Mε την νέα Χ1 να έχει ήδη συστηθεί, την νέα γενιά της Χ2 να βρίσκεται ήδη σε διαδικασία δοκιμών εξέλιξης, το επόμενο «hot» SUV μοντέλο που παίρνει σειρά για την αντικατάσταση του από τη νέα γενιά του είναι η Χ3 η οποία σε κάθε περίπτωση δεν θα πρέπει να αναμένεται να δώσει «σημεία ζωής» πριν τα τέλη του 2024.
Όπως ισχύει και για το νέο μικρότερο SUV στην γκάμα των Βαυαρών, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται και για την Χ3 η αύξηση των διαστάσεών της που με την σειρά της θα προσφέρει περισσότερη άνεση και χρηστικότητα ενώ εξίσου αναμενόμενη θα πρέπει να θεωρείται, αφενός, η ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην ψηφιακή τεχνολογία αλλά και η ευρύτερη γκάμα επιλογών σε ό,τι αφορά τα κινητήρια σύνολα.
Παρά το γεγονός ότι η νέα Χ3 θα είναι επί της ουσίας διαθέσιμη από τα μέσα της δεκαετίας και εφεξής, η BMW θα διατηρήσει στις επιλογές της τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, μια επιλογή λίγο έως πολύ αναμενόμενη που φυσικά σχετίζεται με την «κρισιμότητα» και την ευρεία αποδοχή του μοντέλου.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι θα απαρνηθεί την ήδη υφιστάμενη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση iX3 η οποία προδιαγράφεται ακόμα πιο πληθωρική σε επιλογές. Για να συμβούν όλα τα παραπάνω, η επικρατέστερη εκδοχή είναι η νέα Χ3 να αξιοποιήσει δύο διαφορετικές αρχιτεκτονικές, μία για την συμβατική με κινητήρες εσωτερικής καύσης εκδοχή της και μία για τις ηλεκτροκίνητες εκδόσεις της iX3.
Για την ακρίβεια, βάσει των διαθέσιμων πληροφοριών, οι εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης, diesel αλλά οι plug-in hybrid θα αξιοποιήσουν ως αφετηρία μια εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας CLAR όπου βασίζεται και η ήδη γνωστή Χ3. Αντιθέτως, η iX3 θα «περιμένει» και θα αξιοποιήσει την νέα αρχιτεκτονική Neue Klasse η οποία θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της στην αθέατη πλευρά της νέας Σειράς 3 το 2025 με την iX3 να αποτελεί το δεύτερο μοντέλο που θα χρησιμοποιήσει την νέα αρχιτεκτονική η οποία αποτελεί το μέλλον των προϊόντων της BMW.
Σε ό,τι αφορά τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, εκτεταμένη προδιαγράφεται η χρήση βελτιωμένης ήπιας υβριδικής τεχνολογίας με την μορφή παράλληλου επικουρικού κυκλώματος 48 Volt το οποίο θα λειτουργεί περισταλτικά για τα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
Ειδικότερα, εφαλτήριο για την γκάμα (και) της νέας Χ3 αναμένεται να αποτελέσει η έκδοση xDrive 20i με δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα και βελτιωμένο σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας η οποία αναμένεται χάρη στις αναβαθμίσεις στην τεχνολογία mild hybrid και τον κινητήρα αναμένεται να προσφέρει μεγαλύτερη των 184 ίππων ισχύ αλλά και περισσότερα οφέλη σε όρους εξοικονόμησης ενέργειας. Αντιστοίχως, οι επιλογές diesel θα ξεκινούν από την επίσης mild hybrid έκδοση xDrive 20d η οποία αναμένεται να προσφέρει ανάλογες βελτιώσεις.
Ψηλότερα στην γκάμα, θα τοποθετηθούν κινητήρες βενζίνης και diesel 3,0 λίτρων πάντα σε συνδυασμό με ήπια υβριδική τεχνολογία με τις αντίστοιχες εκδόσεις να υιοθετούν τα διακριτικά M Performance και να έχουν πιο σπορ προσανατολισμό. Αναλυτικότερα, και με βάση την γκάμα της γνωστής Χ3, οι εκδόσεις M40i και M40d αναμένεται να προσφέρουν ισχύ που θα ξεκινά λίγο πάνω από τους 340 ίππους και θα φτάνει έως και 360 και πλέον ίππους.
Κοινή συνισταμένη όλων των εκδόσεων θα αποτελεί το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και φυσικά το σύστημα τετρακίνησης xDrive. Σε ό,τι αφορά την plug-in υβριδική έκδοση 30e δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται η αξιοποίηση μιας μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταρίας η οποία θα υπόσχεται αυτονομία που δεδομένα θα ξεπερνά τα 50 χλμ. με δεδομένο και ότι οι αντίστοιχης τεχνολογίας εκδόσεις της πιο πρόσφατης νέας γενιάς της GLC προσφέρουν αυτονομία έως και 120 χλμ.
Παράλληλα η αύξηση των διαστάσεων του μοντέλου αναμένεται να επιφέρει σημαντικές βελτιώσεις σε επίπεδο άνεσης και ευρυχωρίας, αλλά και να ενισχύσει την χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ που τώρα ξεκινά από τα 550 λίτρα. Η επιπλέον άνεση θα ενισχυθεί και από την παρουσία ψηφιακής τεχνολογίας σε βελτιωμένη εκδοχή με κυρίαρχο το νέο σύστημα infotainment που θα ενσωματώνει περισσότερες δυνατότητες σε επίπεδο συνδεσιμότητας και υπηρεσιών on demand.
Σε ό,τι αφορά την ηλεκτρική iX3, εκτός από την νέα αρχιτεκτονική, ή μάλλον για την ακρίβεια με την συνδρομή της, η νέα γενιά θα επωφεληθεί από τους νέας, έκτης γενιάς και πιο αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες της BMW. Αυτοί θα τροφοδοτούνται από επίσης νέας γενιάς μπαταρίες οι οποίες όπως έχει ανακοινώσει επίσης η BMW θα υιοθετούν κυλινδρικό σχήμα επιτρέποντας μια αποδοτικότερη διάταξη η οποία με την σειρά της θα επιτρέπει έως κατά 30% περισσότερη αυτονομία σε σχέση με την υφιστάμενη τεχνολογία μπαταριών που εφοδιάζει αυτοκίνητα όπως το i4.
Σε απόλυτα μεγέθη, οι συγκεκριμένης τεχνολογίας μπαταρίες θα μπορούν να προσφέρουν αυτονομία άνω των 800 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση κάτι που αναμένεται να ισχύσει και για την Χ3. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει ακόμα μεγαλύτερα περιθώρια σε όρους αυτονομίας αν και η BMW δεν πρόκειται να επιδιώξει περισσότερα στην περίπτωση της Χ3 καθώς όπως έχει δηλώσει ο τεχνικός διευθυντής της BMW, Frank Webber, δεν είναι απαραίτητο για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας της Χ3.
Οι νέες μπαταρίες θα συνοδεύονται και από ένα ικανότερο κύκλωμα φόρτισης, μια αρχιτεκτονική 800 Volt η οποία θα φροντίζει να μειώσει τους χρόνους φόρτισης κατά επίσης 30% με την αναπλήρωση της ενέργειας από 10-80% να απαιτεί περίπου 25 λεπτά σε με τάση 250 KW.
Aναμενόμενα οι πολλαπλές βελτιώσεις θα έχουν αντίκτυπο και στις τιμές της νέας γενιάς της Χ3 που θα κινηθούν ανοδικά τόσο για την περίπτωση των συμβατικών όσο και των ηλεκτρικών εκδόσεων και ανεξαρτήτως από τις ανοδικές τάσεις που παρατηρούνται στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας.