Πολυσυλλεκτικό σε τεχνολογία το νέο Toyota C-HR

Υβριδική, plug-in υβριδική τεχνολογία ενδεχομένως ακόμα και αμιγής ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αποτελέσει μέρος των επιλογών της νέας, δεύτερης γενιάς του ιαπωνικού crossover σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να χάσει τη σχεδιαστική του ιδιαιτερότητα

Πολυσυλλεκτικό σε τεχνολογία το νέο Toyota C-HR

Υβριδική, plug-in υβριδική τεχνολογία ενδεχομένως ακόμα και αμιγής ηλεκτροκίνηση αναμένεται να αποτελέσει μέρος των επιλογών της νέας, δεύτερης γενιάς του ιαπωνικού crossover σε κάθε περίπτωση δεν πρόκειται να χάσει τη σχεδιαστική του ιδιαιτερότητα

Μπορεί τελευταία η Toyota να έχει ρίξει το βάρος στην εξέλιξη αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων και στη διεύρυνση της γκάμας των bZ, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι θα αμελήσει τα πιο παραδοσιακά όσο και δημοφιλή μοντέλα της όπως το C-HR για το οποίο ήδη ετοιμάζει τη δεύτερη γενιά του που αναμένεται από το δεύτερο μισό του 2023.

Η μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του μοντέλου πρωτοεμφανίστηκε το 2016 και παρά το γεγονός ότι η νέα στόχευση της Toyota περιλαμβάνει τη διάθεση 3,5 εκατομμυρίων αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων έως το 2030, η δημοτικότητα του C-HR δεν θα μπορούσε να μείνει ανεκμετάλλευτη από την ιαπωνική φίρμα που για τη νέα γενιά του C-HR σχεδιάζει μια βελτιωμένη εκδοχή των χαρακτηριστικών που το ανέδειξαν ή ενδεχομένως και κάτι παραπάνω.

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, χάρη σε μια σειρά διαρροών που προέκυψαν από το γραφείο κατάθεσης ευρεσιτεχνιών στην Αυστραλία και έφεραν στην επιφάνεια την αισθητική της νέας γενιάς του C-HR κάπως πρόωρα, καθίσταται σαφές ότι η Toyota δεν πρόκειται να κάνει ούτε μισό βήμα πίσω σε σχέση με την αιχμηρή αισθητική του crossover που, στη δεύτερη γενιά του, προδιαγράφεται ακόμα πιο τολμηρή, ενσωματώνοντας ορισμένα στοιχεία που παραπέμπουν στον κώδικα του Aygo X.

Βάσει των όσων έχουν γίνει γνωστά, η Toyota δεν προτίθεται να μεταβάλει τις αναλογίες του C-HR προς όφελος περισσότερης άνεσης και χρηστικότητας καθώς ο τομέας που το ανέδειξε και την ενδιαφέρει είναι η ρηξικέλευθη και τολμηρή σχεδίαση.

Εξάλλου η παρουσία της Corolla Cross όσο και του RAV4 στην γκάμα των SUV της Toyota αφήνουν στο C-HR τον απαραίτητο χώρο να αναπνεύσει… αισθητικά, επιδιώκοντας τον ρόλο της ρηξικέλευθης εναλλακτικής. Υπό αυτό το σκεπτικό δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο το C-HR να υιοθετήσει ακόμα μικρότερο μεταξόνιο και διαστάσεις, λειτουργώντας στο μέλλον ως η «coupe» παραλλαγή του Yaris Cross.

Aυτό ωστόσο δεν είναι το μοναδικό σενάριο για το μέλλον του, καθώς στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς πηγές στην Toyota ανακοίνωσαν την εξέλιξη μιας νέας «μεταβατικής» αρχιτεκτονικής ονόματι Ε3 η οποία θα συνδυάζει στοιχεία από την TNGA και την TNGA e, δηλαδή από τις πλατφόρμες που φιλοξενούν τόσο τα μοντέλα εσωτερικής καύσης όσο και τα αμιγώς ηλεκτρικά Toyota. Η συγκεκριμένη επιλογή πλατφόρμας αναμένεται να εξασφαλίσει στο C-HR την ευελιξία και τη δυνατότητα να εφοδιάζεται με  υβριδικά, plug-in υβριδικά όσο και αμιγώς ηλεκτρικά σύνολα όπως ακριβώς επιβάλει η μεταβατική εποχή.

Ακόμα ωστόσο και αν δεν ευοδωθεί το παραπάνω σενάριο και η δεύτερη γενιά του C-HR διατηρήσει την πλατφόρμα TNGA θα πρέπει να θεωρούνται δεδομένες οι εκτεταμένες βελτιώσεις τόσο στην αρχιτεκτονική όσο και στην πλατφόρμα λογισμικού που αξιοποιεί το compact crossover. To ίδιο φυσικά θα ισχύσει και για την υβριδική τεχνολογία η οποία προδιαγράφεται αναβαθμισμένη καθώς ήδη η Toyota έχει παρουσιάσει βελτιωμένες εκδοχές της με αφετηρία την προσφάτως ανανεωμένη Corolla για την ιαπωνική αγορά.

Βέβαια να σημειωθεί ότι την προσεχή άνοιξη αναμένεται και το νέο Prius το οποίο θα αναλάβει να συστήσει μια νεότερη εκδοχή της υβριδικής τεχνολογίας που αξιοποιεί η οποία επιφυλάσσει σημαντικές βελτιώσεις στο σύστημα μετάδοσης, αλλά και στην ηλεκτρική αυτονομία χάρη σε μια μεγαλύτερη μπαταρία.

Σημαντικές βελτιώσεις αναμένονται και σε ό,τι αφορά τη διάταξη του συνόλου ενώ η πρόοδος της τεχνολογίας σε ό,τι αφορά το φυσικό  μέγεθος των μπαταριών δεν αποκλείεται να επιτρέψει στο C-HR να εντάξει στις επιλογές του plug-in υβριδική τεχνολογία με προέλευση το RAV4.

Εξάλλου, όπως έχει φροντίσει να επισημάνει σε κάθε τόνο η Toyota, η προσέγγιση της στη προς τη νέα μηδενικών εκπομπών εποχή θα είναι πολυδιάστατη. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα ο επικεφαλής του ομίλου, Akio Toyoda, μιλώντας σε αντιπροσώπους της φίρμας στις ΗΠΑ, δήλωσε ότι ο μεγαλύτερος όγκος υβριδικών μοντέλων, αποτελεί προς το παρόν, τον αποτελεσματικότερο τρόπο μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έναντι ενός μικρού αριθμού ηλεκτροκίνητων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!