Το βάρος των νέων μονοθεσίων της Formula 1 για το πρωτάθλημα του 2022 αναμένεται να φτάσει τα 790 κιλά (με τα φετινά να ζυγίζουν 750 κιλά) σπάζοντας έτσι κάθε παλαιότερο ρεκόρ. Οι βαρύτερες υβριδικές μονάδες ισχύος, σε συνδυασμό με το halo και τις βελτιωμένες δομές ασφαλείας, έχουν συμβάλει τα τελευταία χρόνια σε αυτό.
Την αντίθεσή του σε αυτή την τάση, εξέφρασε ο πρωταθλητής, Lewis Hamilton: “Δεν αντιλαμβάνομαι το λόγο της αύξησης του βάρους, από τη στιγμή που λέμε ότι θέλουμε να στηρίξουμε τη βιώσιμη ενέργεια ενώ μάλιστα το ίδιο το άθλημα έχει στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση. Από τη στιγμή που αυξάνουμε το βάρος, μοιραία θα χρησιμοποιούμε και περισσότερη ενέργεια και αυτό δε συνάδει με την όλη κατάσταση”. Εκτός από την αύξηση του βάρους, τα μονοθέσια τείνουν να γίνονται όλο και μεγαλύτερα σε διαστάσεις.
Τι κάνουν; Όλα τα κουμπιά και οι διακόπτες στο τιμόνι της F1
- Δίλημμα Citroen C3: Βενζίνη με 16.900 € ή ηλεκτρικό με 18.900 €
- Τι πρέπει να έχει ένα μοντέλο για να αναδειχθεί "Αυτοκίνητο της χρονιάς";
- Πλούσιο, αυτόματο και χαρισματικό Premium C-SUV με τιμή 37.980 €
- 7 SUV “Game Changers” της ελληνικής αγοράς
- Peugeot 3008: Διαθέσιμο με προνομιακή χρηματοδότηση και επιδότηση αγοράς
- Ηλεκτρικό SUV για όλους με τιμή από 29.700 € και όφελος έως 14.000 €
“Τα ελαφρύτερα μονοθέσια ήταν περισσότερο ευκίνητα και αυτό μας βοηθούσε στο να τα χειριστούμε. Αυτό το διαπιστώνουμε ακόμη περισσότερο, σε πίστες όπως το Baku και το Monaco”, συμπλήρωσε ο Hamilton.
Ο βετεράνος πλέον Kimi Raikkonen ισχυρίζεται πως η αύξηση του βάρους έγινε σταδιακά.
Ωστόσο, η διαφορά γίνεται κάτι παραπάνω από αισθητή, όταν κάποιος συγκρίνει τα σημερινά μονοθέσια με εκείνα του παρελθόντος. “Αν κάποιος τοποθετήσει τα τωρινά μονοθέσια δίπλα στα παλιά, θα καταλάβει ότι υπάρχει μεγάλη απόκλιση. Κάποια από τα παλαιότερα ήταν πραγματικά μικρά σε μέγεθος”, λέει ο οδηγός της Alfa Romeo. “Νομίζω επίσης ότι η αγωνιστική προσέγγιση δεν έχει αλλάξει πολύ από τα μέσα της δεκαετίας του 2000. Απλά έχουν ξοδευτεί πολλά χρήματα για αλλαγές ενώ στην πραγματικότητα βρισκόμαστε στο ίδιο σημείο”.