Με αυτονομία έως και 614 χλμ. το Hyundai Ioniq 6

H κορεατική φίρμα συμπληρώνει το παλζ των τεχνικών προδιαγραφών του νέου μέλους της γκάμας των Ioniq, με το 6 να προσφέρει αυτονομία 614 χλμ. στην αποδοτικότερη έκδοσή του χάρη και στην προφανή, εμμονική προσέγγιση στην αεροδυναμική του

Με αυτονομία έως και 614 χλμ. το Hyundai Ioniq 6

H κορεατική φίρμα συμπληρώνει το παλζ των τεχνικών προδιαγραφών του νέου μέλους της γκάμας των Ioniq, με το 6 να προσφέρει αυτονομία 614 χλμ. στην αποδοτικότερη έκδοσή του χάρη και στην προφανή, εμμονική προσέγγιση στην αεροδυναμική του

Το Ioniq 6 πρωτοσυστήθηκε στο κοινό τον περασμένο Ιούλιο ως η έκδοση παραγωγής του εξίσου εντυπωσιακού concept car Prophecy και, φυσικά, ως το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Hyundai που θα τεθεί -προσωρινά τουλάχιστον- επικεφαλής της γκάμας των Ioniq.

Πλην της αναπόδραστης γοητείας που ασκεί η επιλογή των σχεδιαστών της Hyundai να σμιλέψουν με το συγκεκριμένο τρόπο τις επιφάνειες ενός κατά τα άλλα τετράθυρου μοντέλου, εξίσου προφανής ήταν η στοχοπροσήλωση στην αεροδυναμική η οποία συνοψίζεται στο μέγεθος 0.21 το οποίο καθιστά το Ioniq 6 αεροδυναμικότερο τόσο από το πιο τετραγωνισμένο, ομογάλακτο Ioniq 5 αλλά και από το αντίπαλο δέος του Tesla Model 3 Long Range -το οποίο σημειωτέον προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 602 χλμ.

Εκτός από την απόλυτη τιμή της αεροδυναμικής, όπως ισχύει για όλους τους εκπροσώπους της ηλεκτροκίνησης, το συγκεκριμένο μέγεθος έχει θετική επίδραση και σε όρους αυτονομίας για την οποία η Hyundai δημοσιοποιεί πλέον τα «ακριβή» σχετικά (και ομολογουμένως εντυπωσιακά) μεγέθη.

Αναλυτικότερα, βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, το «Electric Streamliner» όπως αρέσκεται η Hyundai να αποκαλεί το Ioniq 6, η αποδοτικότερη εκδοχή πισωκίνητη εκδοχή του μοντέλου με ένα ηλεκτρικό μοτέρ υπόσχεται να προσφέρει 614 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας. Το επίμαχο μέγεθος αφορά την έκδοση Long Range με την μπαταρία των 77,4 kWh, ένα ηλεκτρικό μοτέρ και τροχούς 18 ιντσών.

Στην περίπτωση επιλογής της ίδιας διαμόρφωσης σε ό,τι αφορά το ηλεκτρικό σύνολο αλλά σε συνδυασμό με τους μεγαλύτερους τροχούς των 20 ιντσών, η διαθέσιμη ηλεκτρική αυτονομία διαμορφώνεται σε 545 χλμ. μέγεθος που αν και δεν πρόκειται να προβληματίσει κανένα προκαλώντας το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας» είναι ενδεικτικό της σημασίας επιλογής της διάστασης των τροχών.

Σε ό,τι αφορά τις τετρακίνητες «δικινητήριες» εκδόσεις του Ioniq 6, ισχύος 239 kW (325 ίππων) οι οποίες αξιοποιούν την ίδια μπαταρία των 77,4 kWh η προσφερόμενη αυτονομία διαμορφώνεται σε 583 χλμ. με την επιλογή τροχών 18 ιντσών και σε 519 χλμ. με τους μεγαλύτερους τροχούς των 20 ιντσών.

Η βασική έκδοση του Ioniq 6 η οποία σε αντίθεση με τις παραπάνω αξιοποιεί μια μικρότερη μπαταρία με χωρητικότητα 53 kWh προσφέρει αυτονομία 429 χλμ., επωφελούμενη από ένα ηλεκτρικό μοτέρ και τροχούς 18 ιντσών.

Εκτός από τα μεγέθη αυτονομίας, αξίζει να σημειωθεί ότι όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου με αφετηρία την πλατφόρμα E-GMP, έτσι και το Ioniq 6, διαθέτει κύκλωμα φόρτισης 800V το οποίο με τη συνδρομή ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως και 350 KW μπορεί να αναπληρώσει την ενέργεια των μπαταριών από το 10% στο 80% σε μόλις 18 λεπτά. Aυτό σημαίνει επίσης ότι χρειάζεται μόνο ένα τέταρτο για να αναπληρωθεί ενέργεια που απαιτείται για διαδρομές 351 χλμ.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!