H Shell, αναγκάζεται να μειώσει την παραγωγή στις εγκαταστάσεις διύλισης που διαθέτει στη γερμανική Ρηνανία λόγω της χαμηλής στάθμης του ποταμού Ρήνου εξαιτίας της ξηρασίας. Η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω του ποταμού έχει γίνει εξαιρετικά δύσκολη έως αδύνατη.
Η εταιρεία δεν ανέφερε σε ποιο επίπεδο είχε μειωθεί η δυναμικότητα του διυλιστηρίου που μπορεί να επεξεργαστεί έως και 17 εκατομμύρια τόνους αργού πετρελαίου ετησίως, ή 345.000 βαρέλια την ημέρα.
«Λόγω της χαμηλής στάθμης του Ρήνου μειώσαμε τη δυναμικότητα του Shell Energy and Chemicals Park Rhineland. Η κατάσταση όσον αφορά την προμήθεια είναι δύσκολη, αλλά η διαχείρισή της γίνεται προσεκτικά», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Shell.
Οι σταθερά χαμηλή στάθμη του νερού στον Ρήνο έχει εκτοξεύσει τις τιμές των ναύλων καθώς ορισμένα πλοία αγγίζουν την κοίτη του ποταμού ακόμη και όταν είναι άδεια, δήλωσε ο Lars van Wageningen της ναυτιλιακής εταιρείας συμβούλων Insights Global. Σε συγκεκριμένο σημείο μέτρησης η στάθμη του Ρήνου την Πέμπτη ήταν 34 εκατοστά. Τα πλοία χρειάζονται περίπου 1,5 μέτρο για να πλεύσουν πλήρως φορτωμένα με ασφάλεια.
Οι εμπορικές μεταφορές κυρίως πρώτων υλών ή άλλων προϊόντων της γερμανικής βαριάς βιομηχανίας, που κατά κανόνα γίνονται και μέσω του Ρήνου, αντιμετωπίζουν εδώ και εβδομάδες σοβαρά προβλήματα. «Τα πλοία συνεχίζουν μεν να διέρχονται αλλά είναι λιγότερα και με ελαφρύτερα φορτία» αναφέρει στο Reuters ο Φλόριαν Κρέκελ από τη Γερμανική Υπηρεσία Υδάτινων Δικτύων και Ναυτιλίας.
Έντονη ανησυχία προκαλεί η στάθμη του Ρήνου και στην Κολωνία, όπου από τις 9 Αυγούστου, σύμφωνα με μετρήσεις, η στάθμη του ποταμού συνεχώς κατεβαίνει: από 91 εκατοστά στις 9 Αυγούστου, στα 75 εκατοστά στις 15 Αυγούστου. Υπό κανονικές συνθήκες η στάθμη του Ρήνου στην Κολωνία ανέρχεται στα 3,21 μέτρα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές ναυτιλιακές εταιρείες να ακυρώνουν επιβατικά ή τουριστικά δρομολόγια, ιδιαίτερα προσφιλή στην ευρύτερη περιοχή.