Το νέο ηλεκτρικό SUV της Alfa Romeo θα ανταγωνιστεί την BMW iX

Το νέο μεγάλο SUV της Alfa Romeo θα τοποθετηθεί επάνω από τη Stelvio στη γκάμα της ιταλικής μάρκας και η αποκλειστική μας εικόνα δείχνει πώς θα μπορούσε να μοιάζει.

Το νέο ηλεκτρικό SUV της Alfa Romeo θα ανταγωνιστεί την BMW iX

Το νέο μεγάλο SUV της Alfa Romeo θα τοποθετηθεί επάνω από τη Stelvio στη γκάμα της ιταλικής μάρκας και η αποκλειστική μας εικόνα δείχνει πώς θα μπορούσε να μοιάζει.

Η Alfa Romeo σχεδιάζει να λανσάρει μια νέα αμιγώς ηλεκτρική SUV ναυαρχίδα στο δεύτερο μισό της δεκαετίας. Σε συνέντευξή του στους συνεργάτες μας στο Auto Express, ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής μάρκας, Jean-Philippe Imparato, δήλωσε: «Μετά το 2026, θα ανέβουμε (σε μέγεθος), θα φέρουμε στην αγορά το 2027 ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας E (ένα μεγάλο sedan) που θα είναι σπουδαίο για τη Βόρεια Αμερική, και την Ευρώπη. Πιθανότατα να πούμε επίσης, ‘Εντάξει, γιατί όχι και στην Κίνα’; Ξέρετε, με ένα ολοκληρωμένο μοντέλο το 2028».

Αυτό το μοντέλο αναμένεται να είναι ένα πλήρως εξελιγμένο SUV, το οποίο θα τοποθετηθεί στον τομέα της αγοράς που σήμερα καταλαμβάνουν τα Audi Q8 e-tron, Mercedes EQS και BMW iX. Θα συνοδεύει έναν αμιγώς ηλεκτρικό αντικαταστάτη της Stelvio, ο οποίος θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με την Giulia EV.

Εκτιμάται ότι το νέο μοντέλο θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα STLA Large του ομίλου Stellantis, στον οποίο ανήκει η Alfa Romeo. Ο Imparato ανέφερε ότι η Alfa Romeo θα αποκαλύψει πρώτα το μεγάλο sedan, «γιατί όταν κοιτάς το EV, κοιτάς την αυτονομία και αν μιλάς για αυτονομία, μιλάς για sedan». Αυτό υποδηλώνει ότι η μεγαλύτερη αυτονομία του sedan το καθιστά καταλληλότερο για την είσοδο στον τομέα των μεγάλων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η πλατφόρμα STLA Large επιτρέπει τη χρήση μπαταριών χωρητικότητας έως και 118 kWh. Ο Imparato δήλωσε ότι με τη sedan έκδοση, η Alfa Romeo θα στοχεύσει σε αυτονομία περίπου 700 χλμ. Αλλά αυτό το νούμερο πιθανότατα θα μειωθεί στο SUV, δεδομένου του επιπλέον βάρους και του υψηλότερου προφίλ του.

Το SUV πιθανότατα θα χρησιμοποιεί τις ίδιες διαμορφώσεις κινητήρα με το sedan. Θα πρέπει να υπάρχει ένα βασικό μοντέλο με 355 ίππους και ένα μεσαίας κατηγορίας Veloce με περίπου 810 ίππους. Είναι λιγότερο σαφές, ωστόσο, αν θα υπάρξει και ένα SUV αντίστοιχο του αναμενόμενου sedan Quadrifoglio με τριπλό ηλεκτροκινητήρα και περισσότερους από 1.000 ίππους.

Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της Stellantis θα υπάρχει τεχνολογία 800 Volt και ο Imparato δήλωσε ότι αυτό θα επιτρέψει φόρτιση έως 80% «σε περίπου 18 λεπτά». Τα μοντέλα της Alfa Romeo που βασίζονται στην πλατφόρμα STLA Large θα πρέπει επίσης να είναι απολαυστικά στην οδήγηση, σύμφωνα με τον Imparato. Αναφερόμενος στο μεγάλο sedan, είπε: «Η συμβολή των ανθρώπων του πλαισίου είναι καθοριστική. Και πήρα ό,τι έχω από την ομάδα του Balocco (ιδιωτική πίστα δοκιμών της Alfa Romeo) για να παρέχουμε το σωστό επίπεδο ευελιξίας».

Ο επικεφαλής της ιταλικής μάρκας δήλωσε επίσης: «Σχεδιαστικά, όλα είναι κλειδωμένα έως το 2027». Αυτό σημαίνει ότι η εμφάνιση του sedan έχει αποφασιστεί, αλλά αυτή του SUV, που θα κυκλοφορήσει αργότερα, δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Η αποκλειστική μας εικόνα αντικατοπτρίζει την εκτίμησή μας ότι το SUV θα δανειστεί πολλά στιλιστικά στοιχεία από το sedan, αλλά σε ένα ύφος παρόμοιο με τις σημερινές Stelvio και Giulia.

Ακόμη και με μειωμένη ανάγκη για απαγωγή θερμότητας, η εμβληματική μάσκα «Trefoil» της εταιρείας του Τορίνο θα βρίσκεται στο επίκεντρο, πιθανότατα θα είναι καλυμμένη για να μειωθεί η αντίσταση. Τα λεπτά φωτιστικά σώματα LED θα ρέουν μέσα στη μάσκα, δίνοντας στο SUV έναν επιθετικό, σπορ χαρακτήρα.

Σχεδιαστικές πινελιές όπως οι χαρακτηριστικές ζάντες αλουμινίου της Alfa Romeo και ενσωματωμένες χειρολαβές των θυρών θα κάνουν επίσης την εμφάνισή τους στο SUV, ενώ το εσωτερικό θα διαθέτει το πιο πρόσφατο σύστημα infotainment που έχει να προσφέρει η Stellantis, μαζί με δερμάτινες επενδύσεις. Οι τιμές για το μεγάλο SUV αναμένεται να είναι υψηλότερες από αυτές του sedan.

Η παραγωγή δεν θα ξεκινήσει πριν από το 2027 ή ακόμη και το 2028, αλλά μπορούμε ήδη να πούμε ότι ως αντίπαλος των υφιστάμενων αμιγώς ηλεκτρικών SUV, το αυτοκίνητο είναι πιθανό να έχει τιμή που ξεπερνάει τα 110.000 ευρώ. Για να βοηθήσει στη διαφοροποίηση του μεγάλου ηλεκτρικού SUV από το πιο compact μοντέλο με βάση τη Giulia, που βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη, υπάρχει η πιθανότητα η Alfa Romeo να προσφέρει ακόμη και τη δυνατότητα 7 θέσεων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!