Alpine Α110 R: Σε νέα ύψη

Πιστή στην υπόσχεσή της η Alpine έκανε τα αποκαλυπτήρια μιας, νέας, αγωνιστικών προδιαγραφών έκδοση της A110 η οποία συστήνεται ως το πιο σκληροπυρηνικό μοντέλου που έχει παρουσιάσει ποτέ η γαλλική φίρμα

Alpine Α110 R: Σε νέα ύψη

Πιστή στην υπόσχεσή της η Alpine έκανε τα αποκαλυπτήρια μιας, νέας, αγωνιστικών προδιαγραφών έκδοση της A110 η οποία συστήνεται ως το πιο σκληροπυρηνικό μοντέλου που έχει παρουσιάσει ποτέ η γαλλική φίρμα

H γαλλική φίρμα έχει δημιουργήσει μια ιδιότυπη, ιδιαίτερα παραγωγική παράδοση σε ό,τι αφορά τις ειδικές εκδόσεις της A110. Ωστόσο, σύμφωνα με τις συστάσεις, η νέα παραλλαγή του γαλλικού sportscar είναι διαφορετική καθώς, όπως σημειώνει η γαλλική φίρμα, αποτελεί το επιστέγασμα της γκάμας, αντλώντας τις επιρροές της από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Ξεκινώντας από την εξωτερική της εμφάνιση, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι πρόκειται για την πιο στοχοπροσηλωμένη στις επιδόσεις έκδοση του γαλλικού coupe. Αρχικά, η A110 R βάφεται στις ίδιες αποχρώσεις με τα μονοθέσια της γαλλικής φίρμας στην F1, υιοθετώντας ένα ανθρακονημάτινο καπό με εισαγωγές αέρα καθώς και ανασχεδιασμένα αεροδυναμικά βοηθήματα τα οποία έχουν σμιλευτεί για να αυξάνουν την παραγωγή της κάθετης δύναμης. Αντιστοίχως στο πίσω τμήμα κυριαρχεί ένας νέος αεροδυναμικός διαχύτης και μια νέου σχεδιασμού πτέρυγα.

Σύμφωνα με τις συστάσεις εκτός από την περισσότερη παραγωγή κάθετης δύναμης σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη έκδοση της της A110, οι αεροδυναμικές βελτιώσεις έχουν μειώσει την αντίσταση του αέρα κατά 5% σε σχέση με την A110 S. Ως αποτέλεσμα των παραπάνω η A110 R προσφέρει μέγιστη ταχύτητα 285 χλμ./ώρα ούσα ταχύτερη από την S.

Παρά την προσθήκη των νέων αεροδυναμικών βοηθημάτων, η κατασκευή τους από ανθρακόνημα όσο και η χρήση του συγκεκριμένου υλικού για την οροφή, το καπό και τα bucket καθίσματα αλλά και τους νέου σχεδιασμού τροχούς των 18 ιντσών, μειώνουν το συνολικό βάρος κατά 34 κιλά σε σχέση με την S έκδοση.

Σε αντίθεση ίσως με ό,τι θα περίμενε κανείς η A110 R δεν επωφελείται από μια αναβαθμισμένη του turbo τετρακύλινδρου κινητήρα του 1,8 λίτρου ο οποίος, στην περίπτωση της κορυφαίας έκδοση του γαλλικού sportscar εξακολουθεί να εξασφαλίζει 300 ίππους και 340 Nm ροπής.

Όπως και να έχει με τον κινητήρα, οι παραπάνω αλλαγές καθιστούν συντομότερο και τον χρόνο επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα, σε 3,9 δευτερόλεπτα.

Τις αναβαθμίσεις συμπληρώνουν ένα αναβαθμισμένο σύστημα εξαγωγής, ενώ στο πλαίσιο της «δίαιτας» αλλά και μιας πιο συμμετοχικής εμπειρίας, έχει αφαιρεθεί και ένα μέρος της ηχομόνωσης, αφήνοντας τον ήχο του κινητήρα να ακούγεται πιο έντονα.

Από τις αναβαθμίσεις δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση το πλαίσιο. Ειδικότερα, χάρη σε διαφορετικά ελατήρια η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 1,0 εκατοστό ενώ, όσοι το επιλέξουν, υπάρχει η δυνατότητα μείωσης για ακόμα ένα εκατοστό.

Τις αγωνιστικής έμπνευσης διαφοροποιήσεις συμπληρώνει η παρουσία χειροκίνητα, ρυθμιζόμενων αμορτισέρ που επιτρέπουν στον οδηγό να ρυθμίσει το βαθμό απόσβεσης αναλόγως με τις προτιμήσεις του. Επίσης οι αντιστρεπτικές ράβδοι είναι πιο άκαμπτες κατά 10 και 25% στον μπροστινό και στον πίσω άξονα, αντίστοιχα εξασφαλίζοντας περισσότερη δυναμική.

Τις προδιαγραφές της έκδοσης συμπληρώνει ένα αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης της Brembo με αποτελεσματικότερη ψύξη και ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2.

Στο εσωτερικό εκτός από τα ανθρακονημάτινα bucket καθίσματα με τις ζώνες έξι σημείων στήριξης, οι επενδύσεις αντικαθίστανται από νέες, αποτελούμενες από μικροΐνες, ενώ οι χειρολαβές είναι πλέον από υφασμάτινες και προστίθεται ένα σύστημα τηλεμετρίας ως μέρος του infotainment που επιτρέπει στον οδηγό να παρακολουθεί τα σχετικά δεδομένα αλλά και τους χρόνους σε συνθήκες πίστας.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!