Sono Sion: Eνθουσιώδης υποδοχή για το πρώτο «ηλιακό» EV

To Sono Sion αποτελεί το πρώτο προσιτό EV ευρείας παραγωγής που αξιοποιεί φωτοβολταϊκά για να καλύψει ένα μέρος των ενεργειακών του αναγκών, μια ιδέα που ήδη «αποδίδει» για τη γερμανική startup που έχει συγκεντρώσει 20.000 παραγγελίες.

Sono Sion: Eνθουσιώδης υποδοχή για το πρώτο «ηλιακό» EV

To Sono Sion αποτελεί το πρώτο προσιτό EV ευρείας παραγωγής που αξιοποιεί φωτοβολταϊκά για να καλύψει ένα μέρος των ενεργειακών του αναγκών, μια ιδέα που ήδη «αποδίδει» για τη γερμανική startup που έχει συγκεντρώσει 20.000 παραγγελίες.

Ένα από τα κύρια επιχειρήματα των σκεπτικιστών σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση είναι ότι, ακόμα και αν τα ηλεκτροκίνητα οχήματα δεν επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με εκπομπές ρύπων, δεν μπορεί να καθοριστεί με ακρίβεια η προέλευση του ηλεκτρικού ρεύματος που απαιτείται για την επαναφόρτισή τους, δηλαδή κατά πόσο προέρχεται από βιώσιμες πηγές, με αποτέλεσμα να μην είναι τελικά σαφές το συνολικό τους περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Η Sono Motors, μια γερμανική startup αποφάσισε να απαντήσει στον παραπάνω προβληματισμό με το Sion, ένα ηλεκτροκίνητο MPV με αμάξωμα καλυμμένο από φωτοβολταϊκά στοιχεία το οποίο πρωτοπαρουσίασε το 2017 με την μορφή πρωτοτύπου και πλέον, βρίσκεται στην τελική ευθεία για την παραγωγή.

Η ιδέα της Sono φαίνεται να απέδωσε μιας και όπως ανακοίνωσε η γερμανική φίρμα, έως την 1η Σεπτεμβρίου έχει ήδη συγκεντρώσει 20.000 παραγγελίες για το δημιούργημα της, με τους παραπάνω ενδιαφερόμενους να έχουν ήδη καταβάλλει προκαταβολή ύψους 2.000 ευρώ. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις συστάσεις, η αρχική τιμή του Sion θα διαμορφωθεί σε 25.126 ευρώ ενώ με δεδομένη την απήχηση η Sono σχεδιάζει πλέον να παραγάγει περίπου 250.000 μονάδες του «πρώτου μαζικού ηλιακού EV», όπως το αποκαλεί σε ορίζοντα επταετίας.

Οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να πραγματοποιηθούν στα τέλη του 2023, με την παραγωγή να ξεκινά από τα μέσα της επόμενης χρονιάς στις εγκαταστάσεις της Valmet Automotive στην Φινλανδία.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά του, σε αντίθεση με αντίστοιχες απόπειρες από mainstream κατασκευαστές όπως για παράδειγμα η Hyundai με το Genesis G80 που διέθεταν φωτοβολταϊκά στην οροφή, το Sion καλύπτεται εξολοκλήρου από αυτά. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το μπροστινό κάθετο τμήμα για ευνόητους λόγους καθώς, η οροφή, το καπό, οι πόρτες, τα φτερά ακόμα και η θύρα αποσκευών καλύπτονται από 456 φωτοβολταϊκά στοιχεία τα οποία μπορούν να συνεισφέρουν στην συνολική αυτονομία κατά 112 χλμ. σε εβδομαδιαία βάση. Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο μέγεθος μπορεί, κατά δήλωση του κατασκευαστή, ακόμα και να διπλασιαστεί σε περιοχές με έντονη ηλιοφάνεια.

Ανεξαρτήτως του τρόπου φόρτισής της, η μπαταρία του Sion έχει χωρητικότητα 54 kWh και προσφέρει συνολική αυτονομία 305 χλμ. βάσει του πρωτοκόλλου WLTP. Να σημειωθεί επιπλέον ότι το σύστημα φόρτισης είναι αμφίδρομo υποστηρίζοντας την δυνατότητα φόρτισης και άλλων συσκευών ή/και αυτοκινήτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!