Τέλος και επίσημα στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Επίσημα πλέον και με την τελική έγκριση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο βγαίνουν εκτός αγοράς από το 2035 τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel.

Τέλος και επίσημα στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035

Επίσημα πλέον και με την τελική έγκριση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο βγαίνουν εκτός αγοράς από το 2035 τα αυτοκίνητα βενζίνης και diesel.

Εγκρίθηκε, με σχετική νομοθεσία από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το «τέλος» των καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης και diesel από το 2035. Έτσι, δόθηκε πλέον το «πράσινο φως» από τους ευρωβουλευτές και μένει μόνο να περάσει και από το Συμβούλιο της ΕΕ, πριν γίνει η δημοσίευση στην Επίσημη Εφημερίδα της Ένωσης.

Έτσι, σύμφωνα με τη νέα οδηγία, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, επιβατικά και επαγγελματικά που πωλούνται στα 27 κράτη μέλη της ΕΕ από το 2035 θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων.

Μέχρι τότε έχουν προγραμματιστεί να τεθούν σε ισχύ δύο ακόμα περιορισμοί, το 2025 και το 2030. Σε αυτές τις χρονιές απαιτείται από τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα φορτηγά να εκπέμπουν κατά 15% λιγότερα CO2 το 2025 και 50% για τα επιβατικά και 55% για τα φορτηγά το 2030.

Για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν από 1.000 έως 10.000 αυτοκίνητα ετησίως ή 1.000 έως 22.000 φορτηγά θα υπάρξει εξαίρεση από τα ενδιάμεσα μέτρα και θα ισχύσουν κατευθείαν η απαγόρευση του 2035.

Η αγορά κινείται ολοταχώς προς τα ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία σύμφωνα με ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έχουν χαμηλότερο κόστος συντήρησης από αυτά με θερμικό κινητήρα, ενώ σε λίγα χρόνια η αγορά ενός ηλεκτρικού οχήματος θα είναι και πιο προσιτή γενικά, αλλά και σε σύγκριση με αυτή ενός με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Φωτογραφία: Intime

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!