Δίθυρη GT η πρώτη ηλεκτρική Lamborghini

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Lamborghini αναμένεται να καταφθάσει το 2028, και η αποκλειστική μας εικόνα δείχνει πώς θα μπορούσε να μοιάζει.

Δίθυρη GT η πρώτη ηλεκτρική Lamborghini

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Lamborghini αναμένεται να καταφθάσει το 2028, και η αποκλειστική μας εικόνα δείχνει πώς θα μπορούσε να μοιάζει.

Η Lamborghini είναι συνώνυμη με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, και μάλιστα ορισμένους πολύ καλούς, αλλά ακόμη και η εταιρεία της Sant’Agata σχεδιάζει να μεταβεί προς την ηλεκτροκίνηση. Η ιταλική εταιρεία υπόσχεται ότι θα δούμε το 2028 το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ένα κομψό δίθυρο 2+2 grand tourer. Δίπλα του θα υπάρχει ο διάδοχος της Urus, ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV.

Μπορούμε να πούμε ότι η Lamborghini ήταν διστακτική προς την ηλεκτροκίνηση, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι τόσο μεγάλο μέρος της επιτυχίας της έχει προέλθει από V10 και V12 μονάδες. Αλλά κατά την παρουσίαση του πρώτου plug-in υβριδικού της μάρκας, του νέου Revuelto, ο CEO της Lamborghini, Stephan Winkelmann, αναφέρθηκε στα σχέδια της εταιρείας όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, δηλώνοντας: «Το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να προσφέρει ακόμα πιο δυνατά συναισθήματα από ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης».

Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της Lamborghini, Rouven Mohr, υποστήριξε τα λεγόμενα του Winkelmann, όσον αφορά τα σχέδια της ιταλικής μάρκας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δηλώνοντας ότι «υπάρχουν πράγματα που μπορείς να κάνεις με τα EV που δεν μπορείς να κάνεις σε αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης», τα οποία θα μπορούσαν να επικεντρωθούν στην έξυπνη διαμόρφωση της ροπής για την ενίσχυση της ευελιξίας και την αντιστάθμιση του βάρους ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ωστόσο, ο Mohr παραδέχτηκε ότι τώρα «δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για μία αμιγώς ηλεκτρική σπορ Lamborghini», κάτι που δείχνει ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας θα είναι ένα 2+2 GT, όπως δείχνει η αποκλειστική μας εικόνα (επάνω).

Η Lamborghini έχει φλερτάρει ξανά με την ιδέα ενός τετραθέσιου sedan με το concept Estoque, το 2008. Δύο δεκαετίες αργότερα, θα μπορούσαμε να δούμε το αμάξωμα να αναβιώνει για αυτό το νέο μοντέλο, υιοθετώντας ορισμένα πιο πρόσφατα σχεδιαστικά στοιχεία της Lamborghini, όπως το μοτίβο σε σχήμα Υ στο εμπρός μέρος, τους διογκωμένους θόλους τροχών και τις επιθετικές γραμμές.

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας, Mitja Borkert, δήλωσε στο Auto Express για το νέο αυτοκίνητο: «Κατά 1.000% θα πάρει το σχεδιαστικό DNA της Lamborghini. Δεν θα βλάψει ή θα διαταράξει καμία από τις άλλες σειρές μοντέλων μας. Αλλά το παρατσούκλι μου για το αυτοκίνητο είναι διαστημόπλοιο GT». Ένα κομψό, χαμηλό, δίθυρο αμάξωμα θα βοηθήσει στην επίτευξη εντυπωσιακής απόδοσης και αυτονομίας, αλλά αυτό δεν θα είναι προτεραιότητα, επειδή η Lamborghini θα στοχεύει στις επιδόσεις.

Μια νέα πλατφόρμα θα στηρίξει το αυτοκίνητο, με επικεφαλής εξέλιξης αυτής την πλατφόρμα την Porsche. Με την ονομασία SSP Sport, η πλατφόρμα αυτή θα υποστηρίξει επίσης τις μελλοντικές εκδόσεις της Taycan και της Panamera, καθώς και την αντικαταστάτρια της Urus, η οποία θα γίνει ηλεκτρική το 2028. Η Lamborghini αναφέρει ότι η πλατφόρμα του νέου coupe GT θα είναι «τεχνολογικά προηγμένη, αξιόπιστη και απίστευτα διασκεδαστική στην οδήγηση».

Γνωρίζουμε ήδη ότι η πλατφόρμα SSP Sport θα διαθέτει αρχιτεκτονική 800 Volt και γρήγορη φόρτιση έως 350 kW, οπότε η νέα Lamborghini θα πρέπει να φορτίζει γρήγορα. Ωστόσο, το αυτοκίνητο βρίσκεται ακόμα πολύ μακριά στον ορίζοντα για να οριστικοποιηθούν ακόμα οι προδιαγραφές της μπαταρίας και του κινητήρα.

Ενώ το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Lamborghini απέχει μερικά χρόνια, ο επικεφαλής μάρκετινγκ Federico Foschini δήλωσε ότι «θα δείξουμε κάτι την επόμενη χρονιά, πριν φτάσουμε στο τελικό προϊόν». Αυτό υποδηλώνει ότι ένα concept θα αποτελεί προεπισκόπηση του 2+2 GT βρίσκεται στον ορίζοντα.

Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express

Απόδοση: Φαμπρίτσιο Λαζάκις

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!