Στις αρχές του 2022, η ιαπωνική φίρμα ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να ξεκινήσει την μαζική παραγωγή των πιο αποδοτικών, μπαταριών στερεού τύπου, από το 2028. Πριν συμβεί αυτό για λόγους που έχουν σχέση με την ομαλοποίηση της παραγωγής τους, η Nissan θα κατασκευάσει μια πιλοτική μονάδα παραγωγής η οποία αναμένεται να ξεκινήσει την λειτουργία της ήδη από το 2025 με την προοπτική να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες βελτιώσεις, ένα χρόνο αργότερα.
Με αφορμή τα παραπάνω δεδομένα, ο επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της Nissan στην Ευρώπη, David Moss, παρουσίασε τα πλεονεκτήματα και ορισμένα από τα κρίσιμα στοιχεία που αφορούν την συγκεκριμένη τεχνολογία η οποία, υπόσχεται να κάνει, σαφώς ελκυστικότερη την ηλεκτροκίνηση.
Πρώτο και κύριο χαρακτηριστικό των μπαταριών στερεού τύπου είναι η μείωση των χρόνων φόρτισης καθώς η σύστασή τους θα καθιστά εφικτή την πραγματοποίηση της διαδικασίας αναπλήρωσης ενέργειας με τάση έως και 400 kW. Σε σχέση με τις «σημερινές» μπαταρίες ιόντων λιθίου, οι στερεού τύπου αναμένεται να προσφέρουν τη διπλάσια ενεργειακή πυκνότητα το οποίο αποτελεί το ζητούμενο για την Nissan, όπως επίσης και η σημαντική περιστολή του κόστους παραγωγής τους με την ιαπωνική φίρμα να στοχεύει στο ήμισυ, σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.
Σε ό,τι αφορά την πρόοδο της εξέλιξης των μπαταριών, δια χειρός Nissan, η ιαπωνική φίρμα συνεργάζεται με επιστήμονες από το Παν/μιο της Οξφόρδης και έχουν ήδη εξελίξει πρωτότυπα μπαταριών στερεού τύπου σε κυβοειδείς κυψέλες 10 εκ., σχήμα και διάσταση την οποία αναμένεται να διατηρήσουν και κατά την μαζική παραγωγή τους.
Σύμφωνα με τον D. Moss η προοδευτική αντικατάσταση των μπαταριών με υγρούς ηλεκτρολύτες από τις νέες στερεού τύπου θα επιτρέψουν και τη διάθεση μεγάλων pickup και SUV με αμιγή ηλεκτροκίνηση. Σε ό,τι αφορά το πρώτο η Nissan έχει ήδη εκφράσει τις προθέσεις της να λανσάρει ένα ηλεκτρικής τεχνολογίας pickup με προορισμό την αγορά των ΗΠΑ, όταν το επιτρέψει η τεχνολογία των μπαταριών.
Να διευκρινιστεί ότι οι νέου τύπου μπαταρίες προϋποθέτουν τον πλήρη ανασχεδιασμό των αρχιτεκτονικών κάτι που σημαίνει ότι θα αναλάβουν να εφοδιάσουν μια νέα γενιά ηλεκτρικών μοντέλων, σχεδιασμένων εξαρχής με διαφορετικά κριτήρια.
Πλην των σχεδίων για μπαταρίες στερέου τύπου, επίκειται επίσης μια νέα γενιά μπαταριών ιόντων λιθίου η οποία αναμένεται στα μέσα της δεκαετίας καθώς όπως εκτιμά ο David Moss τα δύο τεχνολογικά είδη μπαταριών θα συνυπάρξουν για αρκετό χρονικό διάστημα.
Να σημειωθεί πάντως ότι εκτός από την Nissan στην κούρσα εξέλιξης μπαταριών στερεού τύπου έχουν αποδυθεί επίσης η Toyota η οποία μάλιστα έχει υποσχεθεί να λανσάρει αντίστοιχης τεχνολογίας συστοιχίες από το 2025 αλλά και η BMW η οποία εξίσου θα ξεκινήσει την πιλοτική παραγωγή τους εντός της χρονιάς με την προοπτική να παρουσιάσει ένα αντίστοιχης τεχνολογίας πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα το 2025.