Hyundai Ioniq 5 Ν: Στην σπορ πλευρά της ηλεκτροκίνησης

H πιο σκληροπυρηνική και σπορ έκδοση του Ioniq 5 με την φροντίδα του τμήματος Ν αναμένεται από το 2023 προσφέροντας ισχύ που θα αγγίζει ή και θα ξεπεράσει τους 585 ίππους

Hyundai Ioniq 5 Ν: Στην σπορ πλευρά της ηλεκτροκίνησης

H πιο σκληροπυρηνική και σπορ έκδοση του Ioniq 5 με την φροντίδα του τμήματος Ν αναμένεται από το 2023 προσφέροντας ισχύ που θα αγγίζει ή και θα ξεπεράσει τους 585 ίππους

H κορεατική φίρμα προετοιμάζεται να λανσάρει την hot έκδοση του Ioniq 5, εγκαινιάζοντας μια νέα, ηλεκτρική εποχή για τα διακριτικά N και όσα συνεπάγονται.

Σύμφωνα με τις αρχικές συστάσεις, την τεχνολογική έμπνευση για το Ioniq 5 N θα δώσουν τα πρωτότυπα N Vision 74 και RN22e, προσφέροντας μια θεαματική πρεμιέρα για την επίσημη πρώτη του τμήματος Ν στην ηλεκτροκίνηση και με την φιλοδοξία να επαναληφθεί η επιτυχία των συμβατικών Ν μοντέλων N της Hyundai όπως τα i20, i30 και Kona N.

Ήδη τα πρώτα πρωτότυπα του Ioniq 5 έχουν εντοπιστεί σε δοκιμές εξέλιξης προδίδοντας ορισμένα από τα διαφορετικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά τους όπως ο προφυλακτήρας και οι μεγαλύτερες και περισσότερες εισαγωγές αέρα που επανέρχονται, εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη ψύξη στις συστοιχίες ιόντων λιθίου που θα υπόκεινται σε αυξημένες απαιτήσεις. Σε ό,τι αφορά την χωρητικότητά τους αναμένεται να αξιοποιηθεί μια μπαταρία 77,4 KWh.

Επίσης βάσει των κατασκοπικών λήψεων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας κατά καιρούς, οι σχεδιαστές της κορεατικής φίρμας αναμένεται να αυξήσουν την ποσόστωση των πτυχώσεων στις μεταλλικές επιφάνειες του Ioniq 5 προς όφελος μιας πιο δυναμικής και αιχμηρότερης εμφάνισης. Την εικόνα θα συμπληρώσουν οι μεγαλύτεροι τροχοί πίσω από τους οποίους θα παρεπιδημεί ένα ικανότερο σύστημα πέδησης  με τετραπίστονες δαγκάνες και δισκόφρενα 400 χιλ. καθώς και βελτιωμένα αεροδυναμικά στοιχεία που θα υποστηρίζουν τις αυξημένες επιδόσεις.

Αναλόγως αναβαθμισμένη εικόνα αναμένεται να επικρατεί στο εσωτερικό με κυρίαρχα τα σπορ καθίσματα, τιμόνι και τα νέα γραφικά και ενδείξεις σε infotainment και πίνακα οργάνων που θα προσαρμοστούν στο νέο χαρακτήρα της έκδοσης. Επίσης δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι αναβαθμίσεις στο πλαίσιο το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα ενός ευρύτερου φάσματος ρυθμίσεων.

Σε ό,τι αφορά τα κρίσιμα στοιχεία ισχύος, με δεδομένο ότι το Ioniq 5 N βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP, αναμένεται να αξιοποιήσει μια διάταξη από δύο μοτέρ με την κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Υπενθυμίζεται ότι στην κορυφαία έκδοση του KIA EV6 GT ο παραπάνω συνδυασμός προσφέρει ισχύ 585 ίππων και 740 Nm ροπής χωρίς να αποκλείεται στην περίπτωση του Ioniq 5, τα μεγέθη να ακολουθήσουν… ανοδική τροχιά.

Το Ioniq 5 Ν θα υιοθετήσει περισσότερα προγράμματα οδήγησης επιτρέποντας ως ένα σημείο και το drift καθώς και ένα ευφυές σύστημα διαχείρισης ροπής με διπλό συμπλέκτη το οποίο υπόσχεται μια ιδιαίτερα δυναμική συμπεριφορά και ευελιξία στις αλλαγές κατεύθυνσης υπό πίεση.

Προκειμένου να διατηρήσει η Hyundai to βάρος σε χαμηλά επίπεδα, κάθε άλλο παρά πρέπει να αποκλειστεί η κατασκευή ορισμένων μερών από τρισδιάστατο εκτυπωτή. Ο ήχος προδιαγράφεται επίσης επιθετικότερος με το Ioniq 5 N να υιοθετεί πιθανότατα το σύστημα τεχνητού ήχου Ν Sound+ που εφοδίαζε το πρωτότυπο RN22e το οποίο θα μεταδίδει ένα μέρος του soundtrack μέσω των ηχείων στο θάλαμο επιβατών. Το ίδιο θα ισχύσει και για το σύστημα N e-shift το οποίο θα αποτελέσει μέρος του παζλ φιλοδοξώντας να δώσει μια αίσθηση από συμβατικές αλλαγές ταχυτήτων και κλιμάκωση.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα το Hyundai Ioniq 5 N αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του από το 2023 ενώ στο μέλλον κάθε άλλο παρά θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να υπάρξει και μια ακόμα πιο αθλητική coupe SUV λογικής έκδοση αμαξώματος τόσο για το N όσο και για τις «απλές» εκδόσεις του Ioniq 5.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!