Η επερχόμενη γενιά του MINI Cooper, όπως θα είναι και επίσημα η ονομασία του, αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια κάποιον γυρισμάτων στις ΗΠΑ. Όσον αφορά τη σχεδίασή του, αποτελεί εξέλιξη, αλλά και ένα μεγάλο βήμα εμπρός, αφού πατάει σε μια νέα πλατφόρμα, που επιτρέπει στους σχεδιαστές να αναδείξουν τις αρετές του μοντέλου.
Μοντέρνα στοιχεία, με ρετρό αναφορές, συνθέτουν την εμφάνιση του νέου MINI που απεικονίζεται στην έκδοση Cooper SE. Πιο καθαρές γραμμές, με απέριττη σχεδίαση, κάνουν τη νέα γενιά να δείχνει πιο σύγχρονη, με την απουσία των προστατευτικών στους θόλους, που ήταν βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου, από την πρώτη του γενιά, να έχουν αφαιρεθεί τώρα.
Και σίγουρα να εξελίξεις ένα εμβληματικό μοντέλο όπως το MINI δεν είναι εύκολη δουλειά. Έτσι, οι σχεδιαστές δεν κατέφυγαν σε υπερβολές, διατηρώντας τις βασικές γραμμές, με τα στρογγυλά φώτα να δίνουν και εδώ το «παρών». Η πρώτη αίσθηση που λαμβάνεις είναι ότι πρόκειται για ένα πιο χαμηλό και πλατύ αυτοκίνητο. Οι χειρολαβές δεν προεξέχουν πλέον, καθώς έγιναν χωνευτές για χάρη της αεροδυναμικής.
Η οροφή προσφέρει την ψευδαίσθηση της αιώρησης, καθώς η τελευταία κολόνα είναι περίτεχνα κρυμμένη πίσω από τα σκούρα κρύσταλλα που την αγκαλιάζουν. Εμπρός και πίσω έχουν διατηρηθεί στοιχεία της ταυτότητας του μοντέλου, ενώ έχουν προστεθεί κάποια νέα που το καθιστούν πιο φρέσκο και ειδικά πίσω, εκεί όπου τα φώτα και η πόρτα σε τίποτα δεν θυμίζουν το μοντέλο της προηγούμενης γενιάς.
Νέο είναι και το εσωτερικό του επερχόμενου MINI Cooper, με στοιχεία που το καθιστούν μια σαφή εξέλιξη του προηγούμενο. Εξάλλου, ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζει, τουλάχιστον δραστικά, αφού η βρετανική φίρμα φρόντισε να τονώσει το ενδιαφέρον του κοινού, με κάποιες αλλαγές, όπως η νέα μεγάλη οθόνη, τα χειριστήρια που είναι τοποθετημένα κάτω από αυτήν, στη βάση της κεντρικής κονσόλας, όπως επίσης και το ανασχεδιασμένο τιμόνι με τα δύο μπράτσα.
Το ηλεκτρικό MINI Cooper θα κατασκευάζεται στην Κίνα, πάνω σε μια νέα πλατφόρμα, την οποία έχουν εξελίξει από κοινού BMW και η κινεζική κατασκευάστρια εταιρεία SUV, η Great Wall. Τα βενζινοκίνητα MINI θα συνεχίσουν να υπάρχουν, με μια σημαντική αναβάθμιση του υπάρχοντος μοντέλου να αναμένεται μέσα στους επόμενους 12 μήνες, με την παραγωγή να συνεχίζεται στο εργοστάσιο της BMW στην Οξφόρδη. Παρά τις διαφορετικές τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για τις εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες και ηλεκτρικούς, τα δύο MINI θα συνεχίσουν να μοιράζονται κοινά στοιχεία σχεδιαστικά.
Όσον αφορά τις ηλεκτρικές εκδόσεις στη βασική τους εκδοχή Cooper E, θα εφοδιάζονται με μπαταρία 40 kWh, ενώ στην ανώτερη Cooper SE η χωρητικότητα θα ανεβαίνει στις 54 kWh. Και στις δύο περιπτώσεις, η αυτονομία θα είναι σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με αυτή της τρέχουσας έκδοσης, με το Cooper E να εκτιμάται ότι θα έχει αυτονομία 320 χιλιομέτρων και το Cooper SE να ξεπερνάει τα 400 χιλόμετρα.
Η MINI έχει αφήσει να εννοηθεί ότι θα υπάρχει και μια έκδοση υψηλών επιδόσεων John Cooper Works (JCW) του νέου αυτοκινήτου θα παραμείνει στα χαρτιά, ακόμη και αν γίνει αμιγώς ηλεκτρικό. Ο Bernd Kοrber (επικεφαλής της MINI το 2019, τον οποίο διαδέχθηκε η Stefanie Wurst) είχε δηλώσει στο παρελθόν: «Πρέπει να ορίσουμε το JCW σε ένα ηλεκτροκίνητο σκηνικό και εποχή. Αλλά αυτό είναι εφικτό, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, καμία αντίφαση».
Αποκλειστική συνεργασία: Auto Express
Απόδοση: Γιάννης Καλογερόπουλος