Σύμφωνα με εκπρόσωπο της Ευρωπαικής Ένωσης το μέτρο της φοροαπαλλαγής στην αγορά ηλεκτρικού οχήματος, θα προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έναντι των ξένων κατασκευαστών, παραβιάζοντας τους κανονισμούς του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου.
Το μέτρο περιλαμβάνεται στο μέγα νομοσχέδιο κλιματικής και ενεργειακής πολιτικής, ύψους 430 δισ. δολαρίων,που ενέκρινε η Γερουσία την Κυριακή και σύντομα θα εγκριθεί και από τη Βουλή, ανοίγοντας το δρόμο σε σημαντικά μέτρα που θα βοηθήσουν στην πράσινη μετάβαση της αμερικανικής οικονομίας, μεταξύ άλλων στηρίζοντας και την ηλεκτροκίνηση.
«Θεωρούμε πως είναι μεροληπτικό κατά των ξένων παραγωγών σε σύγκριση με τους Αμερικανούς παραγωγούς (αυτοκινήτων). Αυτό σημαίνει πως δεν είναι συμβατό και με τις διατάξεις του ΠΟΕ» σχολίασε χαρακτηριστικά η εκπρόσωπος της Κομισιόν, Μίριαμ Γκαρσία Φερέρ.
Σύμφωνα με την εκπρόσωπο της Κομισιόν, η Ε.Ε. συμφωνεί με τις ΗΠΑ πως η παροχή κινήτρων και φοροαπαλλαγών θα βοηθήσουν στην αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών ρύπων, ευνοώντας την μετάβαση σε βιώσιμες μετακινήσεις και την μείωση των εκπομπών αερίων. Όμως, επεσήμανε πως τα μέτρα θα πρέπει να είναι δίκαια και όχι μεροληπτικά.
Οι ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες θεωρούν πως τα δικά τους μοντέλα EV δεν θα πληρούν τα κριτήρια για τις φοροαπαλλαγές, λόγω των απαιτήσεων που έχουν διατυπωθεί για τις μπαταρίες και την πηγή των ορυκτών μετάλλων, που θα πρέπει να εντοπίζεται στις ΗΠΑ. Το τελευταίο είχε σαν στόχο να δώσει ώθηση στον αμερικανικό κλάδο ορυκτών μετάλλων και σπάνιων γαιών δρομολογώντας νέες επενδύσεις, που θα μειώσουν την εξάρτηση της χώρας από την Κίνα.