Έρευνα της ΕΕ για την πληθώρα φθηνότερων κινεζικών αυτοκινήτων

Η έρευνα κατά των επιδοτήσεων που ξεκίνησε η ΕΕ ενέχει την απειλή δασμών για να καταστήσει ακριβότερα τα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.

Έρευνα της ΕΕ για την πληθώρα φθηνότερων κινεζικών αυτοκινήτων

Η έρευνα κατά των επιδοτήσεων που ξεκίνησε η ΕΕ ενέχει την απειλή δασμών για να καταστήσει ακριβότερα τα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα.

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν ανταγωνισμό από τους κινέζους κατασκευαστές, οι οποίοι προσφέρουν χαμηλότερες τιμές. Συνεπώς, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες κατάφεραν να πείσουν την Ευρωπαϊκή Ένωση να ξεκινήσει μια εμπορική έρευνα που θα μπορούσε να οδηγήσει σε καταναλωτές να πληρώνουν υψηλότερες τιμές για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Οι Βρυξέλλες πιστεύουν ότι οι χαμηλές τιμές των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στρεβλώνουν την αγορά της ΕΕ και θέτουν σε κίνδυνο την τρέχουσα ηγετική θέση των εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών στην αγορά. Η έρευνα έχει ζητηθεί από κράτη όπως η Γαλλία, όπου οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες πιστεύουν ότι αντιμετωπίζουν αθέμιτο ανταγωνισμό.

Η έρευνα ανακοινώθηκε σε ομιλία της προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen. Η ίδια δήλωσε ότι ο τομέας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί μια τεράστια δυνητική αγορά για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά «οι παγκόσμιες αγορές κατακλύζονται πλέον από φθηνότερα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα» και ότι το κόστος τους διατηρείται τεχνητά χαμηλό με «τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις».

Εάν η έρευνα αποδείξει ότι αυτό όντως ισχύει, οι κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου επιτρέπουν την επιβολή σημαντικών δασμών που θα μπορούσαν να κάνουν την αγορά κινεζικών αυτοκινήτων πολύ πιο ακριβή για τους καταναλωτές.

Το απρόσμενο είναι ότι η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν χαιρετίζεται καθολικά, με ορισμένες αναφορές να παραπέμπουν σε σχόλια του Γερμανού καγκελάριου Olaf Scholz την περασμένη εβδομάδα, όπου δήλωσε ότι «ο ανταγωνισμός πρέπει να μας ωθεί, όχι να μας φοβίζει».

Ο Scholtz φάνηκε να απορρίπτει το ενδεχόμενο τα κινεζικά αυτοκίνητα να κατακλύσουν την Ευρώπη, σχολιάζοντας: «Τη δεκαετία του 1980, οι άνθρωποι έλεγαν ότι τα ιαπωνικά αυτοκίνητα είχαν κατακλύσει όλες τις άλλες αγορές. Είκοσι χρόνια αργότερα, ήταν τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονταν στην Κορέα. Σήμερα, υποτίθεται ότι είναι τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα».

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται επίσης λιγότερο διατεθειμένη να ξεκινήσει εμπορικό πόλεμο με την Κίνα, με τα σχόλια του εμπορικού της οργανισμού VDA να υποδεικνύουν ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΕ θα πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην απόκτηση του σωστού εγχώριου πλαισίου για τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, και να λάβουν υπόψη τους τις πιθανές αντιδράσεις της Κίνας στην επιβολή δασμών στα προϊόντα της. Πολλές ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επίσης στενούς δεσμούς με την Κίνα, με βάσεις παραγωγής που βρίσκονται εκεί και κοινοπραξίες με κινεζικές εγχώριες μάρκες.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!