Σε ηλεκτρική τροχιά (και) το Land Rover Defender

Η βρετανική φίρμα εξελίσσει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Defender η οποία αναμένεται να αποτελέσει μέρος της γκάμας από το 2025 στο πλαίσιο της ανανέωσής του

Σε ηλεκτρική τροχιά (και) το Land Rover Defender

Η βρετανική φίρμα εξελίσσει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Defender η οποία αναμένεται να αποτελέσει μέρος της γκάμας από το 2025 στο πλαίσιο της ανανέωσής του

H νέα και σημαντικά αναβαθμισμένη γενιά του Defender έκανε την εμφάνισή της μόλις το 2020, με την Land Rover να ετοιμάζει ήδη το επόμενο βήμα για το εμβληματικό off-roader το οποίο αναμένεται να αποκτήσει ηλεκτροκίνητες εκδόσεις στο πλαίσιο της ανανέωσής του, το 2025. Αξίζει να σημειωθεί ότι βάση ασφαλών πληροφοριών, η βρετανική φίρμα δεν θα περιοριστεί σε μία ηλεκτρική έκδοση, προσφέροντας αντίστοιχες τεχνολογίας εναλλακτικές για το σύνολο της γκάμας εκδόσεων με κάθε μία από τις σειρές 90, 110 και 130 να αποκτούν ηλεκτρικό alter ego.

Σε ό,τι αφορά τις τεχνολογικές διατυπώσεις που θα επιτρέψουν την συγκεκριμένη εξέλιξη, το Defender αναμένεται να πραγματοποιήσει την μετάβαση από την αρχιτεκτονική D7 Premium Lightweight όπου βασίζεται τώρα στην προηγμένης τεχνολογίας MLA Flex η οποία μπορεί να υποστηρίξει τόσο συμβατικούς κινητήρες όσο και ηλεκτρικά σύνολα και ήδη φιλοξενεί τα Range Rover και RR Sport. Εξάλλου, η βρετανική φίρμα ετοιμάζει επίσης ηλεκτρικές εκδόσεις για τα δύο τελευταία οι οποίες αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους από το 2024.

Η μετάβαση στη νέα πλατφόρμα για το Defender αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της ανανέωσής του κάτι που σημαίνει ότι, βάσει των συνηθειών της Land Rover, δεν πρόκειται να συνοδεύεται από κοσμογονικές αλλαγές σε επίπεδο σχεδίασης εστιάζοντας στην τεχνολογία. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί άλλωστε και με το Discovery Sport το οποίο, «άλλαξε» δάπεδο το 2019 στο πλαίσιο της ανανέωσής του.

Με αυτό δεδομένο η νέα αρχιτεκτονική αλλά και η ηλεκτρική τεχνολογία δεν αναμένεται να παραλλάξει σημαντικά ούτε την εμφάνιση ούτε και τις αναλογίες του Defender.

Aυτό αντιθέτως που πρόκειται να αλλάξει ως ένα βαθμό είναι το εσωτερικό του με κυρίαρχη την ενσωμάτωση νέων, μεγαλύτερων οθονών για το infotainment και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων οι οποίες και θα εμπλουτιστούν με νέες δυνατότητες αλλά και ενδείξεις όπως θα επιβάλλουν οι νέες ηλεκτρικές εκδόσεις. Επίσης η βρετανική φίρμα αναμένεται να αυξήσει την «περιεκτικότητα» του θαλάμου επιβατών σε βιώσιμα υλικά και ανακυκλωμένες πρώτες ύλες καθώς αυτό έχει δηλώσει ήδη ότι σκοπεύει να ακολουθήσει μια διαφορετική προσέγγιση στον συγκεκριμένο τομέα.

Σε ό,τι αφορά τις περιώνυμες off-road δυνατότητες του Defender και συγκεκριμένα των ηλεκτρικών του εκδόσεων, οι μηχανικοί της φίρμας διατείνονται ότι η ηλεκτρική τεχνολογία αναμένεται να ενισχύσει αυτή την πλευρά του μοντέλου, προσφέροντας περισσότερο έλεγχο στην απόδοση της ισχύος με την συνδρομή λογισμικού αλλά και ενός ευφυούς συστήματος διαχείρισης ροπής. Επιπλέον, η ηλεκτρική τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα χάραξης ενός εντελώς επιπέδου κάτω τμήματος το οποίο με τη σειρά του θα καθιστά ακόμα μεγαλύτερη την απόσταση από το έδαφος.

Προς το παρόν δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών Defender ή των Range Rover, ωστόσο, πηγές προσκείμενες στο ζήτημα αναφέρουν ότι θα αξιοποιηθεί μπαταρία 100 kWh καθώς η νέα πλατφόρμα μπορεί να φιλοξενήσει «άνετα» μια μπαταρία αντίστοιχου μεγέθους, προσφέροντας αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 480 χλμ.

Αν και όπως αναφέραμε δεν θα υπάρξουν ριζικές αλλαγές στη σχεδίαση, οι μειωμένες απαιτήσεις ψύξης αναμένεται να οδηγήσουν στην αναθεώρηση της όψης του ηλεκτρικού Defender από όπου θα εκλείψουν οι εισαγωγές αέρα τουλάχιστον όπως τις γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Με δεδομένο τον εξηλεκτρισμό του Defender και του γεγονότος ότι κατασκευάζεται στις ίδιες γραμμές παραγωγής με το Discovery με το οποίο μοιράζεται πολλά κοινά χαρακτηριστικά, αυτονόητα θα πρέπει να περιμένουμε ηλεκτρικές εκδόσεις και για το δεύτερο.

Ενδεικτικές είναι οι δηλώσεις του τέως επικεφαλής της Land Rover, Τhierry Bollore, ο οποίος είχε τονίσει σχετικά «Βρισκόμαστε σε διαδικασία επανεφεύρεσης του Discovery. Πιστεύουμε ότι υπάρχει χώρος για αυτό, ωστόσο πρέπει να είμαστε δημιουργικοί καθώς πρέπει να κατασκευάσουμε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο για… εκλεκτικές οικογένειες. Το Discovery οφείλει και πρέπει να έχει το συγκεκριμένο ρόλο που τείνει να εξαφανιστεί από την αγορά –τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την πολυτελή κατηγορία. Το Discovery θα είναι ακριβώς αυτό».

Παρά την αποχώρηση του T. Bollore με τον πρώην CFO της Jaguar Land Rοver, Adrian Martell να εκτελεί προς το παρόν χρέη και καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου, το σχέδιο Reimagine των δύο εταιρειών το οποίο προβλέπει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της Land Rover ως το τέλος της δεκαετίας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και αναμένεται να πραγματοποιηθεί βάσει του αρχικού σχεδιασμού. Εξάλλου ήδη 65% των πωλήσεων των Jaguar Land Rover αφορά ήπιες υβριδικές, plug-in υβριδικές αλλά και ηλεκτρικές εκδόσεις (Jaguar I-Pace) μοντέλων κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει ήδη μια γερή βάση αποδοχής για το ηλεκτρικό μέλλον.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!