Ο «άγριος» σχεδιασμός των Lancia Stratos, Rally 037 και Delta

Λίγο πριν από τη Lancia Design Day, η Ιταλική μάρκα μας θυμίζει τον «άγριο» σχεδιασμό των Stratos, Rally 037 και Delta.

Ο «άγριος» σχεδιασμός των Lancia Stratos, Rally 037 και Delta

Λίγο πριν από τη Lancia Design Day, η Ιταλική μάρκα μας θυμίζει τον «άγριο» σχεδιασμό των Stratos, Rally 037 και Delta.

Οι Lancia Stratos, Rally 037 και Delta είναι θρύλοι των αγώνων ράλλυ, αλλά και ευρύτερα για το χώρο του αυτοκινήτου. Τα τρία μοντέλα συνέβαλαν τα μέγιστα στην ανάπτυξη της εικόνας της Lancia και στην αναγνώρισή της ως ένας από τους πλέον επιτυχημένους κατασκευαστές στην ιστορία των ράλλυ.

Με τη βοήθεια του τμήματος Heritage, το οποίο έχει αναλάβει τη διατήρηση της ιστορικής κληρονομιάς για τις ιταλικές μάρκες του Ομίλου Stellantis, λίγο πριν τη διαδικτυακή παρουσίαση Lancia Design Day στις 28 Νοεμβρίου, τα τρία μοντέλα μας ταξιδεύουν από το παρελθόν στο μέλλον της μάρκας.

«Το να μπορείς να αντλείς έμπνευση από αυτοκίνητα όπως η Stratos, η Rally 037 και η  Delta, αποτελεί το όνειρο κάθε σχεδιαστή. Αυτά τα τρία «θηρία» κατέστησαν τη Lancia ως την πλέον πετυχημένη μάρκα στην ιστορία των ράλλυ», δήλωσε ο Luca Napolitano, CEO της Lancia. «Τα γεωμετρικά τους σχήματα το στρογγυλεμένο πίσω μέρος και τα αεροδυναμική στοιχεία αποτελούν μέρος της σχεδιαστικής μας ιστορίας και ενέπνευσαν τα μελλοντικά μοντέλα της Lancia».

Lancia Stratos: «Σαν μια αθλητική φόρμα που σμιλεύει τους μυς»

H Lancia Stratos ήταν ένα «θηρίο» που σχεδιάστηκε για να κερδίζει. Γεννήθηκε μέσα από το πρωτότυπο «Stratos Zero» του 1970 που κατασκεύασε ο οίκος Bertone και σχεδίασε ο Marcello Gandini. H τελική έκδοση παρουσιάστηκε το 1971, εντυπωσιάζοντας με τη σφηνοειδή μορφή και τον V6 κινητήρα από τη Ferrari Dino 246.

Το καπό που ενώνεται με τα εμπρός φτερά, το πανοραμικό παρμπρίζ και το επικλινές κάλυμμα του κεντρικά τοποθετημένου κινητήρα, συνθέτουν ένα σύνολο που χαρακτηρίζεται από τις ακμές και ολοκληρώνεται με μια ιδιαίτερη αντίθεση από τα κυκλικά πίσω φωτιστικά σώματα. Όταν ο Nuccio Bertone είδε την τελική έκδοση, είπε ότι αγκαλιάζει τον οδηγό και τον συνοδηγό «σαν μια αθλητική φόρμα που σμιλεύει τους μυς».

Τα πάντα στο αυτοκίνητο σχεδιάστηκαν με γνώμονα τους αγώνες ράλλυ. Τα καλύμματα διευκόλυναν την πρόσβαση στα μηχανικά μέρη και την ταχύτητα των επισκευών, ενώ στο εσωτερικό υπήρχε χώρος μόνο για τον οδηγό και τον συνοδηγό και δύο κράνη. Η Lancia Stratos HF Group 4 κέρδισε το Ράλλυ Μόντε Κάρλο τρεις συνεχόμενες φορές και κατέκτησε δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών, το 1975 και το 1976. Στο πρώτο εξ αυτών, η Lancia Stratos «φόρεσε» τα χρώματα τη Alitalia, δημιουργώντας ένα από τα πιο όμορφα και ξεχωριστά αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών.

Lancia Rally 037: Μινιμαλισμός και επιθετικότητα

Η Lancia Rally 037 ή απλά «037», όπως έμεινε γνωστή λόγω της κωδικής της ονομασίας, είναι ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο, η ιστορία του οποίου θυμίζει εκείνη της νίκης του Δαβίδ, εναντίων του Γολιάθ. H Rally 037 ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο με κίνηση στους δύο τροχούς που κατέκτησε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και το κατάφερε απέναντι σε εξαιρετικά δυνατό συναγωνισμό με τετρακίνητα μοντέλα.

Το πλαίσιο της 037 αποτελούσε μια μίξη monocoque και σωληνωτής κατασκευής, ενώ η επιθετική σχεδίαση της Pininfarina εξασφάλιζε υψηλό αεροδυναμικό φορτίο. Τα εμπρός και πίσω καλύμματα, κατασκευασμένα από πολυεστέρα και υαλονήματα, επέτρεπαν την άμεση πρόσβαση σε όλα τα μηχανικά μέρη, ενώ ο μινιμαλισμός σε όλα τα στοιχεία του αμαξώματος και του εσωτερικού ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής.

Lancia Rally 037 Stradale

Με βάση την Beta Montecarlo, η Lancia Rally 037 δεν σχεδιάστηκε για μαζική παραγωγή, αλλά για να αποτελέσει την έκδοση δρόμου ενός απόλυτου αγωνιστικού αυτοκινήτου. Η αποκάλυψη έγινε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1982, ενώ την επόμενη χρονιά η Lancia Rally 037 θα κατακτούσε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα των Οδηγών. Αντίστοιχα, το μοντέλο θα κυριαρχούσε στο Ευρωπαϊκό και Ιταλικό Πρωτάθλημα ράλλυ, στα χέρια ενός νέου αστεριού που ανέτειλε στο χώρο, τον Miki Biasion.

Lancia Delta: Το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο αγώνων ράλλυ

Απλά και μόνο με το άκουσμα της λέξης Delta, οι φίλοι των ράλλυ ενθουσιάζονται. Το 1988, η Delta HF 4WD σηματοδότησε την είσοδο της Lancia στο Group A με ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο, το οποίο εξελίχθηκε στη θρυλική Delta HF Integrale. Μέσα στο πέρασμα του χρόνου, το μοντέλο πέρασε από σειρά αναβαθμίσεων που βελτίωσαν περαιτέρω το στιλ και κυρίως τα τεχνικά του χαρακτηριστικά. Η Delta HF Integrale 16V έφερε το χαρακτηριστικό φούσκωμα στο καπό για τη νέα κεφαλή του κινητήρα, ενώ τα φουσκωμένα φτερά και η εντυπωσιακή αεροτομή ήρθαν με την Delta HF Integrale 16V Evoluzione.

Με την Delta, η Lancia χάραξε την πιο επιτυχημένη πορεία κατασκευαστή στην ιστορία των αγώνων ράλλυ, με 6 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Κατασκευαστών (1987-1992), 4 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Οδηγών (1987-1989 και 1991), το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στο Group N το 1987, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ την περίοδο 1987-1991 και το 1993, αλλά και το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα στο Group N το 1988 και το 1989. Οι επιτυχίες, αλλά και η μοναδική παρουσία της, κατέστησαν το όνομα Delta ένα ορόσημο για τα ράλλυ και σημείο αναφοράς για την ιταλική μάρκα.

Lancia Delta HF Integrale

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!