Ford Mustang: Η έβδομη σφραγίδα

Η νέα, έβδομη γενιά του εμβληματικού muscle car επωφελείται από έναν V8 νέας γενιάς και υπόσχεται περισσότερες ισχύ, ψηφιακή τεχνολογία αλλά και επιλογές από ποτέ

Ford Mustang: Η έβδομη σφραγίδα

Η νέα, έβδομη γενιά του εμβληματικού muscle car επωφελείται από έναν V8 νέας γενιάς και υπόσχεται περισσότερες ισχύ, ψηφιακή τεχνολογία αλλά και επιλογές από ποτέ

H «μπλε οβάλ» φίρμα παρουσίασε από την έκθεση του Detroit την νέα, έβδομη κατά σειρά γενιά του εμβληματικού της και ιδιαιτέρως δημοφιλούς βάσει πωλήσεων muscle car το οποίο, στην νέα ενσάρκωσή του διατηρεί τον V8 κινητήρα, αποκτώντας αναβαθμισμένες σχεδιαστικές και τεχνολογικές προδιαγραφές με ιδιαίτερη έμφαση στον εξοπλισμό.

Διαθέσιμη σε coupe και cabrio έκδοση, η νέα Mustang υπακούει σε μια εξελιγμένη αισθητική εντός και εκτός χωρίς να απεμπολεί τις γνώριμες αναλογίες της. Παρ΄όλα αυτά, οι νέες λεπτομέρειες της σχεδίασης όπως τα λεπτά φωτιστικά σώματα, το έντονα ανάγλυφο καπό και οι διπλές εισαγωγές αέρα που συμβάλλουν στις επιδόσεις και οι τροχοί των 18 ιντσών με τα φρένα της Brembo ως μέρος του βασικού εξοπλισμού των εκδόσεων GT, συντείνουν σε μια ακόμα πιο επιθετική και δυναμικότερη εικόνα.

Στο πίσω τμήμα ξεχωρίζουν τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα με τα τρία κάθετα στοιχεία που είναι συνυφασμένα με την Mustang ενώ τα αναθεωρημένα στοιχεία συντείνουν και εκεί σε μια πιο δυναμική εικόνα.

Ακόμα πιο εκτεταμένες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό όπου η Mustang υπόσχεται περισσότερη πολυτέλεια αλλά και ψηφιακή συνειδητότητα από ποτέ. Υπό αυτό το σκεπτικό η Ford έχει εγκαταλείψει την σχεδίαση του παρελθόντος αφήνοντας χώρο για ένα δίδυμο οθονών που εναρμονίζουν το σπορ coupe με τις σύγχρονες επιταγές. Οι ενδείξεις του ψηφιακού πίνακα οργάνων φιλοξενούνται σε μια παραμετροποιήσιμη οθόνη 12,4 ιντσών η οποία συνδυάζεται με infotainment 13,2 ιντσών το οποίο «τρέχει» με την τελευταία έκδοση λογισμικού της Ford, SYNC4.

Να σημειωθεί ότι το infotainment ενσωματώνει λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto ενώ διαθέτει την ικανότητα αυτόματων, Over-The-Air αναβαθμίσεων. Την εξοπλιστική εικόνα συμπληρώνει η παρουσία συστήματος επαγωγικής φόρτισης κινητών τηλεφώνων αλλά και ένα ηχοσύστημα B&O με δώδεκα ηχεία.

«Αξιοποιήσαμε κάθε pixel με δημιουργικότητα δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικές διαμορφώσεις και χρώματα είτε βλεποντας όλες τις ενδείξεις, είτε επιλέγοντας τα κλασικής αισθητικής όργανα της Mustang είτε ακόμα και τα απολύτως απαραίτητα, αν το επιθυμεί», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Graig Sandvig, υπεύθυνος για τον σχεδιασμό του ψηφιακού «κόσμου» της Ford Mustang.

To αποτέλεσμα της νέας προσέγγισης είναι η πιο ψηφιακά ενήμερη Mustang διαχρονικά αλλά και μια λιγότερο κατακερματισμένη σχεδίαση καθώς η πλειονότητα των φυσικών διακοπτών έχει εκλείψει. Ανεξαρτήτως οθονών το cockpit της Mustang εξακολουθεί να διατηρεί τον οδηγοκεντρικό της χαρακτήρα χάρη στην ακόμα πιο χορταστική στεφάνη του τιμονιού με το επίπεδο κάτω τμήμα και τα νέα σπορ καθίσματα.

Ανεξαρτήτως των παραπάνω, επίκεντρο και στη νέα γενιά του αμερικανικού μοντέλου εξακολουθεί να αποτελεί ένας V8 κινητήρας με αρκετά καινούρια μέρη ώστε να χαρακτηρίζεται από την Ford ως νέας γενιάς. Προς το παρόν δεν δημοσιοποιούνται στοιχεία για τα κρίσιμα μεγέθη για το  λίτρων αν και μια ασφαλής εκτίμηση είναι ισχύς που θα υπερβαίνει τους 460 ίππους και τα 500 Nm ροπής.

Ο κινητήρας θα συνδυάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με αυτόματο 10 σχέσεων με αμφότερα να μεταδίδουν την κίνηση στους πίσω τροχούς. Στην περίπτωση του μηχανικού το οποίο αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού της Mustang GT υπάρχει σύστημα rev-matching που στα κατεβάσματα προσαρμόζει τις στροφές του κινητήρα, χωρίς να χρειάζεται κάποιος να αξιοποιήσει την ομολογουμένως απαιτεί τεχνική μύτης-τακουνιού.

Η Mustang προσφέρει έξι προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Slippery, Drag, Track και Individual) ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις της Ford οι βελτιώσεις στο σύστημα διεύθυνσης και στο πλαίσιο ή ακόμα και στα ελαστικά καθιστούν τη συγκεκριμένη ενσάρκωση της Mustang την αμεσότερη αλλά και την ικανότερη σε περιβάλλον πίστας διαχρονικά.

 

Στην περίπτωση των εκδόσεων GT που εφοδιάζονται ως standard με το πακέτο Performance, στα παραπάνω προστίθεται η παρουσία διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης αλλά και ενεργού συστήματος εξαγωγής. Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγονται επίσης η ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Ford, MagneRide η οποία προσφέρει διαφορετικές ρυθμίσεις αναλόγως με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Πριν της έκδοσης Mustang GT, η Ford λανσάρει και την πιο σκληροπυρηνική έκδοση Dark Horse η οποία υπόσχεται ακόμα υψηλότερες επιδόσεις σε κάθε επίπεδο. Επωφελείται από μια αναβαθμισμένη εκδοχή του V8 με νέους εκκεντροφόρους ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων με μέρη από τιτάνιο, προϊόν 3D εκτύπωσης ή με το αυτόματο κιβώτιο των δέκα σχέσεων.

Στην περίπτωση της πιο ακραίας έκδοσης προστίθενται επιπλέον συστήματα ψύξης για τα λιπαντικά του κινητήρα και του κιβωτίου, ένα ελαφρύτερο ψυγείο, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen, πιο ανθεκτικές αντιστρεπτικές ράβδοι, αναβαθμισμένα αμορτισέρ στον μπροστινό άξονα, μεγαλύτερα φρένα, μπάρες που ενισχύουν την στρεπτική ακαμψία αλλά και τροχούς 19 ιντσών. Την εξοπλιστική εικόνα της Dark Horse συμπληρώνει η παρουσία της ενεργής ανάρτησης MagneRide ως standard ενώ εξωτερικά η έκδοση ξεχωρίζει από τα σχετικά λογότυπα και από τα πιο σκούρα φωτιστικά σώματα.

Να σημειωθεί ότι θα υπάρξουν εκδόσεις Dark Horse S και Dark Horse R, με αγωνιστικών προδιαγραφών χαρακτηριστικά και προνομιακό όσο και αποκλειστικό πεδίο δραστηριότητας τις πίστες. Εξάλλου, οι αγωνιστικές βλέψεις της Mustang είναι παραπάνω από σαφείς καθώς εκτός όλων των άλλων η Ford ανακοίνωσε, ότι με όχημα την νέα Mustang, θα επιστρέψει στο Le Mans τερματίζοντας μια απουσία 27 ετών.

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα στοιχεία η Ford επιφυλάσσεται να ανακοινώσει τα μεγέθη ισχύος και επιδόσεων πιο κοντά στο λανσάρισμα του μοντέλου που αναμένεται έως τα τέλη της χρονιάς. Επίσης δεδομένο θα πρέπει να θεωρείται ότι εκτός από τις V8 εκδόσεις κινητήρα θα υπάρξουν και ηπιότερες διαμορφώσεις με κινητήρες μικρότερου κυβισμού στα πρότυπα του EcoBoost των 2,3 λίτρων που εφοδίαζε την έκτη γενιά του μοντέλου.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!