Μunro MK_1: Σκληροτράχηλη ηλεκτροκίνηση

Το ΜΚ_1 της σκωτσέζικής Munro συστήνεται ως το ικανότερο ηλεκτροκίνητο 4Χ4, συνδυάζοντας αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία και σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά

Μunro MK_1: Σκληροτράχηλη ηλεκτροκίνηση

Το ΜΚ_1 της σκωτσέζικής Munro συστήνεται ως το ικανότερο ηλεκτροκίνητο 4Χ4, συνδυάζοντας αμιγώς ηλεκτρική τεχνολογία και σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά

Με εξαίρεση την Rivian, το προς το παρόν «άφαντο» Cybertruck και κάποιες αυτοσχέδιες μετατροπές, τα τετρακίνητα off-road αξιώσεων δεν είναι αυτό που θα αποκαλούσε κανείς πολυπληθή κατηγορία.

Παρ΄όλα αυτά για εκείνους που επιθυμούν να συνδυάσουν τις περιπετειώδεις μετακινήσεις με τον σεβασμό προς το περιβάλλον η Munro δίνει την απάντηση με το Mk_1 το οποίο απευθύνεται σε όσους έχουν ιδιαιτέρως υψηλές απαιτήσεις σε ό,τι αφορά τις εκτός ασφάλτου αναζητήσεις.

Σύμφωνα με τις συστάσεις το ηλεκτροκίνητο off-roader θα είναι διαθέσιμο με δύο επιλογές ισχύος σε ό,τι αφορά τον ηλεκτροκινητήρα και ισάριθμες για την μπαταρία. Αναλυτικότερα, οι δυνητικοί αγοραστές του θα μπορούν να επιλέξουν ηλεκτρικό μοτέρ με απόδοση 300 ή 380 ίππων σε συνδυασμό με μπαταρίες 61 ή 82 kWh σε ό,τι αφορά την χωρητικότητά τους.

Η μέγιστη αυτονομία διαμορφώνεται σε 306 χλμ. ενώ με δεδομένο τον προσανατολισμό του τετράτροχου και το γεγονός ότι στις off-road εξορμήσεις δεν έχουν τόση σημασία η αποστάσεις αλλά η διάρκεια, η Munro σημειώνει ότι η ενέργεια της μεγαλύτερης μπαταρίας είναι αρκετή για 16 ώρες διαδρομών.

Να σημειωθεί ότι το κύκλωμα φόρτισης της μπαταρίας μπορεί να υποστηρίξει την αναπλήρωση της ενέργειας με τάση έως 100 kW σε ταχυφορτιστή DC, ενώ η επαναφόρτιση από το 15-80% απαιτεί μόλις 36 λεπτά. Με την αξιοποίηση του φορτιστή 22 kW AC, η φόρτιση απαιτεί περίπου τρεις ώρες. Επίσης, η Munro εγγυάται ότι η μπαταρία θα διατηρήσει το 80% της αρχικής απόδοσης της και μετά από οκτώ χρόνια ή 160.000 χλμ.

Το MK_1 προσφέρει επίσης τη δυνατότητα ρυμούλκησης βάρους έως και 3,5 τόνους ενώ οι μεταφορικές του δυνατότητες προσδιορίζονται σε 1,0 τόνο. Από χωροταξικής άποψης, ο χώρος έχει διαστάσεις ευρωπαλέτας.

Η ισχυρότερη έκδοση Performance υπόσχεται χάρη στην αμεσότητα στην απόδοση της ροπής των 700 Nm, επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,9 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, με δεδομένες τις ιδιαιτερότητες της κατασκευής η μέγιστη ταχύτητα διαμορφώνεται σε μόλις 130 χλμ./ώρα.

Να σημειωθεί ότι το MK_1 βασίζεται σε ένα πλαίσιο σκάλας και συνδυάζεται με κεντρικό μπλοκέ διαφορικό ή προαιρετικά με δύο διαφορικά, ένα για κάθε άξονα, επιλογή που συνδυάζεται και με το κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων. H απόσταση από το έδαφος προσδιορίζεται στο γενναιόδωρο μέγεθος των 48,0 εκατοστών και το επιβλητικό off-roader μπορεί να αντιπαρέλθει βάθος νερού έως και 80 εκ. Οι κρίσιμες για το είδος γωνίες προσέγγισης και διαφυγής διαμορφώνονται σε 84 και 51 μοίρες ενώ η γωνία ράμπας σε 148 μοίρες.

Οι ηλεκτροκινητήρες υπακούν στην τεχνολογία αξονικής ροής και τοποθετούνται κάτω από τα μπροστινά καθίσματα, εξασφαλίζοντας στο Mk_1 την ιδανική κατανομή βάρους 50/50. Παράλληλα το γαλβανιζέ πλαίσιο σκάλας αποτελείται από χάλυβα πάχους 5 χιλ.

Σε ό,τι αφορά το κόστος, το MK_1 ξεκινά από τις 49.995 στερλίνες για την πεντάθυρη, πενταθέσια έκδοση με μεταξόνιο 3,3 μέτρων.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!