Bugatti Chiron Super Sport: Δοκιμές πάνω από τα 400 χλμ/ώρα!

Το hypercar των 1.600 ίππων και των 3,2 εκατ. ευρώ έχει σχεδιαστεί ώστε να αγγίζει με ασφάλεια αυτές τις ταχύτητες

Bugatti Chiron Super Sport: Δοκιμές πάνω από τα 400 χλμ/ώρα!

Το hypercar των 1.600 ίππων και των 3,2 εκατ. ευρώ έχει σχεδιαστεί ώστε να αγγίζει με ασφάλεια αυτές τις ταχύτητες

Υπάρχει ένας χαμηλός θόρυβος στον αέρα, που μετατρέπεται σε έναν αναπόφευκτο ήχο βροντής. Λίγο αργότερα, το έδαφος αρχίζει να δονείται, η Bugatti Chiron Super Sport… χτυπά και εξαφανίζεται στον ορίζοντα. Το νέο hypercar από τη Γαλλία δοκιμάζεται έως τα 440 χλμ/ώρα στην πίστα υψηλής ταχύτητας. Το cockpit είναι κατειλημμένο από έμπειρους μηχανικούς του τμήματος εξέλιξης, που παρέχουν στην Chiron Super Sport τις τελευταίες πινελιές φινιρίσματος με τη βοήθεια μονάδων βελτίωσης, που έχουν σχεδιαστεί για να πετύχουν το μοναδικό συνδυασμό κορυφαίας ταχύτητας, πολυτέλειας και άνεσης πέρα από το όριο των 400 χλμ/ώρα.

Κατά τη διάρκεια των δοκιμών υψηλής ταχύτητας, που διεξήχθησαν για αρκετές ημέρες, οι μηχανολόγοι βελτίωσαν όλα τα ζητήματα της μηχανικής, όπως την απόκριση της ανάρτησης και την αεροδυναμική, προτού τα πρώτα μοντέλα της νέας Chiron Super Sport, που παράγονται στο χέρι στο Molsheim («Μολζέμ» λένε οι Γάλλοι και «Μολζ» οι ντόπιοι Αλσατοί), ξεκινήσουν να παραδίδονται από τα τέλη Αυγούστου του 2021 και στη συνέχεια.

«Μετά από τα επιτυχημένα test-drive με ταχύτητες έως και 380 χλμ/ώρα, κάνουμε τώρα το τελικό φινίρισμα της οδικής συμπεριφοράς του οχήματος με έως και 440 χλμ/ώρα, προκειμένου να εξασφαλίσουμε στη Chiron Super Sport απόδοση με ασυμβίβαστη ασφάλεια, ακόμα και με αυτήν την απίστευτη ταχύτητα, και παρέχουμε στον οδηγό μία καλή, και πάνω απ’ όλα, ασφαλή αίσθηση σε εξαιρετικά υψηλές ταχύτητες», εξηγεί ο Jachin Schwalbe, επικεφαλής του τμήματος εξέλιξης του chassis στην Bugatti.

Αυτό συνοψίζεται σε πολλές τεχνολογικές τροποποιήσεις και φινιρίσματα, καθώς μπορούν να τροποποιηθούν και να συγκριθούν διάφορες παράμετροι με βάση μεταβαλλόμενες ρυθμίσεις για τη γωνία κλίσης της πίσω πτέρυγας, το ύψος του οχήματος, τη λειτουργία της ανάρτησης και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι. Όλ’ αυτά γίνονται γύρο με το γύρο, ενώ η Bugatti κινείται πολύ κοντά στην τελική ταχύτητά της. Έως και έξι μηχανικοί στη συνέχεια συζητούν την τέλεια ρύθμιση. «Οι μηχανικοί μας προέρχονται από μια μεγάλη ποικιλία εξειδικευμένων τομέων, που τους επιτρέπουν επαληθεύουν διεξοδικά τις αξιολογήσεις μας, διασφαλίζοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και, συνεπώς, τη μέγιστη απόδοση για τους μελλοντικούς ιδιοκτήτες, χωρίς ταυτόχρονα να παραμελείται η μέγιστη ασφάλεια των δοκιμών», λέει ο Jachin Schwalbe. Πρόκειται για αποκλειστική εργασία, αφού με ταχύτητα 440 χλμ./ώρα, η Chiron Super Sport είναι με διαφορά το ταχύτερο σπορ αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο.

Εκτός από την πρόσφατα σχεδιασμένη αεροδυναμική, η Bugatti έχει τροποποιήσει την επιτάχυνση. Η διασφάλισή της στη Chiron Super Sport, ακόμα και πάνω από τα 400 χλμ./ώρα, αποτελεί ευθύνη, μεταξύ άλλων, του Marco Schulte. Ως προγραμματιστής εφαρμογών κινητήρα στο τμήμα εξέλιξης της Bugatti, συντονίζει την απόδοση των τεσσάρων υπερσυμπιεστών ακριβώς στο φορτίο. Στη Chiron Super Sport, ο W16 κινητήρας των 8,0 λίτρων αποδίδει 1.600 ίππους, δηλαδή ακριβώς 100 περισσότερους σε σχέση με την «απλή» Chiron. Με τη βελτιωμένη απόδοση, που οφείλεται, μεταξύ άλλων, στους μεγαλύτερους υπερσυμπιεστές με τους πιο αποτελεσματικούς τροχούς, το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με πλήρες φορτίο και κοντά στην τελική ταχύτητα δε μεταβαίνει πλέον από την έκτη στην έβδομη σχέση μέχρι τα 403 χλμ./ώρα. Επιπλέον, η σχέση μετάδοσης της έβδομης ταχύτητας έγινε κατά 3,6% μακρύτερη.

«Είναι πολύ σημαντικό ο οδηγός να μην παρατηρεί την απώλεια της πρόσφυσης κατά την αλλαγή σχέσεων στις 7.100 σ.α.λ. Επομένως, κάναμε ένα φινίρισμα στη ρύθμιση της πίεσης ώθησης στις τρεις τελευταίες σχέσεις», εξηγεί ο Marco Schulte. Έτσι, η πίεση ώθησης μειώνεται τουλάχιστον μόνο κατά τη διάρκεια της αλλαγής μιας σχέσης, για να προσφέρει άμεσα την πλήρη πίεση ώθησης των 2,8 bar ξανά. Η Chiron Super Sport επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 2,4 δευτερόλεπτα και έως τα 200 χλμ./ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα, καθιστώντας την κατά 0,3 δευτερόλεπτα ταχύτερη σε σχέση με την «απλή» Chiron. Η διαφορά είναι ακόμα πιο εμφανής κατά την επιτάχυνση από 0 έως 300 χλμ./ώρα, καθώς αυτή διαρκεί 12,1 έναντι για 13,1 δευτερολέπτων. Η Chiron Super Sport επιταχύνει από στάση έως τα 400 χλμ./ώρα σε 28,6 δευτερόλεπτα, όντας τελικά κατά τέσσερα δευτερόλεπτα πιο γρήγορη σε σχέση με τη Chiron. Πάνω από τα 420 χλμ./ώρα, η Chiron Super Sport «παίζει» στη δική της κατηγορία, αφού η «απλή» Chiron περιορίζει απαλά την ταχύτητά της όταν φτάνει τα 420 χλμ./ώρα.

Πληροφοριακά, η τιμή της Chiron Super Sport ξεκινά από τα 3,2 εκατομμύρια ευρώ  και συνυπολογίζεται στην περιορισμένη παραγωγή των συνολικά 500 μονάδων της Bugatti Chiron. Ταυτόχρονα, διαθέτει μεγάλη ποικιλία επιλογών για εξατομίκευση.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!