Στην κορυφή της αμιγώς ηλεκτρικής γκάμας Mercedes EQ βρίσκεται η EQS, ωστόσο η Maybach θέλει να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα με τη νέα παραλλαγή του υπερπολυτελούς SUV. Έχουμε δει τη Maybach EQS SUV να δοκιμάζεται και στο παρελθόν, αλλά αυτές οι τελευταίες φωτογραφίες μας δίνουν μια καλύτερη εικόνα του νέου αυτοκινήτου.
Δεν θα υπάρχουν πολλοί αντίπαλοι για το τελευταίο δημιούργημα της Maybach, επειδή θα βρίσκεται πάνω από την BMW iX, το επερχόμενο Volvo EX90 και τη Lotus Eletre. Αναμφίβολα θα απευθύνεται στους αγοραστές των high-end SUV με κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως η Rolls-Royce Cullinan και η Bentley Bentayga.
Είναι σαφές ότι το μοντέλο παραγωγής θα εμπνευστεί σχεδιαστικά από το concept car που είδαμε το 2021. Ακριβώς όπως και το επερχόμενο ανανεωμένο μοντέλο της Mercedes-Maybach GLS (η εναλλακτική λύση του SUV EQS με κινητήρα εσωτερικής καύσης), δεν περιμένουμε να δούμε σημαντικές αλλαγές στο αμάξωμα. Το αυτοκίνητο δοκιμών που εντοπίσαμε μοιάζει σχεδόν έτοιμο για παραγωγή.
Στο εμπρός μέρος αυτού του αυτοκινήτου δοκιμής υπάρχει μια νέα μάσκα, με αναθεωρημένη σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων και μεγάλες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος. Η λωρίδα LED καθ’ όλο το πλάτος της γραμμής του καπό έχει διατηρηθεί. Το πρωτότυπο διέθετε το έμβλημα της Mercedes στο καπό, αντί για το λογότυπο της Maybach, καθώς και το μεγάλο τριάκτινο αστέρι στο εμπρός μέρος. Αυτή η νέα σχεδιαστική επιλογή έχει ήδη εμφανιστεί στην τελευταία Maybach S-Class.
Οι τροχοί αυτού του αυτοκινήτου εξέλιξης είναι σχετικά «ταπεινοί», δεδομένης της ιστορίας της Maybach. Το concept διέθετε ζάντες 24 ιντσών και το στάνταρ EQS SUV έχει ζάντες 21 ιντσών. Περιμένουμε να δούμε ζάντες 22 ή ακόμα και 23 ιντσών στη Maybach. Η Mercedes λέει ότι τα πλαϊνά σκαλοπάτια βοηθούν στην αεροδυναμική απόδοση του EQS SUV, οπότε πιθανότατα θα υπάρχουν και στο τελικό προϊόν.
Το πίσω μέρος του αμαξώματος είναι πλέον ακάλυπτο. Φαίνεται σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητο από το αυτοκίνητο της Mercedes, αν και θα υπάρχει ένα λογότυπο Maybach στην τρίτη κολόνα καθώς και μια νέα υπογραφή για τα πίσω φώτα. Τα προηγούμενα αυτοκίνητα δοκιμών διέθεταν πανοραμική οροφή, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη, δεδομένου ότι η Maybach τείνει να χρησιμοποιεί κάθε διαθέσιμη επιλογή της Mercedes στα αυτοκίνητά της.
Η Maybach EQS SUV θα βασίζεται στην πλατφόρμα EVA II, που διέπει όλα τα μοντέλα EQE και EQS. Διαθέτει μια μπαταρία 107,8 kWh, που δίνει αυτονομία 587 χλμ. και δύο ηλεκτροκινητήρες που παράγουν 543 ίππους και 858 Nm ροπής. Αυτό είναι αρκετό για να επιταχύνει από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα.
Mercedes-Maybach EQS Concept
Η Mercedes έκανε το ντεμπούτο της με το concept Maybach στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου το 2021. Το concept Mercedes-Maybach EQS είχε σκοπό να παρουσιάσει το σχεδιασμό του EQS SUV, μαζί με τις υπερπολυτελείς και βιώσιμες επεξεργασίες που θα διαθέτει η παραγωγή της Maybach.
Το εξωτερικό διαθέτει μια τεράστια εμπρός μάσκα, εξαιρετικά λεπτούς προβολείς και μία ειδικό διχρωμία Maybach σε μαύρο και κόκκινο μεταλλικό χρώμα. Άλλα ειδικά σχεδιασμένα χαρακτηριστικά για την πολυτελή μάρκα περιλαμβάνουν χρωμιωμένες λωρίδες, τεράστιες ζάντες αλουμινίου 24 ιντσών και λεπτομέρειες στα μαρσπιέ, μαζί με αισθητήρες στη θύρα του οδηγού που ανοίγει αυτόματα όταν αυτός πλησιάζει. Οι πίσω θύρες μπορούν επίσης να ανοίγουν εξ αποστάσεως. Δεν είναι γνωστό αν αυτά τα χαρακτηριστικά θα φτάσουν στο αυτοκίνητο παραγωγής.
Στο εσωτερικό, το πρωτότυπο προσέφερε αρκετά χαρακτηριστικά που προέρχονται από την τελευταία S-Class, όπως ένα ζευγάρι πίσω καθισμάτων «first-class suite», καθώς και ένα σύστημα ψυχαγωγίας υψηλών προδιαγραφών. Η διάταξη στο κεντρικό τούνελ του πίσω μέρους ενσωματώνει έναν αποθηκευτικό χώρο που μπορεί να φιλοξενήσει πτυσσόμενα τραπέζια, ένα κουτί με ποτήρια σαμπάνιας ή μια μονάδα ψύξης. Η Mercedes αναφέρει ότι το επιπλέον ύψος των καθισμάτων επιτρέπει στο αμάξωμα του SUV να διαθέτει μεγαλύτερα στηρίγματα για τις γάμπες στα καθίσματα, σε σχέση με τη συμβατική λιμουζίνα.
Μπροστά, υπάρχει μια τεράστια οθόνη MBUX Hyperscreen, με γραφικά ειδικά για τη Maybach, που εκτείνεται σε όλο σχεδόν το πλάτος του ταμπλό. Ενσωματώνει μια οθόνη OLED 12,3 ιντσών για τον συνοδηγό, παρέχοντας τη δική του οθόνη και περιοχή ελέγχου. Το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία εντοπισμού βλέμματος για να συμμορφώνεται με τους κανόνες που αφορούν τη χρήση οθόνης: αν ανιχνεύσει ότι ο οδηγός κοιτάζει την οθόνη του συνοδηγού, καταργεί ορισμένους τύπους περιεχομένου.