Στον όμιλο Toyota παραμένουν τα σκήπτρα πωλήσεων για το 2022

Ο ιαπωνικός όμιλος αποσπά για τρίτη συνεχόμενη χρονιά την πρώτη θέση πωλήσεων.

Στον όμιλο Toyota παραμένουν τα σκήπτρα πωλήσεων για το 2022

Ο ιαπωνικός όμιλος αποσπά για τρίτη συνεχόμενη χρονιά την πρώτη θέση πωλήσεων.

Παρά τις αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα ο όμιλος Toyota κατάφερε, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά να αποσπάσει τον τίτλο του κατασκευαστή με τις υψηλότερες πωλήσεις παγκοσμίως για το 2022. Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση ο όμιλος Toyota περιλαμβανομένων και των μικρότερων θυγατρικών του, Daihatsu και Hino, διέθεσε 10.483.024 μονάδες σε παγκόσμιο επίπεδο κατά τη διάρκεια του 2022.

Αν και το συγκεκριμένο μέγεθος είναι οριακά μειωμένο σε σχέση με το 2021 κατά 0,1% με φόντο τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, η υπερέκθεση του ομίλου VW στα ζητήματα που σημάδεψαν το 2022 (έλλειψη ημιαγωγών, πόλεμος στην Ουκρανία και τα lockdown στην Κίνα η οποία αποτελεί από τις σημαντικότερες αγορές του γερμανικού ομίλου) κατέστησαν σχετικά εύκολη την πρωτιά του ιαπωνικού ομίλου, καθώς το VW Group κατέγραψε την χειρότερη επίδοσή του (8,3 εκ. οχήματα) σε διάστημα δεκαετίας και πλέον, ακριβώς λόγω των παραπάνω ζητημάτων.

Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Toyota παρά το γεγονός ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 0,1% η συνολική παραγωγή του ουσιαστικά αυξήθηκε κατά 5,3% σε 10.610.604 μονάδες με την ομώνυμη φίρμα να είναι κυρίως υπεύθυνη για την συγκεκριμένη αύξηση καθώς παρήγε 5,2% περισσότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το 2021 με το αντίστοιχο μέγεθος να ανέρχεται σε 9.026.713 μονάδες.

Σε ό,τι αφορά τον παγκόσμιο χάρτη παραγωγής Toyota, αξίζει να σημειωθεί ότι στην χώρα προέλευσής της φίρμας και του ομίλου, η παραγωγή μειώθηκε κατά 7,7% σε 2.656.009 αυτοκίνητα ενώ αντιθέτως, εκτός ιαπωνικών συνόρων, η παραγωγή αυξήθηκε σημαντικά κατά 11,7% σε 6.370.704 μονάδες, αντισταθμίζοντας έτσι και με το παραπάνω τις «απώλειες» στην αγορά προέλευσής της.

Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους αγορές, αξίζει να σημειωθεί ότι παρά το παγκόσμιο στέμμα της η Toyota έχασε την πρωτιά στις ΗΠΑ όπου διέθεσε 2.108.458 μονάδες έναντι 2.274.088 αυτοκινήτων του «αυτόχθονα» ομίλου GM ο οποίος πήρε και τα πρωτεία για τη συγκεκριμένη αγορά το 2022.

Φυσικά ο ιαπωνικός όμιλος δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος από την κρίση ημιαγωγών και τις αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα. Βάσει των τελευταίων εξελίξεων, το εργοστάσιο της Toyota στην Τσεχία όπου κατασκευάζονται τα Aygo X και Yaris θα διακόψει τη λειτουργία του από τα τέλη Ιανουαρίου και για ένα μήνα ενώ όπως έχει ανακοινώσει η Toyota η παραγωγή θα επαναπροσδιορίζεται σε μηνιαία βάση και για το 2023 λόγω των ελλείψεων που παρατηρούνται, εξ ου και οι προβλέψεις για τη χρονιά που διανύουμε είναι μάλλον συγκρατημένες, καθώς ο όμιλος Toyota ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει και θα διαθέσει 10,6 εκ. οχήματα, μέγεθος αντίστοιχο του 2021.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!