Με φόρα 600+ ίππων η ηλεκτροκίνητη Porsche Macan

Η ηλεκτρική παραλλαγή της Macan θα θέσει νέα δεδομένα τόσο για όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για το γερμανικό SUV αλλά και για την ηλεκτροκίνηση δια χειρός Porsche

Με φόρα 600+ ίππων η ηλεκτροκίνητη Porsche Macan

Η ηλεκτρική παραλλαγή της Macan θα θέσει νέα δεδομένα τόσο για όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για το γερμανικό SUV αλλά και για την ηλεκτροκίνηση δια χειρός Porsche

To γεγονός ότι η Porsche εξελίσσει μια ηλεκτροκίνητη παραλλαγή της Macan δεν αποτελεί πλέον «κοινό μυστικό», για την ακρίβεια ούτε καν μυστικό με δεδομένο ότι η γερμανική φίρμα έχει φροντίσει να δημοσιοποιήσει ήδη εικόνες από τις δοκιμές εξέλιξης της επίμαχης έκδοσης.

Ωστόσο, νέα στοιχεία που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, συμπληρώνουν ορισμένα ακόμα κομμάτια του παζλ που θα συνθέσει την νέα ηλεκτρική πραγματικότητα της νέας Macan.

Ξεκινώντας εκ των ένδον αφετηρία για το αμιγώς ηλεκτρικό SUV θα αποτελέσει αρχιτεκτονική του ομίλου VW, Premium Platform Electric σε μια νέα εξελιγμένη εκδοχή η οποία αφενός θα εξασφαλίσει πρόσβαση στο κύκλωμα φόρτισης των 800 Volt αλλά, κυρίως, θα επιτρέψει στους μηχανικούς της γερμανικής φίρμας να διασφαλίσουν ότι η οδική συμπεριφορά -και- της ηλεκτροκίνητης Macan θα «έχει τα αδιάψευστα χαρακτηριστικά μιας αυθεντικής Porsche».

Η νέα αρχιτεκτονική αναμένεται να φιλοξενεί ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ με συνδυαστική ισχύ που θα ξεπερνά τους 600 ίππους και τα 1.000 Nm ροπής. Οι ηλεκτροκινητήρες αναμένεται να τροφοδοτούνται από πρισματικών κυψελών  μπαταρία 100 KWh η οποία χάρη στις εξελίξεις που έχουν συντελεστεί, αναμένεται να προσφέρει τη δυνατότητα επαναφόρτισης σε ταχύτερους ρυθμούς ακόμα και από την Taycan η οποία επιτρέπει την αναπλήρωση της ενέργειας με τάση έως και 270 kW.

Επίσης, σύμφωνα με τις συστάσεις, το κύκλωμα φόρτισης θα επωφελείται από ένα ευφυές σύστημα, ανάλογο ορισμένων smartphones το οποίο ουσιαστικά, όταν αντιλαμβάνεται σύνδεση σε φορτιστές 400 Volt θα μεταβάλλει τον τρόπο φόρτισης των μπαταριών «χωρίζοντας τες» σε συστοιχίες των 400 Volt και φορτίζοντας τες κατ΄αυτόν τον τρόπο με άμεσα οφέλη σε ό,τι αφορά τη συνολική διάρκεια της φόρτισης.

Ένα από τα στοιχεία που επίσης έχει ανακοινώσει η Porsche είναι ότι εκτός από την αυτονόητη παρουσία ενεργής ανάρτησης και του συστήματος PASM, η ανάρτηση της ηλεκτρικής Macan θα διαθέτει αμορτισέρ με δύο βαλβίδες, στοιχείο που κατά τoν υπεύθυνο εξέλιξης για το πλαίσιο της Macan, Dominik Hartman: «θα προσφέρει μεγαλύτερο εύρος ρυθμίσεων ενώ η διαφορά είναι αντιληπτή σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο μοντέλο το οποίο εφοδιάζεται με ενεργή ανάρτηση PASM».

Σε ό,τι αφορά τη διάταξη της ανάρτησης, θα αποτελείται από διπλά ψαλίδια στον μπροστινό άξονα και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω ενώ δεδομένα η Macan θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε ελατήρια από χάλυβα και φυσικά αερανάρτηση. Εξίσου αναμενόμενα, όταν δεν απαιτείται η συνδρομή δεύτερου μοτέρ, ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας θα απεμπλέκεται από τη διαδικασία όπως συμβαίνει και στην Taycan.

Για τους προφανείς λόγους ανάμεσα στις προδιαγραφές της Macan θα συγκαταλέγεται και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα. Το παρών αναμένεται να δώσει και σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο θα συμβάλλει στην ευελιξία σε αστικές συνθήκες, ενισχύοντας παράλληλα την δυναμική σε υψηλές ταχύτητες.

Ένα άλλο στοιχείο που θα αποτελέσει ένα από τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρικής Macan είναι το μεγαλύτερο μεταξόνιο το οποίο, σύμφωνα με τις συστάσεις θα καθιστά άνετη την φιλοξενία ενηλίκων στο πίσω κάθισμα ακόμα και αν το ύψος του φτάνει τα 2,0 μέτρα, όπως έχει επισημάνει ο Dominik Hartman.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, η πρεμιέρα της ηλεκτρικής Macan αναμένεται να πραγματοποιηθεί το δεύτερο μισό του 2023.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!