Έτοιμο για αποκάλυψη το νέο Audi A5 Avant

Η Audi παρουσιάζει φέτος την επόμενη γενιά του compact executive μοντέλου της, το οποίο θα μετονομαστεί από A4 σε Α5, με φρέσκια σχεδίαση και νέα τεχνολογία.

Έτοιμο για αποκάλυψη το νέο Audi A5 Avant

Η Audi παρουσιάζει φέτος την επόμενη γενιά του compact executive μοντέλου της, το οποίο θα μετονομαστεί από A4 σε Α5, με φρέσκια σχεδίαση και νέα τεχνολογία.

Αυτές οι τελευταίες μας δίνουν την καλύτερη δυνατή ματιά στο νέο Audi A5 Avant και υποδηλώνουν ότι η πλήρης αποκάλυψη του ανταγωνιστή της BMW Σειράς 3 της Audi δεν είναι πολύ μακριά. Παρά την αυξανόμενη γκάμα των SUV με την ονομασία Q της γερμανικής μάρκας, το compact executive αυτοκίνητο θα παραμείνει ένα κομμάτι της γκάμας της, ακόμα και αν αυτό το νέο μοντέλο δεν θα έρθει με αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή e-tron.

Από τις προηγούμενες κατασκοπευτικές φωτογραφίες του επερχόμενου A5 Avant και του πιο σπορ μοντέλου S5 Avant, έχουμε ήδη μια καλή ιδέα για το πώς θα είναι το νέο αυτοκίνητο. Θα υιοθετήσει μια εξελικτική σχεδίαση, βασισμένη στο απερχόμενο μοντέλο με αιχμηρή, καθαρή εμφάνιση.

Το A4 που γνωρίζουμε σήμερα, θα πάρει το όνομα A5 για τις sedan και Avant εκδόσεις, αφού τα μοντέλα της Audi με ζυγό αριθμό στο όνομά τους θα διαθέτουν και αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Ένα παράδειγμα αυτού είναι ότι το επερχόμενο A6 θα γίνει A7 με το επερχόμενο A6 e-tron να αποτελεί την εναλλακτική ηλεκτρική λύση.

Το εικονιζόμενο αυτοκίνητο δοκιμών χρησιμοποιεί αμάξωμα παραγωγής. Συνεπώς, παρά το εκτενές καμουφλάζ, μπορούμε να δούμε ότι η εμπρός μάσκα θα είναι πιο στενή και διαθέτει με ένα σύνολο επιθετικά διαμορφωμένων φωτιστικών σωμάτων. Οι πλευρικές εισαγωγές αέρα βρίσκονται από κάτω και υπάρχει μια φαρδιά κάτω γρίλια.

Οι επιφάνειες κατά μήκος των πλευρών του A5 είναι πιο καθαρές, χωρίς τις έντονες πτυχώσεις των πρόσφατων Audi. Το αυτοκίνητο της δοκιμών έχει ζάντες αλουμινίου με διαμαντένια κοπή και είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε στο πίσω μέρος φώτα έτοιμα για παραγωγή. Μοιάζουν με αυτά που συναντάμε στο σημερινό A3.

Εντοπίσαμε επίσης τη σπορ έκδοση S5 Avant να δοκιμάζεται. Η συνολική σχεδίαση δεν απέχει πολύ από το βασικό μοντέλο, πιθανότατα για να δημιουργηθεί χώρος για την κορυφαία έκδοση επιδόσεων RS5. Υπάρχει ένα νέο ένθετο μάσκας με μοτίβο κυψέλης, μεγαλύτεροι τροχοί, μεγάλα φρένα και σύστημα εξάτμισης με τέσσερις απολήξεις.

Η hot έκδοση RS5 αυτού του αυτοκινήτου θα μπορούσε να είναι ένα από τα τελευταία βενζινοκίνητα station wagon υψηλών επιδόσεων, καθώς η Audi επιδιώκει να λανσάρει τα τελευταία της μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2026.

Προηγούμενες κατασκοπευτικές φωτογραφίες μας έχουν επίσης δώσει μια ματιά στο εσωτερικό του A5. Η πιο πρόσφατη έκδοση του Virtual Cockpit της Audi αποκτά μια μεγαλύτερη οθόνη οργάνων πίσω από το τιμόνι, που είναι ευθύγραμμο στο κάτω μέρος του. Τα στάνταρ μοντέλα θα έχουν πιθανότατα στρογγυλό τιμόνι.

Ενώ μεγάλο μέρος της καμπίνας παραμένει κρυφό, αλλά περιμένουμε να δούμε ένα νέο ταμπλό με λιγότερα φυσικά χειριστήρια. Θα υπάρχει μια αυτόνομη κεντρική οθόνη που θα κάθεται στο ταμπλό και φαίνεται ότι η κεντρική κονσόλα έχει ανασχεδιαστεί με νέους επιλογείς ταχυτήτων. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι το νέο A5 θα διατίθεται μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το νέο Audi A5 του 2023 θα διατηρήσει κινητήρες diesel και βενζίνης

Οι μεγαλύτερες αλλαγές θα συμβούν όμως κάτω από το αμάξωμα. Το επόμενο A5 θα βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα MLB με το σημερινό μοντέλο, αλλά θα τροφοδοτείται από μια σειρά νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης, τους οποίους ο επικεφαλής τεχνικής εξέλιξης της Audi, Oliver Hoffman, περιγράφει ως «τους καλύτερους που έχει λανσάρει ποτέ» η γερμανική μάρκα.

Το μεγαλύτερο μέρος της γκάμας θα βασίζεται σε μια ανανεωμένη έκδοση του πανταχού παρόντος υπερτροφοδοτούμενου 2λιτρου 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα EA888 του ομίλου Volkswagen. Οι αναβαθμίσεις θα περιλαμβάνουν νέους υπερσυμπιεστές μεταβλητής διατομής που ισχυρίζονται ότι βελτιώνουν την απόκριση στο γκάζι και ένα σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλότερης πίεσης.

Το ηλεκτρικό κομμάτι θα διαδραματίσει βασικό ρόλο και στη γκάμα του A5. Ο βενζινοκινητήρας θα προσφέρεται με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt στο κάτω άκρο της γκάμας και με plug-in υβριδικό σύνολο για τις κορυφαίες εκδόσεις. Αυτή η επιλογή θα χρησιμοποιεί πιθανότατα την ίδια μπαταρία 14,4 kWh και ηλεκτροκινητήρα με άλλα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MLB, όπως το Q5.

Θα διατηρηθεί επίσης και επιλογή diesel κινητήρα, αν και πιθανότατα θα παίξει δευτερεύοντα ρόλο σε σχέση με τη νέα σειρά εξηλεκτρισμένων βενζινοκινητήρων της Audi. Ο κύριος όγκος της γκάμας diesel θα πρέπει να βασίζεται στην ίδια υπερτροφοδοτούμενη 2λιτρη 4κύλινδρη μονάδα 204 ίππων που συναντάται και στο SUV Q5.

Το σημερινό S4 έκανε τη μετάβαση από βενζίνη σε diesel το 2019, χρησιμοποιώντας έναν υπερτροφοδοτούμενο 3λιτρο V6 που αποδίδει 347 ίππους και προσφέρει χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα 4,9 δευτερολέπτων. Το νέο αυτοκίνητο θα παράγει σίγουρα περισσότερη ισχύ, αλλά μένει να διαπιστωθεί αν θα διατηρήσει diesel έκδοση υψηλών επιδόσεων.

Η Audi θα μπορούσε επίσης να λανσάρει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του A5 Avant αργότερα στον κύκλο ζωής του αυτοκινήτου, πιθανότατα με την ονομασία A4 e-tron, η οποία θα έδινε στη μάρκα ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Κανένας από τους κύριους αντιπάλους του σημερινού A4 δεν διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το ενδιαφέρον σε αυτή την κατηγορία επικεντρώνεται επί του παρόντος στα sedan, όπως φαίνεται από την BMW i4 και το Tesla Model 3.

Ωστόσο, αν υλοποιηθεί, το αμιγώς ηλεκτρικό A4 e-tron πιθανότατα θα βασίζεται σε διαφορετική πλατφόρμα, επειδή η MLB δεν είναι διαμορφωμένη για να φιλοξενεί ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Πιθανότατα θα χρησιμοποιήσει μια τροποποιημένη έκδοση της πλατφόρμας PPE στην οποία βασίζεται το επερχόμενο A6 e-tron.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!