Το Ineos Grenadier σε ηλεκτρική downsized εκδοχή

H βρετανική φίρμα ετοιμάζει το επόμενο βήμα της με την μορφή ενός μικρότερου και ηλεκτρικού SUV με σαφή off-road προσανατολισμό

Το Ineos Grenadier σε ηλεκτρική downsized εκδοχή

H βρετανική φίρμα ετοιμάζει το επόμενο βήμα της με την μορφή ενός μικρότερου και ηλεκτρικού SUV με σαφή off-road προσανατολισμό

Mετά το επιβλητικό Ineos Grenadier, η Ineos Automotive ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την εξέλιξη ενός μικρότερου, ηλεκτρικού off-roader το οποίο θα συμπληρώσει την γκάμα της.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες το νέο μικρότερο από το Grenadier μοντέλο αναμένεται να διατεθεί από το 2026 και αφού η Ineos παρουσιάσει μια pickup παραλλαγή του Grenadier η οποία θα προηγηθεί.

Aν και προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου off-roader, η σχεδίαση έχει ήδη κλειδώσει ενώ σύντομα θα ισχύσει το ίδιο για τα χαρακτηριστικά του.

Σε ό,τι αφορά το σχεδιαστικό σκέλος το νέο μοντέλο δεν θα απομακρυνθεί σημαντικά από την σκληροτράχηλη αισθητική του Grenadier, υιοθετώντας την ίδια τετραγωνισμένη λογική που είναι συνυφασμένη με τα off-road SUV αν και, αναμένεται να επωφεληθεί από στοχευμένες διαφοροποιήσεις που συνδυαστικά και με την μικρότερη απόσταση από το έδαφος θα του εξασφαλίσουν καλύτερη αεροδυναμική και κατ΄επέκταση μεγαλύτερη αποδοτικότητα και ηλεκτρική αυτονομία.

Ο επικεφαλής της Ineos Automotive, Sir Jim Ratcliffe δήλωσε σχετικά με το νέο μοντέλο και τις διαφορές του σε σχέση με το Grenadier: «Το σημείο ενδιαφέροντος του Grenadier ήταν οι off-road ικανότητές του. Θεωρώ ότι αυτό είναι ένα στοιχείο που θα διατηρήσουμε όσα μοντέλα και αν προσθέσουμε στην γκάμα μας. Ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο πάνω στο οποία εργαζόμαστε θα έχει αυτονομία 400 χλμ. θα είναι λίγο μικρότερο από το Grenadier ωστόσο η σχέση τους και η σχεδιαστική συνάφειά τους θα είναι έκδηλη. Θα πρόκειται εξάλλου για ένα off-road όχημα άρα εξ ορισμού, βαρύτερο από το μέσο όρο».

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στα πιο «κρίσιμα» μέρη του νέου SUV λέγοντας χαρακτηριστικά και χωρίς περιστροφές ότι: «θα προτιμούσα να έχουμε έναν ηλεκτροκινητήρα αντίστοιχο των ικανοτήτων των θερμικών κινητήρων της BMW που εφοδιάζουν το Grenadier. Αυτό που θα προσφέρουμε θα είναι πάντως ανάλογο των καλύτερων ηλεκτροκίνητων της αγοράς. Εξάλλου, ο κόσμος της ηλεκτροκίνησης αλλάζει με ταχείς ρυθμούς. Έχουμε ήδη αρχιτεκτονικές από 400 έως 800 Volt και θεωρώ ότι η δεύτερη θα επικρατήσει προοδευτικά με δεδομένα τα πλεονεκτήματά της. Ωστόσο εμείς δεν μπορούμε να περιμένουμε να επικρατήσουν τα 800 Volt, καθώς αυτό αναμένεται να συμβεί το 2027 ή το 2028».

Σε ό,τι αφορά το νέο SUV, όπως υπογράμμισε: «το δικό μας κινητήριο σύστημα και την μπαταρία θα είναι ανάλογα αυτών που εφοδιάζουν τις σύγχρονες Mercedes και BMW, στην καλύτερη εκδοχή τους. Κατ΄επέκταση, θεωρώ, ότι η αυτονομία των 400 χλμ. με δεδομένο το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου θα είναι ένα καλό επίτευγμα και το καθιστά ιδιαιτέρως χρηστικό καθώς θα μπορείς να οδηγήσεις από το Λονδίνο ως το Manchester χωρίς περισπασμούς. Πρόθεσή μας δεν είναι να κατασκευάσουμε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να διανύει μόνο μικρές αποστάσεις όπως ισχύει για την πλειονότητα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σήμερα».

Την εξέλιξη του νέου μοντέλου αναμένεται να αναλάβει η Magna Steyr υπό την καθοδήγηση της ομάδας της Ineos Automotive και τον επικεφαλής σχεδιασμού Toby Ecuyer. Αφετηρία για το μοντέλο θα αποτελέσει μια πλατφόρμα skateboard σχεδιασμένη εξαρχής για τις ανάγκες του από την Ineos Automotive που ωστόσο, όπως σημειώνει ο επικεφαλής της Sir Ratcliffe είναι ανοιχτή σε συνεργασίες.

«Η πλατφόρμα skateboard θα είναι μοναδική για το συγκεκριμένο μοντέλο. Δεν πρόκειται να αντλήσουμε τεχνολογία από τρίτους. Έχουμε βέβαια συζητήσεις για συνεργασίες σχετικά με την εξέλιξή τους. Αυτό που έχουμε επίσης είναι μια συγκεκριμένη ιδέα και ένα χρονοδιάγραμμα το οποίο τοποθετεί το λανσάρισμα του μοντέλου το 2026».

Η κατασκευή του νέου μοντέλου δεν θα πραγματοποιηθεί απαραιτήτως στο εργοστάσιο του Hambach όπου κατασκευάζεται το ήδη γνωστό Grenadier όπως αποκάλυψε επίσης ο J. Ratcliffe ο οποίος είπε «Θεωρώ ότι πρέπει να έχουμε παρουσία σε διαφορετικά σημεία του κόσμου. Ωστόσο δεν είμαι σίγουρος ακόμα για το που θα κατασκευάζουμε το ηλεκτρικό μοντέλο. Η απόφαση δεν έχει ληφθεί».

Μια απόφαση που έχει κλειδώσει αλλά δεν είναι ανακοινώσιμη είναι η ονομασία του καθώς όπως σημείωσε ο επικεφαλής της Ineos, «έχουμε καταλήξει σε ένα πολύ έξυπνο όνομα για το ηλεκτρικό μοντέλο ωστόσο δεν θα σας το πω ακόμα, αλλά είναι αυτό που θα επιδιώξουμε να κατοχυρώσουμε».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!