρέπουν την ολίσθηση πάνω σε βράχους.

Το επικεφαλής αυτοκίνητο έλαβε ένα πολύ ιδιαίτερο πρόσθετο κομμάτι τεχνολογίας (steer by wire) που εξελίχθηκε και παρασχέθηκε από τον όμιλο Schaeffler. Το σύστημα με την ονομασία Space Drive ήταν ικανό να ανταποκριθεί στις μοναδικές και ακραίες απαιτήσεις του ηφαιστείου και του εδάφους, προσφέροντας ακρίβεια και λεπτομερή ανατροφοδότηση για να επιτρέψει στο Romain Dumas να τοποθετήσει το αυτοκίνητο ακριβώς εκεί που το χρειαζόταν, συχνά ανεβαίνοντας επικίνδυνες και σχεδόν κάθετες πλαγιές.

Αμφότερα τα αυτοκίνητα λειτουργούσαν αποκλειστικά με HIF eFuel που δημιουργήθηκαν στη Χιλή. Τα eFuel παράγονται από νερό και διοξείδιο του άνθρακα με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, επιτρέποντας μια σχεδόν ουδέτερη χρήση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, καθώς το CO₂ που δεσμεύεται κατά τη διαδικασία παραγωγής των eFuel είναι περίπου ίση με το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπεται κατά τη χρήση του αυτοκινήτου.

Porsche 911 - Παγκόσμιο ρεκόρ υψομέτρου

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!